Renault Megane E-tech Electric 2022. – generacija 2.0

Renault na tržište uvodi potpuno električnu izvedbu Meganea koja - osim naziva - nema baš ništa zajedničko s konvencionalim modelom. Dimenzijama, performansama i komforom cilja na konkurenciju poput VW-a ID.4 ili Škode Enyaq

Prvi u nizu na CMF-EV platformi

Potpuno novi Mégane E-tech Electric trebao bi Renault ponovno postaviti na sam vrh elektromobilnosti. Naime, riječ je o prvom u nizu modela iz novog vala električnih vozila ‘generacije 2.0’. Isto tako, radi se i o prvom modelu koji dolazi na Alijansinoj platformi CMF-EV (na kojoj stiže i Nissan Ariya) te koji je označen kao ‘Održivi električni automobil’. Naime, udio obnovljivih materijala u njemu je ponovno porastao a Renault navodi da je čak 95 posto elemenata u novom Meganeu Electric na kraju njegova radnog vijeka moguće reciklirati.

Po uzoru na studiju E-Vision

Naravno, dizajn je značajno evoluirao, Megane Electric je ujedno i prvi model koji nosi novi logotip marke ‘Nouvel’R’. Izveden po uzoru na studiju E-Vision, Megane Electric dosljedno prati zadane dizajnerske smjernice. Serijski je postavljen na 18-colne kotače a uz doplatu se može nadograditi sve do onih dimenzija 20 cola. Kupac će moći birati između šest ponuđenih boja vanjštine, uz naravno mogućnost kontrastne boje krova. Kad smo već kod boja recimo i to da Renault nudi opciju ‘Living Light’ koja mijenja ton ambijentalnog svjetla u unutrašnjosti svakih 30 minuta. Intenzitet svjetla se prilagođava onomu okoline, a bitno se razlikuje tijekom vožnje u noćnim i dnevnim uvjetima.

Google ušao u kokpit

Kokpit je naravno digitaliziran u potpunosti. U unutrašnjosti dominiraju 12,3-inčni instrumenti, odmah do njih je 12-inčni 4K-ekran osjetljiv na dodir (serija devet inča). Novost je da je Renault ‘otvorio vrata’ Googleu, pa ćete tako navigaciju pratiti preko njihove karte te koristiti sve pripadajuće funkcije (asistencija, play-store itd.). Aktivni tempomat će također profitirati od Googlea u smislu topografije i radijusa zavoja, te sukladno tome prilagođavati brzinu vozila (inteligentni speedlimiter), stupanj prijenosa itd.

15 cm kraći, no unatoč tome prostraniji od ‘klasičara’

Što se tiče vanjskih dimenzija (4,21 metar duljine, 1,78 metara širine i 1,50 metara visine), Renaultov E-SUV je 15 centimetara kraći od aktualne izvedbe klasičnog Meganea (koji će se naravno i dalje razvijati i prodavati). Unatoč tome, Renault u Megane Electricu obećava čak 21 mm više prostora u predjelu koljena (međuosovinski razmak 2,70 metara). Prvi kontakt sa stražnjim sjedalom potvrđuje tu tezu, straga je vrlo ugodno i to u svim smjerovima. Električar koji će se proizvoditi u tvornici u Douaiu u prtljažnik prima 440 litara, što je dobrih 40 litara više od klasične izvedbe. Na vagi pokazuje najmanje 1624 kg a može povući teret mase i do 900 kg.

Dvije baterije – 40 i 60 kWh

Renault u Megane Electricu nudi dvije baterije i dva e-motora. Baterija (nikl-mangan-kobalt) dolazi iz LG-a, teži 395 kg a debela je samo 110 mm. Nalazi se u podnici i spušta težište automobila za punih 90 mm u odnosu na klasični Mégane. Kupci mogu birati između varijante od 40 kWh i 60 kWh. Francuzi navode maksimalnu snagu punjenja od 130 kW (DC) no ono dolazi uz nadoplatu. Serijski, E-SUV kod kuće na wallbox izvlači samo 7,4 kW, što bi nakom osam sati punjenja trebalo biti dostatno za 400 km. Sa 130 kW, Megane je u roku od 30 minuta spreman prevesti daljnih 200 km.

Sa 130 ili 218 KS

Renault navodi maksimalni domet (WLTP) od 300 km (40 kWh) tj. 470 km (60 kWh). Novi sustav hlađenja baterije osigurava optimalne radne temperature, a toplinska pumpa podržava zagrijavanje unutrašnjosti automobila bez utjecaja na doseg. Masa elektromora je 145 kg, a isti snagu prenosi na prednju osovinu. Pogonska jedinica je 10 posto lakša od one u Renault Zoeu i dolazi u dvije razine snage. Bazna verzija je snage 96 kW (130 KS) a najveći okretni moment je 250 Nm dok snažnija izvedba razvija 160 kW (218 KS) i 300 Nm. Najviša brzina u obje izvedbe je ista i iznosi 160 km/h a ubrzanje od nule do stotke traje 7,4 sekundi.