Renault Megane Conquest E-tech 145 – Sportski elegantan, energetski učinkovit

Pod prednjim poklopcem kupeovski skrojenog Meganea, pored klasičnih benzinaca od 140 i 160 KS, može se odabrati full-hibrid od 145 KS koji navodno troši 40 posto manje u gradu. Provjerili smo koliko ima istine u tome

Megane jako dobro prati trendove i teško se oteti dojmu da je Conquest možda i najpoželjnija inačica francuskog kompakta. Istina, nema tu praktičnost karavanskog Grandtoura, ali je podjednako univerzalan kao hatchback Berlina od kojeg je primjetno atraktivniji. No, tehnička osnova nije identična, jer Megane Conquest koristi ‘rastegnutu’ platformu CMF-B, istu onu na kojoj stoje Clio i Captur koji su broj manji, odnosno automobili gradske klase. A Conquest se doima kao punopravni kompakt koji broji dobrih 4,5 m u dužinu i nudi dovoljno prostora za petero putnika. Također, ne zaostaje ni po pitanju obujma prtljažnika koji broji sasvim solidnih 480 litara u slučaju hibridne varijante (benzinac TCe ima 513 l), a ispod podnice skriva malo iznenađenje u vidu rezervnog kotača. Dugo nismo to vidjeli na testnim automobilima, stoga palac gore za doplatu čija se protuvrijednost od 130 eura može višestruko isplatiti.

Ima li hibrid smisla?
Koliko je smislena doplata od 1800 eura koliko je full-hibrid od 145 KS skuplji od mild-hibridnog benzinca od 140 KS, koji također dolazi s automatskim mjenjačem? Pogledajmo što govore podaci o potrošnji. Prema tvorničkom navodu, u kombiniranom ciklusu razlika ‘pleše’ oko jedne litre (5,8 – 6,1 za benzinca u odnosu na 4,9 – 5,2 za full-hibrida). No, sjećamo se da nam je benzinac na testu trošio oko 7,5 l/100 km u gradu, a hibrid smo, ovisno o stanju napunjenosti baterije, gradom vozili uz prosjek oko 5,5 l/100 km. Dakle, ako većinu vremena provodite u gradskim sredinama, full-hibrid je bolji izbor jer ima dizelske brojke potrošnje. Ugrubo, E-tech štedi dvije litre odnosno 3 eura na svakih 100 km, što iznosi 30 eura na 1000 km. Računica kaže da je potrebno prevaliti otprilike 60.000 km kako bi se isplatila razlika u odnosu na klasični benzinac, što je i puno i malo.

Stvar je individualna. Primjerice, ako godišnje prevaljujete 20.000 km, za tri godine ste ‘na nuli’. U svakom slučaju, full-hibrid najbolje od sebe daje u gradskom okruženju i na prigradskim cestama, u nježnoj vožnji magistralom prosječna potrošnja se bez problema može održavati na 4,5 l/100 km. Područje gdje full-hibrid ne briljira je autocesta i u takvom okruženju treba računati na prosječnu potrošnju oko 8 l/100 km ili nekoliko decilitara manje ako se slijepo pridržavate ograničenja brzine. Dakle, hibrid je najsmisleniji u gradskim gužvama gdje baterija kapaciteta 1,2 kWh daje najviše od sebe, odnosno automobil može kratkotrajno bešumno kliziti u gužvama i kolonama.

Drukčije kalibriran
U odnosu na konvencionalnu benzinsku braću koja također dolaze s automatskim mjenjačem, ali onim s dvostrukom spojkom, Megane Conquest E-tech ima tzv. multimodalni mjenjač koji kombinira četiri stupnja prijenosa za benzinski i dva stupnja za električni motor. Nema ni klasičnu spojku jer tu je kandžasta spojka (dog-clutch) i to su rješenja koja su inspirirana onima iz Formule 1. No, u praksi ovaj mjenjački sklop nema sportski predznak jer preslagivanje, odnosno usuglašavanje stupnjeva prati karakteristična zadrška koja ne inspirira na dinamičnu vožnju.

Isporuka snage u visokom tempu, što je najizraženije na usponima brdskih cesta, dovodi do disharmonije i odmah postaje jasno da je navedena Renaultova tehnologija prije svega podešena na ekonomičnu, defenzivnu vožnju. I to je sasvim u redu, pa E-tech trebaju birati vozači smirenijeg duha. Idealan je za gradske gužve, gdje vrijeme možete prikratiti omiljenom glazbom koja dopire iz zvučnika koje potpisuje Bose (doplata 600 eura podrazumijeva i veći središnji ekran dijagonale 9,3 inča) s kojim svako čekanje u koloni postaje zabavnije. Kako za uši, tako i za oči.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
D x Š x V 4568 x 1821 x 1576 mm, međuos. razmak 2720 mm, prtljažnik 480 l, masa 1435 kg, nosivost 526 kg

Motor
Benzinski atmosferski, 1589 ccm, 69 kW (95 KS) pri 5600 o/min, 148 pri 3600 o/min, pogonski elektromotor 36 kW (49 KS), baterija kapaciteta 1,2 kWh, starter-generator, ukupna snaga sustava 145 KS, automatski mjenjač Multi-mode

Vozne osobine
0-100 km/h…… 10,8 s
Najviša brzina….. 172 km/h
Potrošnja (WLTP)…. 4,9-5,2 l/100 km
Emisija CO2………107-114 g/km
Potrošnja na testu…..5,7 l/100 km

Konkurenti
Toyota C-HR 1.8 Hybrid C-LUB od 36.592 eura, Volkswagen Taigo 1.5 TSI DSG R-line od 28.044 eura, KIA XCeed 1.5 T-GDi GT-line ISG 7DCT od 33.599 eura

Cijena
Osnovni model…….…od 33.490 eura
Testni model………….od 36.690 eura
Testni s doplatama….38.520 eura / 290.228 kn

Ocjena
Plus: niska potrošnja goriva u gradskom okruženju, komforan ovjes, ponuda prostora u putničkoj kabini, stilski dojam

Minus: loša preglednost dijagonalno unazad, niska linija krova otežava ulazak (posebice u slučaju baratanja s dječjom sjedalicom), isporuka snage u dinamičnoj vožnji