Renault Clio 1,0 TCe 100 LPG Intens

Renault Clio 1,0 TCe s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom cijenom gotovo ne odskače od klasične benzinske izvedbe, a pritom nudi i brojne pogodnosti. Naš test otkriva prednosti, ali i nedostatke

Zašto ljudi ovo ne kupuju?“, pitanje koje smo u redakciji uvijek iznova postavljali nakon testa automobila s tvornički ugrađenom LPG-instalacijom. Uz to, pitali smo i sugovornike, nasumce odabrane vozače i pratitelje na društvenim mrežama, no konkretan, i što je kudikamo važnije – argumentiran odgovor – nikada nismo dobili.

Cijena instalacije? U većini slučajeva je zanemarivo skuplja ili pak iste cijene kao kompatibilna benzinska inačica! Zabrana ulaska u podzemne garaže? Više nije na snazi jer su svi plinski spremnici radi povećanja sigurnosti dobili poseban ventil! Ograničeno trajanje plinske boce? Deset godina plus dodatnih pet, što bi trebalo biti više no dovoljno! Cijena redovitog održavanja? Razlika se godišnje svodi na nekoliko stotina kuna!

Mnogo prednosti, malo nedostataka

Da, teško je proniknuti u misterij izbjegavanja LPG-a, no s druge strane je uvijek iznova lako nabrojati sve njegove prednosti. Tehnički, LPG-sustav Renault Clija u osnovi nije ništa drukčiji no Dacije Sandero Stepway ili Dustera LPG koje smo nedavno testirali (AMS 9/20). Sustav Landi Renzo se ugrađuje u Revozu, gdje se Clio i proizvodi, a slovi kao poprilično trajan i pouzdan. Nadalje, cijena LPG-izvedbe Clija i one klasične TCe 100 u opremi Intens s dodacima crvene ‘flamme’ (4400 kuna), paketa ‘city kamera’ (3000 kuna), ‘udobnost’ (2000 kuna) i ‘navigacija 9,3’ u konačnici završi na gotovo istom iznosu (oko 143.000 kuna)! Dakle, nije upitna ni isplativost cijelog sustava.

Spremnik od 32 litre, koji se nalazi u prostoru rezervnog kotača, ni jednom nismo uspjeli napuniti s više od 28 litara plina s kojim smo u prosjeku prevezli od 330 do 360 km. Tu dolazimo do prosjeka testa od 8,2 l/100 km, što preračunato iznosi 38 kuna na 100 km. Kada smo pak za pogon koristili eurosuper 95, taj je prosjek bio trećinu skuplji, odnosno 57 kuna na 100 km (6,4 l/100 km). Trocilindarski motor obujma jedne litre na hladno zna ‘skakutati’ pri kretanju s mjesta (na plin) ili pak ‘štucnuti’ sekundu kada ga s benzina prebacite na plinski pogon, no druge nedostatke tijekom testa nismo zamijetili. Ipak jedan detalj jesmo – za razliku od, primjerice, Opela Corse LPG (prethodna generacija – maraton test tijekom 2018.), Clio LPG nema putno računalo, pa ne možete ni pratiti prosječnu potrošnju ili vidjeti doseg.

Doseg na razini velikih putnih limuzina

No i bez putnog računala, lako je zamijetiti da je doseg iznimno velik te – kada su u pitanju benzinci – debelo premašuje okvire klase. Naime, spremnici od 32 (LPG), tj. 42 (benzin) litre, u zbroju daju doseg više od 900 km, što je gotovo na razini putnih limuzina.

No doseg nije jedino što Clio čini pogodnim za dulja putovanja. Kada se jednom razvrti, trocilindrik bez napora na autocesti može držati tempo zakonski prihvatljivih 155 km/h (prema instrumentima), a da vas pritom ne ‘ubija’ bukom u unutrašnjosti. Sjedala su ugodna te nude širok spektar podešenja i prilagodbe, a ovjes je mekan i komforan. Clio 1,0 TCe je izuzetno lagan na upravljaču, dobro je vozački uravnotežen, pa se njime upravlja sa širokim osmijehom na licu. U svakom trenu djeluje prijateljski i dobroćudno, te od vozača traži minimalan angažman.

Cijena od 143.225 kuna za izvedbu Intens sa svim navedenim doplatama nije diskontna, no kvaliteta izrade, vozne karakteristike, sigurnost te, naravno, tvornička LPG-instalacija je u konačnici – sasvim opravdava.

Tehnički podaci

Karoserija

DxŠxV 4050 x 1798 x 1440 mm, međuosovinski razmak 2583 mm, prtljažnik 340-1069 litara, masa vozila spremnog za vožnju 1082 kg, nosivost 451 kg

Motor

Turbobenzinski, 999 ccm, tri cilindra, 12 ventila, 74 kW (100 KS) pri 5000 o/min, 160 Nm pri 2750 o/min

Prijenos

Ručni mjenjač s pet stupnjeva, pogon na prednje kotače

Vozne osobine

0-100 km/h…… 11,5 s

Najviša brzina…..187 km/h

Potrošnja (WLTP)….5,2 l/100 km

Potrošnja na testu….6,4 l/100 km

Potrošnja na testu (LPG)…8,5 l/100 km

Emisija CO2…….102 g/km

Konkurenti

Dacia Sandero Stepway 1,0 TCe 100 Eco-G Proud od 106.400 kuna, Dacia Duster 1,0 TCe Eco-G Prestige od 123.900 kuna

Cijena

Najjeftiniji model….90.500 kuna

Testirani model (Intens bez doplata)……126.375 kuna

Testirani model (Intens s doplatama i popustom)……139.250 kuna

Ocjena

+ cijena LPG-a, doseg, prtljažnik nije izgubio na prostoru

– izostanak rezervnog kotača (spremnik plina), nedostatak pokazivača goriva i putnog računala, ‘skakutanje’ s mjesta u režimu gradske vožnje dok je motor hladan