Renault Austral stigao u Hrvatsku (2023.)
Renault će s Australom pokušati osvojiti C-segment, najprodavaniji segment svjetskog tržišta automobila. Nasljednik Kadjara u Hrvatskoj ima dobre izglede za tako nešto, budući da je cjenovno vrlo konkurentan te stiže s osam godina jamstva i modelima financiranja s nula posto kamate. Cijena početnog modela kreće od 29.990 eura
Novi Austral je zapravo ‘karika koja je nedostajala’. Naime, u Renaultu zapravo ne kriju da njegov prethodnik Kadjar nikada nije u potpunosti ispunio očekivanja, pa je dolazak Australa u Hrvatsku pokrenuo popriličan val optimizma za domaćeg uvoznika.
Austral je prvi Renaultov model koji se temelji na trećoj generaciji platforme CMF-CD, razvijene u suradnji s Alijansom. U njega se ugrađuje i najnovija, još snažnija i učinkovitija inačica potpunog hibrida E-tech, kao i blagi hibridni motor (benzinski motor kombiniran s 12 V baterijom). U ponudi su i različite varijante elektrificiranih motora kako bi privatni i flotni kupci pronašli pravo rješenje za sebe.
Novi hibrid E-tech zapravo je evolucija pogonskog sklopa kojeg smo prije dvije godine upoznali u Meganeu Conquestu, a razvija ukupnu snagu od 146 kW (200 KS). Donosi pregršt tehničkih inovacijaa razvio ga je i patentirao Renaultov inženjerski odjel. Riječ je o kombinaciji termičkog motora, dvaju električnih motora (glavni električni motor i visokonaponski elektropokretač-generator koji služi za pokretanje termičkog motora, pomoć pri promjenama stupnjeva prijenosa i punjenje baterije), glavne baterije i naprednog dog-clutch mjenjača s više načina rada.
Nova generacija hibridnog motora E-TECH temelji se na novom 1,2-litrenom 3-cilindarskom motoru s turbopunjačem koji razvija 96 kW snage i 205 Nm okretnog momenta, koji je kombiniran s električnim motorom za dodatnu isporuku snage i okretnog momenta (50 kW i 205 Nm), litij-ionskom baterijom većeg kapaciteta (2 kWh / 400 V) i mjenjačem s dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja za benzinski motor). Ovaj mjenjač s 15 načina rada može podnijeti više okretnog momenta (do 410 Nm u usporedbi s 350 Nm za prvu generaciju) i snage te nudi brži odziv.
Tu je i blagi hibridni motor prve razina hibridizacije. Temelji se na 1,3-litrenom četverocilindarskom benzinskom turbomotoru s izravnim ubrizgavanjem koji je već dostupan u nizu Renaultovih modela. Razvijen je u suradnji s Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litij-ionska baterija. Dostupan je u dvije razine snage – sa 140 KS ili 160 KS – s dorađenim CVT-mjenjačem ili sa 140 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Tu je i blagi hibridni motor prve razina hibridizacije. Temelji se na 1,3-litrenom četverocilindarskom benzinskom turbomotoru s izravnim ubrizgavanjem koji je već dostupan u nizu Renaultovih modela. Razvijen je u suradnji s Daimlerom, a u radu mu pomažu elektropokretač i 12 V litij-ionska baterija. Dostupan je u dvije razine snage – sa 140 KS ili 160 KS – s dorađenim CVT-mjenjačem ili sa 140 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Iscrpnije dojmove iz prve vožnje na međunarodnoj prezentaciji u Madridu možete pročitati ovdje: https://ams.hr/renault-austral-2022-novi-pocetak/