Renault Austral (2022.) – Otkriven konačan izgled i svi detalji

Novi kompaktni SUV zamjena je za dosadašnji Kadjar, temelji se na platformi CMF-CD

Važnost koju su donedavno imali kompaktni automobili postaje sve slabija, fokus kupaca okrenut je segmentu kompaktnih SUV-ova (C-SUV). Toga su itekako svjesni proizvođači vozila, a Renault nikako nije mogao biti zadovoljan tržišnim nastupom i rezultatima koje je ostvario Kadjar. Upravo zato Kadjar nije dobio istoimenog nasljednika, već je u sklopu filozofije ‘Renaulution’ stigao posve novi model novog imena.

Austral je tipičan predstavnik segmenta kompaktnih SUV-a. Nakon modela Megane E-Tech Electric koji smo već vozili, a zatim i modela Megane Conquest koji je naišao na dobar odaziv kupaca, Austral je Renaultov model nove generacije koji ulazi u tržišni ring s modelima kao što su Opel Grandland, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5 i brojni drugi. U dužinu broji 451 cm, širok je 183 cm, a visok 162 cm, uz međuosovinski razmak od 267 cm. Idealne proporcije obiteljskog vozila, s prtljažnikom obujma 500 litara.

Na premijernom susretu uživo u Parizu uvjerili smo se u skladne proporcije i atletsko oblikovanje karoserije prožeto brojnim bridovima, što naglašava dinamičan nastup. Austral je dostupan u sedam boja karoserije, a detalji su najbolje naglašeni uz vrlo zanimljivu, satensku polumat boju (Satin Shale Grey) koja je dostupna uz prestižni paket opreme Esprit Alpine.

Unutrašnjost je dizajnerska preslika one koju smo upoznali u Meganeu E-Tech Electric, pred vozačem dominiraju dva ekrana od po 12 inča, lijevi je namijenjen za prikaz instrumenata, a desni za multimediju. Povrh toga, tu je i head-up zaslon dijagonale 9,3 inča, pa u zbroju površina govorimo o zbilja povećoj kvadraturi za prikaz informacija. Praktičan detalj za tipkanje po desnom ekranu je klizni oslonac, s ergonomskim uporištem za zapešće. Na stražnjoj klupi je vrlo komforno, iza vozača visine 190 cm bez problema će se smjestiti osoba iste visine.

Na popisu se nalazi čak 32 sustava asistencija, a treća generacija platforme CMF-CD ima i mogućnost upravljanja sa sva četiri kotača (4Control), koji krug okretanja smanjuje sa 11,5 na 10,1 m, što je nedostižno i pojedinim automobilima gradske klase. Unatoč odmaku od tla od 17 cm, pogon na sve kotače nije dostupan, no za bolju prohodnost izvan asfalta tu je sustav Extended Grip koji optimizira trakciju pogonskih kotača.

Austral je ostao po mnogočemu konvencionalno, odnosno klasično vozilo s motorima na unutarnje izgaranje, uz tri stupnja hibridizacije. Dizelaša nema u ponudi. Ponudu otvara blagi hibrid s instalacijom napona 12 V, riječ je o 1,3-litrenom četverocilindarskom benzincu sa starter generatorom, a dostupne snage su 140 ili 160 KS. U sredini ponude je također blagi hibrid, ali s instalacijom napona 48 V, riječ je o kombinaciji 1,2-litrenog trocilindraša i starter-generatora, iz Renaulta poručuju da je ovo najbolja alternativa dizelskom motoru jer ima deklariranu potrošnju od 5,3 l/100 km.

Na vrhu ponude stoji punopravni hibrid E-Tech, sastavljen od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinca i dva elektromotora, uz bateriju kapaciteta 1,7 kWh i napon sustava od 400 V. Snaga od 160 ili 200 KS prenosi se automatskim mjenjačem s kandžastom spojkom i sedam stupnjeva, a deklarirana potrošnja iznosi 4,6 l/100 km.

Proizvodni procesi u španjolskoj tvornici u Palenciji se zahuktavaju, ali očekivani početak komercijalizacije u Hrvatskoj očekuje se tek u jesenskim mjesecima. O cijenama zasad nema nikakvih konkretnih informacija.