Renault 5 Turbo 3E – Rođen za driftanje

Spektakularan električni konceptni automobil u okviru obilježavanja 50. godišnjice modela Renault 5, odaje počast legendarnim sportskim inačicama tog modela: Renaultu 5 Turbo i Turbo 2

Konceptni automobil R5 Turbo 3E svijetu će se po prvi put predstaviti u okviru natjecanja Chantilly Arts & Elegance 2022. koje će se održati 25. rujna, a zatim će biti izložen na Pariškom salonu automobila koji vrata posjetiteljima otvara 17. listopada. Renault je obećao „uzbudljivu godinu punu iznenađenja” kad je u siječnju 2022. započeo proslavu 50. godišnjice modela Renault 5, jednog od njegovih najvećih legendi.

Taj posve električni konceptni automobil dio je proslave 50. godišnjice modela Renault 5, dokaz da marka nimalo ne zaostaje za trendovima i način da se oda počast njegovim proslavljenim sportskim inačicama: Renaultu 5 Turbo i Turbo 2. Naravno, zato je dobio naziv R5 Turbo 3E („3” jer slijedi nakon Turbo 2, a „E” za električan).

Renault 5 Turbo 3E spoj je tehnološki naprednog dizajna i ekstravagancije, a prepun je detalja iz svijeta automobilizma i videoigara. Sve to čini taj konceptni automobil suvremenim i tehnološki naprednim te ga postavlja na granicu stvarnog i virtualnog svijeta. Ovaj električni automobil za drift pokazuje da električni automobili itekako mogu biti zabavni i nuditi nevjerojatne performanse!” ističe Gilles Vidal, potpredsjednik odjela za dizajn marke Renault.

R5 Turbo 3E dizajniran je za performanse i utrke, istinski drifter, posve je električan i ima pogon na stražnje kotače. Kao i njegov legendarni prethodnik, ima samo dva sjedala. Međutim, u stražnjem dijelu novog modela smješten je pogonski sklop – dva električna motora, svaki zadužen za pokretanje jednog kotača, a baterije su u podnici na sredini automobila. Izgrađen je na cjevastoj šasiji, a sigurnost osiguravaju ravna podnica i zaštita u slučaju prevrtanja homologirana u skladu s propisima FIA-e. Ukupna snaga motora iznosi 280 kW (380 KS), a trenutačno dostupan okretni moment iznosi 700 Nm.

On s mjesta do 100 km/h stiže za samo 3,5 s (3,9 s u načinu vožnje Drift) te razvija najveću brzinu od 200 km/h. Baterija od 42 kWh ima dovoljno kapaciteta za nekoliko krugova ili intenzivnu gymkhanu. U tim situacijama kut upravljanja iznosi mu više od 50 radi jednostavnijeg izbjegavanja prepreka. Za lakše bilježenje performansi, R5 Turbo 3E opremljen je s desetak nosača za kamere u unutrašnjosti i na vanjskom dijelu automobila, primjerice u utorima svjetala i kućištima vanjskih retrovizora, što vam omogućuje savršene snimke umijeća drifta.