

Povratak na ‘tvorničke postavke’! Takav bismo zaključak mogli izvesti nakon Renaultova predstavljanja posljednja dva automobila u pravoj poplavi noviteta kojoj svjedočimo posljednjih nekoliko mjeseci. No prije toga, malo osvrta na prošlost. Renault 4 je priča o uspjehu, kako u Francuskoj tako i diljem svijeta. Bio je to automobil koji je tijekom svoje karijere pokrenuo nove trendove i u konačnici postigao fenomenalne prodajne brojke. U razdoblju od tri desetljeća ukupno se ‘tržio’ 8,135.424 puta na pet kontinenata, što ga čini najprodavanijim Renaultovim modelom na globalnoj razini. Proizvodio se u Europi (Belgija, Španjolska, Slovenija itd.), Južnoj Americi (Argentina, Kolumbija, Peru itd.), Africi (Alžir, Maroko, Južna Afrika itd.) pa čak i Oceaniji, te je četvrti najprodavaniji automobil svih vremena.
Renault 4 E-Tech electric zasigurno nije oduševljen što na svojim leđima mora ponijeti ovakav ogroman teret nasljeđa, no u konačnici nema puno izbora. Bez kalkuliranja, novi R4 trebao bi biti jedan od ključnih modela za budućnost marke. Direktor dizajna Gilles Vidal ne krije oduševljenje: “Vraćanje Renaulta 4 u život kao funkcionalnog, svestranog potpuno električnog gradskog automobila ultramodernog dizajna bila je odluka vođena strašću i emocijama. Ima sve ono što je stvorilo kemiju originala. Primjerice, prepoznatljiv stil karoserije. U isto vrijeme, to je hrabar, moderan gradski automobil s nizom sofisticiranih hightech detalja.”
Dakle, Renault 4 E-Tech electric je dimenzijama pozicioniran na vrhu B-segmenta. S duljinom od 4,14 metara se nalazi između Clija (devet cm kraći) i Captura (devet cm duži). Ili, ukoliko ga uspoređujemo s električnim modelima, tada je između Twinga e (22 cm kraći) i Meganea E-tech electric (osam cm duži). Međuosovinski razmak je na R4 produžen na 2,62 metra kako bi se dobio što veći prostor u unutrašnjosti. Širina s 1,80 m ostaje umjerena, što znači da je vozilo dovoljno kompaktno za nesmetano kretanje po gradu. U visinu pak mjeri 1,57 metara, što je u rangu Captura. Glavna razlika između posljednje spomenuta dva automobila je u odmaku od tla – Renault 4 E-Tech electric ima klirens od 18,1 cm, što je 1,2 cm više od Captura.
Retro-futuristički dizajn nove Četvorke otkriva neke od ključnih značajki prvog R4. Recimo, prednju masku koja je ujedno prvi jednodijelni u potpunosti osvijetljen ‘gril’ na svijetu. Prepoznatljivi detalji s originala su i kosi stražnji dio automobila, vertikalna stop-svjetla, bočne linije na vratima kao i sklopovi tekstilni krov. Renault 4 E-Tech electric dostupan je u sedam elegantnih boja – Glacier White, Urban Grey, Starry Black, Carmin Red, Terracotta Brown, Hauts-de-France Green i Cloud Blue – a mogućnosti personalizacije su brojne. Naime, Renault navodi da su u teoriji moguće čak 672 konfiguracije ovog automobila.
Renault 4 E-Tech electric je viši od originala, no prtljažnik je morao ostati lako dostupan. Zbog toga se vrata prtljažnika protežu sve do odbojnika a utovarni prag visok je samo 61 cm, što je u prosjeku 10 cm niže od konkurencije! I nisu samo vrata ta koja poprimaju pravokutne linije. Unutrašnjost prtljažnika također ima ravne linije sa svih strana. U kombinaciji sa širokim, visokim otvorom, to osigurava volumen od 420 litara.
R4 je drugo vozilo u Renaultovoj ponudi koje je postavljeno na platformu AmpR Small. Riječ je o platformi namijenjenoj električnim vozilima B-segmenta, što znači da R4 i R5 dijele 68 posto svojih komponenti. Modularni dizajn ove platforme odigrao je ključnu ulogu u dužem međuosovinskom razmaku (osam cm više od Renault 5), većim kotačima, odmaku od tla (plus od četiri cm), ravno sklopivom suvozačevom sjedalu (da, napokon imamo i to) te već spomenutom prostranom, lako dostupnom i funkcionalnom prtljažniku.
Renault 4 E-Tech je u ponudi s dvije baterije, kapaciteta 40 i 52 kWh. Potonja u kombinaciji s motorom snage 110 kW prema WLTP-u omogućava doseg do 400 km. Litij-ionska baterija od 52 kWh koristi NMC-tehnologiju (Nikal-Mangan-Kobalt) te se sastoji od četiri velika modula. Pojednostavljena arhitektura donosi uštedu mase od 20 kg u usporedbi sa Zoeom (masa je ispod 300 kg). Motor snage 110 kW (150 KS) isti je kao na R5, što je dovoljno za ubrzanje od nule do 100 km/h za manje od 8,5 sekundi, te od 80 do 120 km/h za manje od 7,0 sekundi. Najveća brzina je elektronski ograničena na 150 km/h. Sve verzije Renaulta 4 E-Techa isporučuju se s 11 kW AC dvosmjernim punjačem, a izvedba s baterijom od 52 kWh uključuje DC-punjač snage 100 kW (15 do 80 posto kapaciteta baterije u 30 minuta). Slabija baterija od 40 kWh dolazi u paru s e-motorom snage 90 kW (120 KS) te po WLTP-u ima doseg od 300 km.
Ujedno, R4 je prvi Renault koji ima funkciju ‘One Padal’, a koja maksimalizira učinak regenerativnog kočenja. Funkcija se automatski aktivira nakon brzine od 12 km/h a deaktivira se između ostalog kada je sustav kontrole proklizavanja ‘Extended Grip’ podešen na mod ‘Snow’. Toplinska pumpa je serijska i uključuje 8 kW snažan sustav HVCH (‘High Voltage Coolant Heater’) kako bi uštedjela što je više moguće energije iz baterije. Nakon što je sustav programiran, funkcija predkondicioniranja zagrijava kabinu i bateriju prije pokretanja vozila.
Renault 4 E-Tech electric proizvodit će se u Maubiegeu, u kompleksu ElectriCity, zajedno s Renault Kangoom. Prva iskustva iz vožnje podijelit ćemo s vama u travnju 2025. godine, a mjesec dana kasnije trebala bi započetiti i prodaja ovog modela u Hrvatskoj. Cijena za sada nije poznata.