Renault 4 E-tech (2025.) – Bolji od originala?

Renault 4 je, uz dakako R5 kojeg smo nedavno vozili, pokušaj reinkarnacije legendarnih ikona koje su obilježile desetljeća velikih uspjeha ove francuske marke

Povratak na ‘tvorničke postavke’! Takav bismo zaključak mogli izvesti nakon Renaultova predstavljanja posljednja dva automobila u pravoj poplavi noviteta kojoj svjedočimo posljednjih nekoliko mjeseci. No prije toga, malo osvrta na prošlost. Renault 4 je priča o uspjehu, kako u Francuskoj tako i diljem svijeta. Bio je to automobil koji je tijekom svoje karijere pokrenuo nove trendove i u konačnici postigao fenomenalne prodajne brojke. U razdoblju od tri desetljeća ukupno se ‘tržio’ 8,135.424 puta na pet kontinenata, što ga čini najprodavanijim Renaultovim modelom na globalnoj razini. Proizvodio se u Europi (Belgija, Španjolska, Slovenija itd.), Južnoj Americi (Argentina, Kolumbija, Peru itd.), Africi (Alžir, Maroko, Južna Afrika itd.) pa čak i Oceaniji, te je četvrti najprodavaniji automobil svih vremena.

Laka gradnja: moderni R4 na vagi pokazuje najmanje 1410 kg

Renault 4 E-Tech electric zasigurno nije oduševljen što na svojim leđima mora ponijeti ovakav ogroman teret nasljeđa, no u konačnici nema puno izbora. Bez kalkuliranja, novi R4 trebao bi biti jedan od ključnih modela za budućnost marke. Direktor dizajna Gilles Vidal ne krije oduševljenje: “Vraćanje Renaulta 4 u život kao funkcionalnog, svestranog potpuno električnog gradskog automobila ultramodernog dizajna bila je odluka vođena strašću i emocijama. Ima sve ono što je stvorilo kemiju originala. Primjerice, prepoznatljiv stil karoserije. U isto vrijeme, to je hrabar, moderan gradski automobil s nizom sofisticiranih hightech detalja.”

Jedan od detalja koji podsjećaju na originalnu izvedbu R4

Dakle, Renault 4 E-Tech electric je dimenzijama pozicioniran na vrhu B-segmenta. S duljinom od 4,14 metara se nalazi između Clija (devet cm kraći) i Captura (devet cm duži). Ili, ukoliko ga uspoređujemo s električnim modelima, tada je između Twinga e (22 cm kraći) i Meganea E-tech electric (osam cm duži). Međuosovinski razmak je na R4 produžen na 2,62 metra kako bi se dobio što veći prostor u unutrašnjosti. Širina s 1,80 m ostaje umjerena, što znači da je vozilo dovoljno kompaktno za nesmetano kretanje po gradu. U visinu pak mjeri 1,57 metara, što je u rangu Captura. Glavna razlika između posljednje spomenuta dva automobila je u odmaku od tla – Renault 4 E-Tech electric ima klirens od 18,1 cm, što je 1,2 cm više od Captura.

Sve izvedbe Renaulta 4 E-techa electric dolaze na 18-inčnim kotačima

Retro-futuristički dizajn nove Četvorke otkriva neke od ključnih značajki prvog R4. Recimo, prednju masku koja je ujedno prvi jednodijelni u potpunosti osvijetljen ‘gril’ na svijetu. Prepoznatljivi detalji s originala su i kosi stražnji dio automobila, vertikalna stop-svjetla, bočne linije na vratima kao i sklopovi tekstilni krov. Renault 4 E-Tech electric dostupan je u sedam elegantnih boja – Glacier White, Urban Grey, Starry Black, Carmin Red, Terracotta Brown, Hauts-de-France Green i Cloud Blue – a mogućnosti personalizacije su brojne. Naime, Renault navodi da su u teoriji moguće čak 672 konfiguracije ovog automobila.

'Comfort Range' je ona s baterijom od 52 kWh, dok se slabija izvedba (40 kWh) naziva 'Urban Range'

Renault 4 E-Tech electric je viši od originala, no prtljažnik je morao ostati lako dostupan. Zbog toga se vrata prtljažnika protežu sve do odbojnika a utovarni prag visok je samo 61 cm, što je u prosjeku 10 cm niže od konkurencije! I nisu samo vrata ta koja poprimaju pravokutne linije. Unutrašnjost prtljažnika također ima ravne linije sa svih strana. U kombinaciji sa širokim, visokim otvorom, to osigurava volumen od 420 litara.

Prtljažnik mjeri volumen od 420 litara

R4 je drugo vozilo u Renaultovoj ponudi koje je postavljeno na platformu AmpR Small. Riječ je o platformi namijenjenoj električnim vozilima B-segmenta, što znači da R4 i R5 dijele 68 posto svojih komponenti. Modularni dizajn ove platforme odigrao je ključnu ulogu u dužem međuosovinskom razmaku (osam cm više od Renault 5), većim kotačima, odmaku od tla (plus od četiri cm), ravno sklopivom suvozačevom sjedalu (da, napokon imamo i to) te već spomenutom prostranom, lako dostupnom i funkcionalnom prtljažniku.

Središnji zaslon mjeri 10 inča na svim verzijama, a tu je i sustav OpenR Link s integriranim Googleom

Renault 4 E-Tech je u ponudi s dvije baterije, kapaciteta 40 i 52 kWh. Potonja u kombinaciji s motorom snage 110 kW prema WLTP-u omogućava doseg do 400 km. Litij-ionska baterija od 52 kWh koristi NMC-tehnologiju (Nikal-Mangan-Kobalt) te se sastoji od četiri velika modula. Pojednostavljena arhitektura donosi uštedu mase od 20 kg u usporedbi sa Zoeom (masa je ispod 300 kg). Motor snage 110 kW (150 KS) isti je kao na R5, što je dovoljno za ubrzanje od nule do 100 km/h za manje od 8,5 sekundi, te od 80 do 120 km/h za manje od 7,0 sekundi. Najveća brzina je elektronski ograničena na 150 km/h. Sve verzije Renaulta 4 E-Techa isporučuju se s 11 kW AC dvosmjernim punjačem, a izvedba s baterijom od 52 kWh uključuje DC-punjač snage 100 kW (15 do 80 posto kapaciteta baterije u 30 minuta). Slabija baterija od 40 kWh dolazi u paru s e-motorom snage 90 kW (120 KS) te po WLTP-u ima doseg od 300 km.

Napokon: vodoravno oboriva sjedala koja povećavaju praktičnost

Ujedno, R4 je prvi Renault koji ima funkciju ‘One Padal’, a koja maksimalizira učinak regenerativnog kočenja. Funkcija se automatski aktivira nakon brzine od 12 km/h a deaktivira se između ostalog kada je sustav kontrole proklizavanja ‘Extended Grip’ podešen na mod ‘Snow’. Toplinska pumpa je serijska i uključuje 8 kW snažan sustav HVCH (‘High Voltage Coolant Heater’) kako bi uštedjela što je više moguće energije iz baterije. Nakon što je sustav programiran, funkcija predkondicioniranja zagrijava kabinu i bateriju prije pokretanja vozila.

Tijesno u predjelu glave – viši vozači osjećat će se pomalo klaustrofobično

Renault 4 E-Tech electric proizvodit će se u Maubiegeu, u kompleksu ElectriCity, zajedno s Renault Kangoom. Prva iskustva iz vožnje podijelit ćemo s vama u travnju 2025. godine, a mjesec dana kasnije trebala bi započetiti i prodaja ovog modela u Hrvatskoj. Cijena za sada nije poznata.

Renault 4 E-tech electric smo upoznali na svjetskoj premijeri u Parizu