

Renderi koji su najavili novi model izgledali su fantastično u plavoj i crvenoj boji, pa ste mogli pomisliti, na prvu, kako je Arteon potpuno nov. Ipak nije, pa ga je legitimno zvati samo novim i ne toliko drastično izmijenjenim u odnosu na prethodnika. Odnosno, sada postoji klasična izvedba, ali i Shooting Brake izvedba koja će značiti potpuno ekstravaganciju na VW način.
Olakotna okolnost, ali i teret, svakako je činjenica da je i aktualni Arteon sjajno izgledao. Na novoj modelskoj godini maska sada djeluje masivnije i povezanija je sa svjetlosnim grupama. Izražene su linije na poklopcu motora, a silueta je vrlo skladna, pa je to generalno – elegantni Passat.
Shooting Brake spaja ideju GT-automobila s praktičnošću karavana. Osnovni prtljažnik nudi 563 litre (nadmašuju ga i Passat i Octavija), a predstavljen je i s naglašavanjem posebno prostrane stražnje klupe. Iako, uvjereni smo da je komfor identičan kao i u limuzine – koja jest izuzetno prostrana. Na razini Škode Superb.
Arteon je na digitalnoj svjetskoj premijeri predstavljen kao najsportskiji Volkswagen koji svojim dizajnom jasno ukazuje na iznimnu aerodinamiku. A na pitanje koji će model biti poželjniji limuzina ili Shooting Brake – tko zna, s obzirom na to da Nijemci očekuju kako će na „karavana“ otpasti 70 posto prodaje.
Arteon nema nove ekrane kao Golf, ali ima novi volan s elegantnim novim logotipom, drukčije integriranim nego na Golfu. Dodana je i oznaka R-na dno volana, kao i na zadak vozila ispod logotipa, a tako će se ujedno zvati i top izvedba.
Novi Arteon nosi neke stilske elemente Golfa 8, a tu prvenstveno mislimo na svijetla, a interijer je zadržao onu klasičnu koncepciju s razdvojenim ekranima. Jednim pred volanom i drugim nisko na središnjem grebenu, a ukupni dojam popravljaju novu detalji poput zanimljive ambijentalne rasvjete.
U VW-u su najponosniji na sigurnosne asistente koje vas vode kroz gusti ili brzi promet, kroz grad ili autocestom, sve do 210 km/h. Jer, Arteon pazi na sve parametre i stalno je povezan s internetom jer ima vlastitu SIM-karticu. Koristi ju za informacije o vašem svakodnevnom životu kako bi kreirao što bolju uslugu navigacije i pokretljivosti.
Pored svih benzinskih i dizelskih motora koje koncern nudi u Arteonu će se pojaviti i plug-in-hibridna izvedba nazvana eHybrid koja će koristiti 1,4-litreni turbobenzinski stroj ukupne snage 218 KS. U njemu će benzinac biti snažan 156 KS, a elektromotor 115 KS i takav će moći prevaliti do 50 km samo na struju. U ponudi će se naći i 2.0 TDI motor sa 150 KS, ali i s dvostrukim prednabijanjem i 200 KS. Takav će koristiti i dva SCR-katalizatora koja znače smanjenje CO2 za čak 80 posto.
U ponudi će se nači i tri benzinska TSI-motora snage 190, 280 i 320 KS. Tehnološki najzanimljiviji ipak nije najjači već najslabiji koji će koristiti poseban proces izgaranja u tzv. B-ciklusu čime će povećati učinkovitost za oko 9 posto. A za takvo što VW je morao sniziti kompresiju (12,2:1) i posebno podesiti paljenje smjese. Vozač neće primjećivati tu čaroliju, ali će uživati u 320 Nm raspoloživo do 1500 do 4100 okretaja.
Za Arteona R, nakon srednjeg u ponudi sa 280 KS, predviđen je EA888 evo4 motor sa 320 KS i 420 Nm, sa 7-stupanjskom spojkom DQ500 i pogonom na sve kotače. Posebna zanimljivost je novi razdjelnik okretnog momenta među kotačima – R Performance Torque Vectoring. E to će biti zanimljivo voziti. Jer, ovisno o načinu vožnje, sustav će moći na vanjski kotač poslati do 100 posto okretnog momenta.