Redizajn Arteonu donosi zanimljiv pogon na sve kotače i snagu do 320 KS

Novi Arteon dolazi i kao Shooting Brake, a razvijat će do 320 KS, postojat će i kao eHybrid, imat će poseban pogon na sve kotače, a i poseban motor s kompresijskim omjerom 12,2:1

Renderi koji su najavili novi model izgledali su fantastično u plavoj i crvenoj boji, pa ste mogli pomisliti, na prvu, kako je Arteon potpuno nov. Ipak nije, pa ga je legitimno zvati samo novim i ne toliko drastično izmijenjenim u odnosu na prethodnika. Odnosno, sada postoji klasična izvedba, ali i Shooting Brake izvedba koja će značiti potpuno ekstravaganciju na VW način.

Snaga će se kretati od 150 od 320 KS

Olakotna okolnost, ali i teret, svakako je činjenica da je i aktualni Arteon sjajno izgledao. Na novoj modelskoj godini maska sada djeluje masivnije i povezanija je sa svjetlosnim grupama. Izražene su linije na poklopcu motora, a silueta je vrlo skladna, pa je to generalno – elegantni Passat.

Shooting Brake spaja ideju GT-automobila s praktičnošću karavana. Osnovni prtljažnik nudi 563 litre (nadmašuju ga i Passat i Octavija), a predstavljen je i s naglašavanjem posebno prostrane stražnje klupe. Iako, uvjereni smo da je komfor identičan kao i u limuzine – koja jest izuzetno prostrana. Na razini Škode Superb.

Arteon je na stražnjoj klupi izuzetno prostran

Arteon je na digitalnoj svjetskoj premijeri predstavljen kao najsportskiji Volkswagen koji svojim dizajnom jasno ukazuje na iznimnu aerodinamiku. A na pitanje koji će model biti poželjniji limuzina ili Shooting Brake – tko zna, s obzirom na to da Nijemci očekuju kako će na „karavana“ otpasti 70 posto prodaje.

Arteon nema nove ekrane kao Golf, ali ima novi volan s elegantnim novim logotipom, drukčije integriranim nego na Golfu. Dodana je i oznaka R-na dno volana, kao i na zadak vozila ispod logotipa, a tako će se ujedno zvati i top izvedba.

Kokpit je rasporedom sličan prethodnom

Novi Arteon nosi neke stilske elemente Golfa 8, a tu prvenstveno mislimo na svijetla, a interijer je zadržao onu klasičnu koncepciju s razdvojenim ekranima. Jednim pred volanom i drugim nisko na središnjem grebenu, a ukupni dojam popravljaju novu detalji poput zanimljive ambijentalne rasvjete.

U VW-u su najponosniji na sigurnosne asistente koje vas vode kroz gusti ili brzi promet, kroz grad ili autocestom, sve do 210 km/h. Jer, Arteon pazi na sve parametre i stalno je povezan s internetom jer ima vlastitu SIM-karticu. Koristi ju za informacije o vašem svakodnevnom životu kako bi kreirao što bolju uslugu navigacije i pokretljivosti.

Svaki model ima svoju SIM-karticu

Pored svih benzinskih i dizelskih motora koje koncern nudi u Arteonu će se pojaviti i plug-in-hibridna izvedba nazvana eHybrid koja će koristiti 1,4-litreni turbobenzinski stroj ukupne snage 218 KS. U njemu će benzinac biti snažan 156 KS, a elektromotor 115 KS i takav će moći prevaliti do 50 km samo na struju. U ponudi će se naći i 2.0 TDI motor sa 150 KS, ali i s dvostrukim prednabijanjem i 200 KS. Takav će koristiti i dva SCR-katalizatora koja znače smanjenje CO2 za čak 80 posto.

U ponudi će se nači i tri benzinska TSI-motora snage 190, 280 i 320 KS. Tehnološki najzanimljiviji ipak nije najjači već najslabiji koji će koristiti poseban proces izgaranja u tzv. B-ciklusu čime će povećati učinkovitost za oko 9 posto. A za takvo što VW je morao sniziti kompresiju (12,2:1) i posebno podesiti paljenje smjese. Vozač neće primjećivati tu čaroliju, ali će uživati u 320 Nm raspoloživo do 1500 do 4100 okretaja.

Najjači model bit će poslastica

Za Arteona R, nakon srednjeg u ponudi sa 280 KS, predviđen je EA888 evo4 motor sa 320 KS i 420 Nm, sa 7-stupanjskom spojkom DQ500 i pogonom na sve kotače. Posebna zanimljivost je novi razdjelnik okretnog momenta među kotačima – R Performance Torque Vectoring. E to će biti zanimljivo voziti. Jer, ovisno o načinu vožnje, sustav će moći na vanjski kotač poslati do 100 posto okretnog momenta.