

Dakako, i to se vidi. Dizajneri britanskog brenda uspijeli su dosadašnji stajling interpretirati na moderan način i ne u potpunosti raskinuti veze s prethodnikom. Dok su rešetke hladnjaka drugih proizvođača u porastu, novi Range Rover Sport vizualno je smanjio tu površinu u odnosu na svog prethodnika. Vizualno, Range Rover Sport se uvelike približava velikom Range Roveru, pogotovo sprijeda. Međutim, s relativno suženom bočnom linijom i, prije svega, dizajnom straga s uskom svjetlosnom trakom, nepobitno ima vlastiti identitet.
Serijski sa zračnim ovjesom
Tehnički se pak novi Range Rover Sport oslanja se na aktualnu platformu MLA-Flex (Flexible Modular Longitudinal Architecture), za koju tvrde da je 35 posto čvršća od prethodne. Nick Collins, izvršni direktor u Jaguar Land Roveru, rekao je: “Platforma i podvozje razvijeni za Land Rover omogućavaju novom Range Rover Sportu da postigne razinu dinamike koju nikada prije nismo imali u gami.” Važan element za dinamiku je i novorazvijena tehnologija karoserije. Serijski je ugrađen zračni ovjes naziva ‘Dynamic Air Suspension’, koji ima podesiv volumen. Na taj se način postavka ovjesa može automatski regulirati ovisno o situaciji u vožnji. U tu svrhu koriste se i podaci iz navigacijskog sustava, tako da se karoserija predkondicionirana, primjerice, na posebno zavojitoj ruti. Novom zračnom ovjesu pridružuju se novi i selektivno podesivi amortizeri.
Novost u vozilu je i upravljanje na svim kotačima, što omogućuje okretanje stražnjih kotača pod kutom do 7,3 stupnja. To može smanjiti krug okretanja pri malim brzinama. Zajedno s elektroničkom stabilizacijom karoserije i elektronički kontroliranim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i torque vectoringom, ova tehnologija namijenjena je daljnjem povećanju dinamike vožnje. Inače dodatna tehnologija standardna je na P510e plug-in hibridnim modelima i P530 V8.
PHEV s e-dosegom do 113 km
To nas također dovodi do uzbudljivog pitanja – koje pogone uopće nudi novi Range Rover Sport? Ima ih popriličan broj. Trolitreni benzinski motor s kombiniranom snagom sustava od 324 kW/440 KS ili 375 kW/510 KS u P440e i P510e pojavljuje se kao plug-in hibrid. ‘Slabija’ verzija ubrzava Range Rover Sport od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi, P510e to čini za 5,4 sekunde. Oba PHEV-a imaju litij-ionsku bateriju kapaciteta 38,2 kWh – to je više nego što su full-electric auti mogli ponuditi do nedavno.
Sukladno tome, električni domet dvaju PHEV Range Rovera trebao bi biti 113 km (WLTP-mjerenje). Land Rover to također pretvara u ‘kilometre u svakodnevici’ i dolazi s dometom od 88 kilometara. Privremeni vrhunski motor, prije nego što slijedi SVR varijanta, je V8-biturbo od 530 KS s obujmom od 4,4 litre (s Launch Controlom za 4,5 sekunde do 100 km/h). Blagi hibridni agregati P400 (benzin) i dizelski D250, D300 i D350 rangirani su ispod navedenih pogona. ZF-ov automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa je standardan na svim varijantama.
Kada je riječ o tehnologiji pogona na sve kotače, Land Rover se oslanja na daljnji razvoj iAWD-a s novim ‘off-road tempomatom’ koji upravlja pogonom u četiri raspoloživa programa. Sustav se prvi put koristi u Range Rover Sportu i tehnički je sličan onome u Toyotinim terencima.
PHEV-izvedba povoljnija od početnog dizela
Interijer Range Rover Sporta se pak oslanja na elegantni dizajn. Preuzima mnoge kontrole, poput one klima uređaja ili središnjeg monitora, od velikog Range Rovera, ali s drugačijim pozicioniranjem. Putnici straga imaju 31 milimetar više prostora za noge nego kod prethodnika. Nova prednja sjedala nude mogućnost podešavanja u 22 smjera, klima-uređaj i funkciju masaže. Prilikom narudžbe vrhunskog audio sustava Meridian Signature ne dolazi samo snaga od 1430 W, već i četiri zvučnika u naslonima za glavu prednjih sjedala te pod dva na stražnjima. 13,1-inčni središnji zaslon sustava Pivi Pro može se personalizirati u svom zaslonu kako bi se pogodile željene radne opcije. Slično modernim pametnim telefonima, zaslon ima haptičku povratnu informaciju kada se dodirne.
Instrumenti su potpuno digitalni i mogu se prilagoditi. Alexa iz Amazona koristi se za glasovno upravljanje, bez potrebe za povezivanjem s pametnim telefonom, Android Auto i Apple Carplay također su bežično integrirani.
Novi Range Rover Sport može se naručiti, konfigurator na web stranici domaćeg uvoznika je već aktiviran. Zanimljivo je da je PHEV-model P 440e kod nas zapravo ulazni model koji je povolejniji od baznog dizela D 250. Kako je to moguće? Naime, na P400e se ne plaća trošarina (PPMV) budući da mu je e-doseg veći od 100 km! Isto starta sa 813.960 kuna a prve isporuke su planirane za listopad.