Range Rover Sport (2022.) – Luksuz, sport, e-doseg veći od 100 km…

Nakon gotovo 10 godina službe, vrijeme je za smjenu straže. Range Rover Sport 2, koji se proizvodi od 2013. godine, dobio je nasljednika. Interni broj tri potpuno je preuređen i moderniziran a PHEV-izvedba uz to nudi i pozamašan e-doseg

Dakako, i to se vidi. Dizajneri britanskog brenda uspijeli su dosadašnji stajling interpretirati na moderan način i ne u potpunosti raskinuti veze s prethodnikom. Dok su rešetke hladnjaka drugih proizvođača u porastu, novi Range Rover Sport vizualno je smanjio tu površinu u odnosu na svog prethodnika. Vizualno, Range Rover Sport se uvelike približava velikom Range Roveru, pogotovo sprijeda. Međutim, s relativno suženom bočnom linijom i, prije svega, dizajnom straga s uskom svjetlosnom trakom, nepobitno ima vlastiti identitet.

Serijski sa zračnim ovjesom

Tehnički se pak novi Range Rover Sport oslanja se na aktualnu platformu MLA-Flex (Flexible Modular Longitudinal Architecture), za koju tvrde da je 35 posto čvršća od prethodne. Nick Collins, izvršni direktor u Jaguar Land Roveru, rekao je: “Platforma i podvozje razvijeni za Land Rover omogućavaju novom Range Rover Sportu da postigne razinu dinamike koju nikada prije nismo imali u gami.” Važan element za dinamiku je i novorazvijena tehnologija karoserije. Serijski je ugrađen zračni ovjes naziva ‘Dynamic Air Suspension’, koji ima podesiv volumen. Na taj se način postavka ovjesa može automatski regulirati ovisno o situaciji u vožnji. U tu svrhu koriste se i podaci iz navigacijskog sustava, tako da se karoserija predkondicionirana, primjerice, na posebno zavojitoj ruti. Novom zračnom ovjesu pridružuju se novi i selektivno podesivi amortizeri.

Novost u vozilu je i upravljanje na svim kotačima, što omogućuje okretanje stražnjih kotača pod kutom do 7,3 stupnja. To može smanjiti krug okretanja pri malim brzinama. Zajedno s elektroničkom stabilizacijom karoserije i elektronički kontroliranim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i torque vectoringom, ova tehnologija namijenjena je daljnjem povećanju dinamike vožnje. Inače dodatna tehnologija standardna je na P510e plug-in hibridnim modelima i P530 V8.

PHEV s e-dosegom do 113 km

To nas također dovodi do uzbudljivog pitanja – koje pogone uopće nudi novi Range Rover Sport? Ima ih popriličan broj. Trolitreni benzinski motor s kombiniranom snagom sustava od 324 kW/440 KS ili 375 kW/510 KS u P440e i P510e pojavljuje se kao plug-in hibrid. ‘Slabija’ verzija ubrzava Range Rover Sport od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi, P510e to čini za 5,4 sekunde. Oba PHEV-a imaju litij-ionsku bateriju kapaciteta 38,2 kWh – to je više nego što su full-electric auti mogli ponuditi do nedavno.

Sukladno tome, električni domet dvaju PHEV Range Rovera trebao bi biti 113 km (WLTP-mjerenje). Land Rover to također pretvara u ‘kilometre u svakodnevici’ i dolazi s dometom od 88 kilometara. Privremeni vrhunski motor, prije nego što slijedi SVR varijanta, je V8-biturbo od 530 KS s obujmom od 4,4 litre (s Launch Controlom za 4,5 sekunde do 100 km/h). Blagi hibridni agregati P400 (benzin) i dizelski D250, D300 i D350 rangirani su ispod navedenih pogona. ZF-ov automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa je standardan na svim varijantama.

Kada je riječ o tehnologiji pogona na sve kotače, Land Rover se oslanja na daljnji razvoj iAWD-a s novim ‘off-road tempomatom’ koji upravlja pogonom u četiri raspoloživa programa. Sustav se prvi put koristi u Range Rover Sportu i tehnički je sličan onome u Toyotinim terencima.

PHEV-izvedba povoljnija od početnog dizela

Interijer Range Rover Sporta se pak oslanja na elegantni dizajn. Preuzima mnoge kontrole, poput one klima uređaja ili središnjeg monitora, od velikog Range Rovera, ali s drugačijim pozicioniranjem. Putnici straga imaju 31 milimetar više prostora za noge nego kod prethodnika. Nova prednja sjedala nude mogućnost podešavanja u 22 smjera, klima-uređaj i funkciju masaže. Prilikom narudžbe vrhunskog audio sustava Meridian Signature ne dolazi samo snaga od 1430 W, već i četiri zvučnika u naslonima za glavu prednjih sjedala te pod dva na stražnjima. 13,1-inčni središnji zaslon sustava Pivi Pro može se personalizirati u svom zaslonu kako bi se pogodile željene radne opcije. Slično modernim pametnim telefonima, zaslon ima haptičku povratnu informaciju kada se dodirne.

Instrumenti su potpuno digitalni i mogu se prilagoditi. Alexa iz Amazona koristi se za glasovno upravljanje, bez potrebe za povezivanjem s pametnim telefonom, Android Auto i Apple Carplay također su bežično integrirani.

Novi Range Rover Sport može se naručiti, konfigurator na web stranici domaćeg uvoznika je već aktiviran. Zanimljivo je da je PHEV-model P 440e kod nas zapravo ulazni model koji je povolejniji od baznog dizela D 250. Kako je to moguće? Naime, na P400e se ne plaća trošarina (PPMV) budući da mu je e-doseg veći od 100 km! Isto starta sa 813.960 kuna a prve isporuke su planirane za listopad.