Novi Land Rover Discovery Sport prezentiran je kao redizajn, a zapravo je potpuno novi model

Sve je novo, no čak i vrsni poznavatelji ove marke teško će primijetiti razlike u odnosu na prethodnika. Discovery Sport dolazi na novoj platformi, pokretan mild-hibridnim benzinskim i dizelskim motorom te s temeljito revidiranim infotainmentom

U Land Roveru kažu da mu je najteže jer je točno na pola puta između šminkerskog Evoquea i hardcore avanturista Defendera. No unatoč tome, Discovery Sport je s više od 475.000 prodanih jedinica zapravo Land Roverova ‘prva violina’.

Upravo stoga se tako sustavno i opširno pristupilo ‘zatezanju bora’, gotovo da ne pamtimo tako opsežne tehničke izmjene za potrebe jednog facelifta. Naime, Disco Sport je postavljen na novu PTA-platformu, a svi motori su dobili 48-voltni sustav i postali blagi hibridi.

Izvana je pak dizajnerski Disco Sport ostao dosljedan svojim prepoznatljivim markantnim linijama, dok su ga nove kombinacije boja u unutrašnjosti znatno pomladile.

Svi motori dostupni su s mild-hibridnom tehnologijom
Digitalni instrumenti su opcija, novi infotainment serija. Značajno je reduciran broj prekidača

No to nije jedina promjena u unutrašnjosti. Vertikalno naglašena središnja konzola porasla je u dijelu multimedije u širinu, svi mehanički prekidači gotovo potpuno su iščeznuli nauštrb ekrana osjetljivog na dodir.

Ispravna odluka? Budući da su mehanički kontroleri na središnjoj konzoli jednostavni i laki za rukovanje, tj. preko njih se između ostaloga može i upravljati intenzitetom upuhavanja zraka i temperaturom klima-uređaja, pozdravljamo ovaj potez.

U usporedbi s ovim (važnim) detaljem se upravljanje multimedijom ne čini intuitivno u mjeri kako je to riješeno na konkurentskim (čitaj njemačkim) modelima.

Dizel može povući pola tone više

Ceste u okolini Barcelone bile su rezervirane za premijernu vožnju Discovery Sporta, a na raspolaganju su bile dvije motorizacije. Riječ je o top-pogonima – dizelskom D240-MHEV i benzinskom P250-MHEV. Ako nas pitate za izravnu usporedbu ova dva agregata, reći ćemo da pretjerane razlike među njima – nema.

Osvježeni Land Rover Discovery Sport je u prvom redu podređen komforu, tako da dodatak ‘Sport’ treba shvatiti tek uvjetno. Buka u unutrašnjosti je smanjena, ubačeni su mild-hibridni motori, a infotainment je moderniziran u skladu s trendovima. Disco Sport je ponovno spreman za ‘utrku’ s najboljima
Unatoč potpuno novoj platformi, dizajn Disco Sporta još uvijek se oslanja na onaj prethodnika

Čak štoviše, sličnosti su toliko izražene da čak ne primjećujete ni bučniji rad dizelskog agregata. Naime, konstruktori su nekoliko puta naglasili da je evidentno poboljšanje izolacije od buke u kabini, što se u praksi doista pokazalo i točnim.

Nadalje, 240 KS snažan četverocilindarski dizel s twin-turbom i start-generatorom ne poznaje turborupu te je vrlo kultiviran i linearan. U svim režimima vuče silovito, automatski devetbrzinski mjenjač brzo i uglađeno niže stupnjeve prijenosa, a prosječna potrošnja na kraju testne vožnje (140 km) iznosila je 9,8 l/100 km.

Naravno, riječ je o prosjeku koji smo ostvarili na otvorenoj magistralnoj cesti, u vrlo uglađenom i smirenom ritmu vožnje.

Dodatna dva sjedala dolaze kao opcija

Doduše, jedna vrlo bitna razlika između dizela i benzinca ipak postoji – dizelaš može povući prikolicu težu čak pola tone, što nije zanemariv podatak.

Krstarenje kao vrlina

Bez obzira koji motor pokretao Disco, nastavak ‘Sport’ u njegovu nazivu treba ipak shvatiti uvjetno. Jer ni motorizacija ne nudi bilo kakav sportski temperament, još manje njegovo podvozje ili karoserija, a najmanje povratna informacija na upravljaču.

Nasuprot tome, komforno krstarenje te čak i vrlo ozbiljne offroad-mogućnosti njegovi su najsnažniji aduti. Disco Sport je tu nepobitno jak te nudi jednu od najuzbudljivijih ‘avantura’ na tržištu.

Tehnički podaci

Dimenzije
Dužina x širina x visina
4597 x 2069 x 1727
Međuosvinski razmak 2714 mm
Prtljažnik 963-1574 l

2,0 Si4 MHEV AWD (benzin)
Obujam 1997 ccm
Snaga (kW/KS) 147/200
pri 5500 o/min
Moment 320 Nm
pri 1250 o/min
Masa 1939 kg
Ubrzanje 9,0 s
Najviša brzina 207 km/h
Cijena od 373.280 kn

2,0 Si4 MHEV AWD (benzin)
Obujam 1997 ccm
Snaga (kW/KS) 184/249
pri 5500 o/min
Moment 365 Nm
pri 1400 o/min
Masa 1939 kg
Ubrzanje 7,6 s
Najviša brzina 225 km/h
Cijena od 422.885 kn

2,0 TD4 MHEV AWD (dizel)
Obujam 1999ccm
Snaga (kW/KS) 110/150
pri 4000 o/min
Moment 380 Nm
pri 1750 o/min
Masa 2009 kg
Ubrzanje 11,1 s
Najviša brzina 194 km/h
Cijena od 354.441 kn

2,0 TD4 MHEV AWD (dizel)
Obujam 1999ccm
Snaga (kW/KS) 177/240
pri 4000 o/min
Moment 500 Nm
pri 1500 o/min
Masa 2009 kg
Ubrzanje 7,7 s
Najviša brzina 220 km/h
Cijena od 375.635 kn