Novi Land Rover Discovery Sport prezentiran je kao redizajn, a zapravo je potpuno novi model
Sve je novo, no čak i vrsni poznavatelji ove marke teško će primijetiti razlike u odnosu na prethodnika. Discovery Sport dolazi na novoj platformi, pokretan mild-hibridnim benzinskim i dizelskim motorom te s temeljito revidiranim infotainmentom
U Land Roveru kažu da mu je najteže jer je točno na pola puta između šminkerskog Evoquea i hardcore avanturista Defendera. No unatoč tome, Discovery Sport je s više od 475.000 prodanih jedinica zapravo Land Roverova ‘prva violina’.
Upravo stoga se tako sustavno i opširno pristupilo ‘zatezanju bora’, gotovo da ne pamtimo tako opsežne tehničke izmjene za potrebe jednog facelifta. Naime, Disco Sport je postavljen na novu PTA-platformu, a svi motori su dobili 48-voltni sustav i postali blagi hibridi.
Izvana je pak dizajnerski Disco Sport ostao dosljedan svojim prepoznatljivim markantnim linijama, dok su ga nove kombinacije boja u unutrašnjosti znatno pomladile.
No to nije jedina promjena u unutrašnjosti. Vertikalno naglašena središnja konzola porasla je u dijelu multimedije u širinu, svi mehanički prekidači gotovo potpuno su iščeznuli nauštrb ekrana osjetljivog na dodir.
Ispravna odluka? Budući da su mehanički kontroleri na središnjoj konzoli jednostavni i laki za rukovanje, tj. preko njih se između ostaloga može i upravljati intenzitetom upuhavanja zraka i temperaturom klima-uređaja, pozdravljamo ovaj potez.
U usporedbi s ovim (važnim) detaljem se upravljanje multimedijom ne čini intuitivno u mjeri kako je to riješeno na konkurentskim (čitaj njemačkim) modelima.
Dizel može povući pola tone više
Ceste u okolini Barcelone bile su rezervirane za premijernu vožnju Discovery Sporta, a na raspolaganju su bile dvije motorizacije. Riječ je o top-pogonima – dizelskom D240-MHEV i benzinskom P250-MHEV. Ako nas pitate za izravnu usporedbu ova dva agregata, reći ćemo da pretjerane razlike među njima – nema.
Čak štoviše, sličnosti su toliko izražene da čak ne primjećujete ni bučniji rad dizelskog agregata. Naime, konstruktori su nekoliko puta naglasili da je evidentno poboljšanje izolacije od buke u kabini, što se u praksi doista pokazalo i točnim.
Nadalje, 240 KS snažan četverocilindarski dizel s twin-turbom i start-generatorom ne poznaje turborupu te je vrlo kultiviran i linearan. U svim režimima vuče silovito, automatski devetbrzinski mjenjač brzo i uglađeno niže stupnjeve prijenosa, a prosječna potrošnja na kraju testne vožnje (140 km) iznosila je 9,8 l/100 km.
Naravno, riječ je o prosjeku koji smo ostvarili na otvorenoj magistralnoj cesti, u vrlo uglađenom i smirenom ritmu vožnje.
Doduše, jedna vrlo bitna razlika između dizela i benzinca ipak postoji – dizelaš može povući prikolicu težu čak pola tone, što nije zanemariv podatak.
Krstarenje kao vrlina
Bez obzira koji motor pokretao Disco, nastavak ‘Sport’ u njegovu nazivu treba ipak shvatiti uvjetno. Jer ni motorizacija ne nudi bilo kakav sportski temperament, još manje njegovo podvozje ili karoserija, a najmanje povratna informacija na upravljaču.
Nasuprot tome, komforno krstarenje te čak i vrlo ozbiljne offroad-mogućnosti njegovi su najsnažniji aduti. Disco Sport je tu nepobitno jak te nudi jednu od najuzbudljivijih ‘avantura’ na tržištu.
Tehnički podaci
Dimenzije
Dužina x širina x visina
4597 x 2069 x 1727
Međuosvinski razmak 2714 mm
Prtljažnik 963-1574 l
2,0 Si4 MHEV AWD (benzin)
Obujam 1997 ccm
Snaga (kW/KS) 147/200
pri 5500 o/min
Moment 320 Nm
pri 1250 o/min
Masa 1939 kg
Ubrzanje 9,0 s
Najviša brzina 207 km/h
Cijena od 373.280 kn
2,0 Si4 MHEV AWD (benzin)
Obujam 1997 ccm
Snaga (kW/KS) 184/249
pri 5500 o/min
Moment 365 Nm
pri 1400 o/min
Masa 1939 kg
Ubrzanje 7,6 s
Najviša brzina 225 km/h
Cijena od 422.885 kn
2,0 TD4 MHEV AWD (dizel)
Obujam 1999ccm
Snaga (kW/KS) 110/150
pri 4000 o/min
Moment 380 Nm
pri 1750 o/min
Masa 2009 kg
Ubrzanje 11,1 s
Najviša brzina 194 km/h
Cijena od 354.441 kn
2,0 TD4 MHEV AWD (dizel)
Obujam 1999ccm
Snaga (kW/KS) 177/240
pri 4000 o/min
Moment 500 Nm
pri 1500 o/min
Masa 2009 kg
Ubrzanje 7,7 s
Najviša brzina 220 km/h
Cijena od 375.635 kn