

Što je veći uspjeh nekog automobila, veća su očekivanja postavljena pred njegovim nasljednikom. Ta misao, iako ne osobito dubokoumna, točno opisuje situaciju u kojoj su se našli tvorci druge generacije najuspješnijeg modela u povijesti Range Rovera.
Izvorni Evoque pojavio se 2011., postao najbrže prodavani proizvod JLR-a i, nakon što je pronašao više od 800.000 kupaca diljem svijeta te osvojio 225 međunarodnih priznanja, danas se smatra svojevrsnim spasiteljem britanskog koncerna.
Novooblikovani dizajn, primjerice, s njime doslovce ne dijeli ni jednu površinu karoserije, koja je istovjetne dužine kao i prije – 4,37 metara. Model s čijim dizajnom očito dijeli više elemenata jest Velar, premda je osnovni oblik – uz od sprijeda prema straga podižućom bočnom i spuštajućom krovnom linijom – prepoznatljivo, nezamjenjivo Evoqueov.
Od većeg Velara preuzete su i futuristički izvedene kvake vrata, koje se uvlače u karoseriju kada nisu potrebne, dok se od drugih premium rješenja ističu i prednja i stražnja LED-svjetla (u ovom slučaju sprijeda su opcijski Matrix LED-farovi) te gotovo karikaturno veliki 21-inčni aluminijski naplatci (također opcijski).
Sve u svemu, novi Evoque izgleda moderno, upadljivo i, u izdanju R-Dynamic (višem od dvije dostupne varijante), onoliko premium koliko biste očekivali od jednog Range Rovera.
Kao i unutrašnjost, naravno. Dizajneri su i ovdje inspiraciju crpili iz Velarova interijera, pa je teško ne primijetiti i biti zadivljen parom velikih zaslona Touch Pro Duo na središnjoj konzoli, gornjim za infotainment i donjim za klima-uređaj i druge funkcije.
Oba su visoke rezolucije i izrađeni od impresivno visokokvalitetnog stakla. Digitalni su i instrumenti, kao i unutarnji retrovizor ClearSight, koji prikazuje videozapis kamere smještene na stražnjem dijelu krova, a tipke na upravljaču osjetljive su na dodir i mijenjaju funkcije ovisno o odabranom izborniku.
Spomenuti infotainment jedan je od najboljih u klasi, uz intuitivno i responzivno sučelje koje omogućuje jednostavno upravljanje svim sustavima, a kao što je sve češće slučaj kod automobila svih kategorija, podržava i Android Auto i Apple CarPlay.
U gradskoj je vožnji od velike koristi i opcijski sustav kamera za pogled od 360 stupnjeva oko automobila koji, među ostalim, omogućuje i inovativnu tehnologiju Ground View, odnosno svojevrsni pogled od 180 stupnjeva ‘kroz’ prednji dio automobila (korisno u uskim ulicama i na terenu).
Prvoklasnom se općenito čini i kvaliteta izrade i materijala korištenih u interijeru, kao i pažnja prema detaljima, poput spomenutih tipki na upravljaču ili para okruglih kontrolera na središnjoj konzoli te posebnog materijala kojim je presvučen dio armature i obloga vrata.
Zanimljivost testiranog Evoquea jest da, umjesto kožom presvučenih, ima sjedala s ekološkim tekstilnim presvlakama izrađenima od recikliranih poliesterskih mikrovlakana – točnije, od 53 plastične boce. Osim što zanimljivo izgledaju, djeluju jednako kvalitetno i trajno kao i uobičajene tkanine, a i održivo su razvijene.
Deset posto veći je i prtljažnik čiji osnovni volumen sada iznosi 591 litru, a s preklopljenim stražnjim sjedalima može primiti do 1383 l. Pored toga, među brojnim opcijama koje povećavaju svakodnevnu praktičnost, a kojima je bio opremljen testirani primjerak, ubraja se i električno pokretanje vrata prtljažnika.
Razina opreme SE testiranog Evoquea, među ostalim, sadrži prednja LED-svjetla, u 14 smjerova električno podesiva i grijana prednja sjedala, automatsku dvozonsku klimu, adaptivni tempomat, paket za parkiranje…
Dio opreme su i brojni moderni sustavi asistencije koji se brinu za aktivnu sigurnost vožnje te pomažu u slučajevima kada vozač, bilo zbog umora ili nemara, ne obraća pažnju na cestu.
Od ukupno šest dvolitrenih Ingenium-motora raspoloživih za novi Evoque, turbodizelski D150 početni je u ponudi. Četverocilindraš razvija 150 KS i 380 Nm okretnog momenta koje na sve kotače prenosi ZF-ovim devetstupanjskim automatskim mjenjačem.
Te brojke u današnje doba, a posebice u segmentu premium SUV-a, nisu osobito zadivljujuće, kao ni tvornički podaci o performansama – ubrzanje s mjesta do 100 km/h traje neuvjerljive 11,2 sekunde, a najviša brzina iznosi 196 km/h. Podaci kojima se vlasnici ove verzije neće hvaliti prijateljima, ali na sreću, brojke ne govore cijelu priču.
Njima osjetno pridonosi i 48-voltni blagi hibridni sustav koji tijekom usporavanja i kočenja (sustav start-stop gasi motor ispod 17 km/h) prikuplja i u bateriju u podnici pohranjuje kinetičku energiju te je ponovno koristi kao pomoć kod ubrzanja s mjesta, odnosno za snižavanje potrošnje.
Spomenutih 380 Nm omogućuju dojmljivu elastičnost do otprilike 3000 o/min, a iako ubrzanje pomalo posustaje u višim okretajima, ključnu ulogu u dobrim performansama igra automatski mjenjač.
Premda izmjene nisu brze ni neosjetne kao kod popularnijih mjenjača s dvostrukom spojkom, respektabilna uglađenost automatika i njegovih pametno proračunatih devet stupnjeva prijenosa jamče promišljeno iskorištavanje ‘skromnih’ 150 KS.
Rijetke situacije u kojima smo poželjeli ili zatrebali više snage su tijekom pretjecanja pri višim brzinama (iznad 120 km/h), dok s druge strane, D150 bez napora postiže putnu brzinu od, primjerice, 150 km/h.
Osim automatskog, mjenjač nudi i vrlo dobar sportski mod, kao i mogućnost izmjena stupnjeva putem polugica na upravljaču ili ‘joystick’ ručice koja je zamijenila u JLR-ovim modelima popularizirani okretni kontroler.
Na rad mjenjača, servoupravljača i pogona na sve kotače djeluje i izvrsni sustav Terrain Response 2 koji pored brojnih modova namijenjenih vožnji na raznovrsnim podlogama (Eco, Comfort, Grass/Gravel/Snow, Mud/Ruts, Sand), ima i automatski koji sve parametre samostalno prilagođava podlozi.
Poput svakog Range Rovera, novi je Evoque poprilično sposoban i u terenskoj vožnji, a iako velika većina vlasnika vjerojatno nikad neće sići s asfalta, dobro je znati da novi model sada može proći kroz vodu duboku čak 600 mm (100 više no prije).
Novonamješteni MacPhersonov prednji i multilink stražnji ovjes pruža osjetno poboljšane vozne osobine koje su ionako bile među najboljima u segmentu.
Evoque i u novom izdanju pripada SUV-ima na koje povišeno težište ne utječe na vozne osobine te koji je poprilično zabavan u vožnji – djeluje kompaktno, sigurno te uvijek nudi mnogo trakcije i rezerve prianjanja koje u uobičajenoj vožnji nikad nećete premašiti, neovisno o vremenskim uvjetima.
Unatoč golemim, 21-inčnim kotačima, ovjes je iznenađujuće podatan na većini prometnica, osim na izraženijim oštećenjima kada, očekivano, grublje prenosi udarce. Drugim riječima, cijenite li udobnost više od dizajna (koji ionako ne vidite kada ste u automobilu), toplo preporučujemo da se odlučite na manje naplatke, jer će vam bubrezi i novčanik (zbog troškova guma i manjeg rizika njihova oštećenja) biti zahvalni.
Novi Range Rover Evoque u početnom D150 dizelskom izdanju s automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače može se dobiti od 389.035 kuna, a testirana verzija SE R-Dynamic stoji 511.000 kuna.
Motor
Četverocilindarski redni common-rail dizelaš s turbopunjačem varijabilne geometrije, smještaj sprijeda poprijeko, četiri ventila po cilindru, 46,2-voltna litij-ionska baterija
Ukupna snaga 110 kW (150 KS)
pri 2400 o/min
Obujam 1999 ccm
Provrt x hod 83 x 92,35 mm
Okretni moment 380 Nm od 1750 do 2500 o/min
Omjer kompresije 15,5:1
Prijenos snage
Pogon na sva četiri kotača, automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa
Karoserija
Kompaktni SUV s peterim vratima
Dužina x širina x visina 4371 x 1904 x 1649 mm
Međuosovinski razmak 2681 mm
Prtljažnik 591/1383 l
Krug okretanja 11,6 m
Masa prikolice/kočenje 2000/750 kg
Podvozje
Neovisan ovjes sprijeda i straga, sprijeda s poprečnim ramenima, MacPherson-opružne noge, straga multilink osovina, zavojne opruge, letva upravljača s dvostrukim ozubljenjem potpomognuta elektromehaničkim servoojačivačem, stabilizator sprijeda i straga, samoventilirajući diskovi sprijeda, diskovi straga, ABS, ESP, električna parkirna kočnica
Mase i raspodjela
Masa vozila/nosivost 1891/599 kg
Ukupna dopuštena masa 2490 kg
WLTP-potrošnja (ES 95) l/100 km
kombinirano 6,7
Spremnik goriva 65 l
Emisije plinova
Ekološka norma Euro 6dCO2-emisija (WLTP) 177 g/km
Performanse (s)
Ubrzanje 0–100 km/h 11,2
Najviša brzina 196 km/h
Potrošnja (test) l/100 km
Prigradska vožnja 7,5
Na testu 8,0
Najviša 11,1
Cijena (kuna)
RR Evoque D150 MHEV od 389.035 kn