Predstavljen novi BMW serije 5 s aero felgama, s više snage, jačim motorima i OS7

Stigla je nova „petica“! BMW Serije 5 s redizajnom svoje sedme generacije. Svjetska premijera odrađena je virtualno, a djelomično ju je vodio i naš Domagoj Đukec odgovoran za dizajn. Aerodinamične felge, snažniji motori i nova tehnologija…

Novi model bit će prepoznatljiv po novoj masci, ali i po novim posebnim aluminijskim naplacima, na koje je naš dizajner Domagoj Đukec posebno ponosan. No, to je samo ono što se vidi iz daljine. Novi BMW serije 5 dolazi kao mHEV, blagi hibrid koji koristi 48-voltnu tehnologiju na svim 4- i 6-cilindarskim motorima. Ali, dolaze i snažniji dizelaši te dva snažna plug-in hibrida.

Najaerodinamičniji u klasi (cw=0,23)

Mild-hibridna tehnologija u pogon svih BMW-a serije 5 donosi 48-voltni starter generator snage 11 KS koji pridonosi dinamici, ali i nižoj potrošnji tako što proširuje rad start-stop-funkcije i pomaže pri krstarenju istom brzinom.

Važne novosti donosi i 12,3-inčni zaslon te novi operativni sustav (OS7) s kojim BMW zapravo slavi 20 godina svoje „povezanosti“ jer toliko je prošlo otkako je prvi puta predstavljen „Connected drive“. S novom “peticom” predstavljena je i nova usluga „inteligentni poslovni asistent“ koja uz duži popis mogućnosti okuplja opcijski asistent upravljanja i nadzora vozne trake i aktivnu navigaciju.

…a svjetla se stanjuju

Paralelno predstavljanju novog sedana BMW je otkrio i karavanski izvedbu, ali i BME 5 GT kao avangardno izdanje za one koji žele biti malo drukčiji. Inače, BMW serije 5 proizvodit će se u Bavarskoj, ali i u Austriji, u Gratzu, dok će su model s produženim međuosovinskim razmakom, predviđen isključivo za kinesko tržište, tamo i proizvoditi.

Nova stražnja svjetla sa 3D grafikom

M Sport paket je taj koji će pokazati mišiće nove petice tako što će ju vizualno naglasiti s prednje i stražnje strane. S njime će i aerodinamika napredovati, a nova je i ponuda boja karoserije. Spomenute felge „Air Performance Wheels“ koje je na početku svoje prezentacije spomenuo naš Domagoj Đukec, posebno ističu novi model, a imaju svoju ulogu i u aerodinamici.

Paralelno početku prodaje bit će dostupna i izvedba M Sport Edition koja će se proizvesti u limitiranoj seriji od 1000 primjeraka i upravo će ona nositi takve naplatke u kombinaciji s Donington sivom metalik bojom.

Povezani partner

Poslovni atleta dolazi s paletom digitalnih asistenata i najnovijom naprednom navigacijom koja funkcionira tako da se nalazi na „cloudu“. Nova petica tako ima ulogu vašeg povezanog partnera, koji će primjerice sam tražiti slobodna parkiran mjesta. Multimedija i infotainment bazirani su na operativnom sustavu 7.

Kakvi motori stižu?

Kao što smo rekli svi redom su plug-in, a ponuda počinje s modelom 520i. Pritom je riječ o 2,0-litrneom 4-cilindarskom turbobenzincu (mhev) koji će imati 184 KS i 290 Nm. Takav će već biti dovoljan za najviših 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h će izvoditi za 7,9 sekundi.

Svi motori udovoljavaju strogoj Euro 6d ekološkoj normi. Početnog benzinca slijedi 530i, gdje je i dalje riječ o istom dvolitrenom motoru samo što je snaga povećana na 252 KS i 350 Nm dostupnih od 1450-6500 okretaja. BMW 530i do stotke stiže za 6,4 s, a postiže maksimalnih 250 km/h. Zanimljivo, tako je snažan, a emisija CO2 se kreće od 121 do 126 km/h, što znači da možemo očekivati prosječnu potrošnju oko 7-8 litara.

Šestocilindarski motor stiže iza oznake 540i gdje radi 3,0-litreni agregat sa 333 KS i 450 Nm. Takav do stotke ubrzava za 5,2 sekunde i postiže 250 km/h, s time da je 540i xDrive još sposobniji jer može ostvariti ubrzanje od 4,9 s. Dakako, svi su motori dostupni i u karavanskoj izvedbi.

Delikatesa sa V8-cilindarskim motorom, opremljena sa 8-stupanjskim automatikom (kao i svi motori) pod poklopcem skriva 4,4-litrenog turbaka sa 750 Nm i 530 KS. Takav M550i xDrive do 100 km/h stiže za 3,8 s.

Što je s dizerlskim motorima?

To su 520d, 530d i 540d, gdje je samo prvi 2,0-litreni 4-cilindraš sa razvijaju 190 KS. Već 530d znači 6-cilindarski 3,0-litreni agregat sa 286 KS i 650 Nm, dok je najjači 540d nabildan na 340 KS, što povlači i ubrzanje od svega 4,6 sekundi.

Dvije snažne plug-in izvedbe

Serija5 plug-in donosi 2.0-litreni benzinski motor (početni) sa 184 KS koji je spojen s elektromotorom snage 109 KS koji je integriran u 8-stupanjski Steptronic mjenjač. ZA one koji traže sport u ovoj kombinaciji zajednička, sinergijska snaga se dodatno može povećati za 40 KS na 10-ak sekundi. Tada je riječ o plug-in izvedbi koja raspolaže sa 292 KS i 420 Nm. Doseg kretanja samo na struju iznosi od 62 do 67 km.

Snažniji plug-in dolazi s oznakom 545e xDrive. U tom slučaju se s elektromotorom snage 109 KS kombinira 3,0-litreni redni 6-cilindarski motor što dovodi do ukupne snage od 394 KS i 600 Nm, uz električni doseg do 57 km.

Jesu li dimenzije ostale iste?

Gotovo jesu jer međuosovinski, širina i visina nisu mijenjani. Samo je dužina sedana narasla 27 mm, dok je karavan produžen 21 mm. Sada im je ukupna dužina identična i pokriva 4963 mm. Prtljažnik je ostao na 530 litara obujma, dok plug-in hibridni modeli nude 410 litara slobodnog prostora.

Detalji…

Stražnji zračni ovjes postao je dio serijske opreme na karavanskoj izvedbi BMW-a serije 5 te kao takav omogućuje konstantnu samonivelaciju. S druge strane BMW-serije 5 i dalje nudi aktivno upravljanje stražnjim kotačima koji se mogu zakretati čak i pri brzinama ispod 3 km/h. Na koncu, tu je i M Sport ovjes koji znači 10 mm niže podvozje.

Zanimljivosti su i aktivni tempomat koji sada radi od 30 do 210 km/h, odnosno limitator brzine s indikatorom koji javlja kako pretjecanje nije moguće. Uostalom, BMW serije 5 postao je po pitanju sigurnosne opreme jedna od najopremljenijih limuzina.