

A da bi se tako nešto uistinu moglo obistiniti mogli smo naslutiti iz press objave kojom je Mazda obilježila 100 godina postojanja. Tom prilikom Japanci su se osvrnuli na dugu povijest razvoja rotacijskog motora, ali i dotakli teme njegove budućnosti kao range extendera odnosno dodatnog motora za produžavanje dosega kod prototipa Mazde 2 EV.
Štoviše, iz Mazde su potvrdili da bi sličan sistem mogao svoje mjesto naći i u Mazdi MX-30, najnovijem elektro crossover SUV-u koji bi u salone trebao stići tijekom ove godine.
Potpuno električna Mazda MX-30 koja je između ostalog predviđena i za europsko tržište koristi relativno malu 35,5 kWh litij-ionsku bateriju i 105 kW snažan elektro motor što u konačnici omogućuje relativno skroman doseg od 210 km.
Hibridna izvedba koja koristi motor s unutarnjim izgaranjem za povećavanje dosega stoga bi ponudila idealan odgovor za sve one kojima 200 km nije dovoljno.
Još 2018. Mazda je spominjala mogućnost povratka rotacijskog motora u 2020., upravo u službi punjenja baterija strujom u hibridnim modelima. Plan je tada bio da do 2030. električna i hibridna vozila čine oko pet posto Mazdine ponude.
Podsjetimo, Mazda 2 EV koncept baziran je na malom rotacijskom motoru zapremine 0,33 litre, snage 38 KS i mase od sto kilograma koji bi udvostručio doseg 20-kWh baterije. Pod kojim imenom bi se hibridne izvedbe s rotacijskim motorima pojavile još nije poznato.