Porsche Macan Electric – Ista forma, drukčiji okus

U Macanu se komfor i sport spajaju ležerno i vrlo jednostavno, čime se u osnovi ispunjavaju kriteriji tipičnog kupca Porscheova SUV-a. No potpuna elektrifikacija Macana bit će velik izazov za komercijalni uspjeh dosad najprodavanijeg modela iz Zuffenhausena

Kada su u pitanju ‘varijacije na temu’, Porsche je šampion. Naime, Švabe Elfer nude u čak 19 izvedbi, Cayenne u 13, a putnu krstaricu Panameru u devet verzija. Macan, Porscheov hit-SUV, je u prvom valu lansiran kao Macan 4 (408 KS) i Macan Turbo (639 KS), da bi nedavno gama bila proširena početnim Macanom (360 KS) te Macanom 4 S-om (516 KS). Ovaj potonji trebao bi popuniti rupu između ‘četvorke’ i top-modela Turba. Za napomenuti je da se maksimalna snaga koju smo ovdje komunicirali bilježi u ‘overboostu’, te da svi modeli Macana energiju crpe iz iste baterije (neto) kapaciteta 95 kWh.

No priču valja započeti od samog početka. Porscheov menadžment je s odlukom potpune elektrifikacije svog najprodavanijeg modela na sebe preuzeo golemu odgovornost. Serija Macan 95B, koju smo 2014. premijerno provozali pustinjama Maroka, nije bilo koji Porscheov model već SUV koji je dosad prodan u oko 800.000 jedinica! Ogroman je to kapital za koji se mnogi (s razlogom) pitaju može li ga električni Macan (serija XAB) uopće ikada dostići.

Prepoznatljivi interijer

No ako i ne uspije, teret zasigurno neće ležati na automobilu, jer riječ je o vrlo dobro odmjerenom proizvodu. Novi Macan dolazi na PPE-arhitekturi (Premium Platform Electric) koju dijeli s također nedavno predstavljenim (i testiranim) Audijem Q6 e-tronom. Macan 4, koji nam je ustupio Porsche Centar Zagreb, pogone dva PSM-motora, pri čemu je prednji s maksimalnih 175 kW (238 KS) isti u svim spomenutim verzijama Macana, dok se snaga stražnjeg mijenja ovisno o modelu. Čisto da steknete dojam o gabaritima električnog stroja te snage – u Macanu ima promjer od 210 mm te aktivnu dužinu od najviše 100 mm.

Unutrašnjost je tipična, prepoznatljiva za Porsche, ne samo zbog posvećenosti detaljima, pedantne izrade i visokokvalitetnog izgleda materijala. Tu su, naime, fizički prekidači svih važnijih funkcija te brojne kontrole grupirane na središnjem zaslonu osjetljivom na dodir među kojima su neke funkcije skrivene duboko, u nekoliko razina izbornika. Recimo poput utišavanja toliko osporavanog zvučnog upozorenja brzine. Na upravljaču pak postoji gumb za pojedinačne favorite koji se mogu izdvojiti. Čini se da novi infotainment s Android Automotive OS-om kao operativnim sustavom (o kojem smo već pisali) još uvijek ima neke nedostatke. Recimo, navigacijski sustav ponekad ima poteškoća s navođenjem rute te iritira kontradiktornim najavama.

Precizan, okretan, razigran

Što nas konačno dovodi do vožnje – novi je Macan zadržao neke kvalitete prethodnika, recimo da je u isto vrijeme udoban i nikad dosadan SUV za svakodnevicu. No čim magistralna cesta počne vijugati, vrijeme je da se kotačić na upravljaču okrene na Sport. Tada Macan postaje iznenađujuće okretan, precizan i, s obzirom na svoju masu (2330 kg), gotovo razigran automobil koji s lakoćom vijuga kroz zavoje. Potpuno mu je svejedno koliku ćete mu količinu snage ‘pustiti’ do kotača, trakcija je nevjerojatna. Nakon nekog vremena se naviknete na to, zaboravite da se uopće vozite u električnom automobilu.

Tajna uspjeha? Nevjerojatno precizan, harmoničan upravljački sklop – s upravljanjem stražnjom osovinom (doplata 2017 eura) – koji obiluje povratnim informacijama u kombinaciji sa širokim (285/40) 22-inčnim naplatcima. Kočnice, tradicionalna Porscheova odlika, izvrsno se doziraju, a prijelaz s rekuperacije na hidrauličko kočenje nije primjetan u vožnji tipičnoj za svakodnevicu. Testni Macan 4 u novoj trendi boji Provence (nadoplata 1655 eura) koji možete vidjeti na fotografijama košta 136.932 eura, od čega čak 45.128 otpada na dodatnu opremu.

Zaključak

Porsche je još jednom dokazao da električni automobili mogu biti emocionalni i zabavni, osobito s podvozjem, kočnicama i upravljačem koji su jedni od najboljih u ovom segmentu. No koliko će to biti presudno u komercijalnom uspjehu električnog Macana, već je neka sasvim druga priča.