Što sve ljudi neće izmisliti da ne plate lučku pristojbu :) :) ;)
Objavljuje Ivica Cezar u Utorak, 11. kolovoza 2020.


Tijekom osamdesetih godina mnoštvo je vozila, pa čak i manjih kamioneta prerađivano u amfibije. U vozila sposobna voziti kopnom, ali i vodama, koja su često i terenski sposobna jer su od tla udaljenija od prosjeka. Takav povišen ovjes im je potreban jer ulazak u vodu nije uvijek betoniran i jednostavan.
Sjajan primjer jedne takve amfibije jest RMA Amphi-Ranger 2800 SR, kao terenac kojeg je započela raditi mala tvrtka iz Njemačke na Rajni. Ideja je bila dobra, a finalizirala ju je druga tvrtka iz Badena u Njemačkoj, na samoj granici sa Švicarskom.
Njihova je ideja bila stvoriti vozilo za održavanje cjevovoda i vodnih kanala, što bi možda i Zagrebu dobro došlo s obzirom na poplave. Uglavnom, ima ih „nekoliko“, a jedan policijski model se nalazi u muzeju u Marburgu.
Vozilo, svakako, nema veze s Mercedesovom G-klasom kako su mnogu naslućivali zbog kutijaste forme. Karoserija, a prvenstveno i zatvoreni prostor u kojem se nalazi motor, izrađena je od 3 i 4 mm debelih aluminijskih panela kojima je zatvoreno sve osim ovjesa, kočnica i ispuha.
Amphi-Ranger dugačak je 4,7 metara i visok 1,97 metara, dok mu masa iznosi 1900 kg. Da stvar bude bolja upravo je naša matična redakcija Auto motor i sport bila ta koja ga je prva vozala sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća, pa je došla i do prvih mjerenja i tehničkih podataka.
Što sve ljudi neće izmisliti da ne plate lučku pristojbu :) :) ;)
Objavljuje Ivica Cezar u Utorak, 11. kolovoza 2020.
Prvi modeli opremljeni su Fordovim V6 motorom (2772 ccm) snage 135 KS i 216 Nm, što je bilo dovoljno za najvišu brzinu od 142 km/h i ubrzanje od 18,7 sekundi.
No, kasnije je ugrađivan 2,9-litreni V6 sa 145 KS i 222 Nm, s gotovo istim performansama. Tek je na koncu stigao model sa 3,0-litrenim motorom (2958 ccm) sa 157 KS i 298 Nm koji je mogao povući do 160 km/h, ali je ubrzanje ostalo isto 18,7 s. Spominju se i modeli s ugrađenim 4.0-litrenim V6.am
Maksimalna brzina plovidbe iznosi 15 km/h, dok potrošnja iznosi oko 20 l/100 km tijekom vožnje po cesti, odnosno oko 25 litara na sat dok plovite.
Ne, ne guraju ga kotači koji se okreću kroz vodu već klasičnim propelerom, dok se upravlja prednjim kotačima i preklopivim kormilom straga.