Plug-in hibrid sa V6 biturbom snage iznad 1000 KS stiže iz Aston Martina
Aston Martin planira 2021. predstaviti sportski model koji kombinira novorazvijeni V6 motora sa dva turbo punjača i e-pogon. Hibrid bi trebao razvijati preko 1000 KS
Aston Martin je u procesu restrukturiranja. To se međutim ne odnosi samo na poslovanje već i ponudu novih modela. SUV imena DBX već bi ove godine trebao podići prodajne brojke, a tu su još i Rapide AMR s dva para vrata kao i Vantage, DB11 i DBS. No, svi s motorom ispred kabine. Projekt imena Valkyrie sa V12 usisnim motorom smješten središnje između kabine i stražnje osovine sve to mijenja. A sada iz Aston Martina najavljuju njegovog sina imena – Valhalla.
Valhalla s velikim V
Valhalla stiže 2021., a iako ima upola manje cilindara, uz pomoć dva turbopunjača isporučivat će preko 1000 KS. Umjesto visokoturažnog atmosferca ovdje je riječ o hibridu budući da će iduće godine morati zadovoljavati još strožu Euro 7 normu. Britanci obećavaju kako će biti riječ o najsnažnijoj serijskoj izvedbi budući da 1176 KS koliko će nuditi Valkyrie spada pod specijalnu seriju limitiranu na 175 primjeraka.
Nakon više od 50 godina, točnije od 1968. Aston Martin će samostalno razviti jedna motor. Tada je bilo riječ o motoru TM01 što je označavalo poljskog inženjera Tadek Mareka koji je radio za Britance u 50-tima i 60-tima. Novi motor V konfiguracija ima obujam od tri litre, a između su pozicionirana oba turbopunjača.
Takvo rješenje izuzetno kompaktnog motora zahtjeva izniman termo menadžment motora, a zanimljivo je da sam motor teži tek 200 kg, ili šest manje od Cosworthovog V12 koji je u Valkyrieu. Ipak, to samo po sebi nije dosta pa u priču uskače baterija koju je moguće puniti. Detalji poput veličine baterije ili snage e-motora još nisu poznati.
Više mjesta u Valhalli
Valhhala se optički i tehnički snažno naslanja na projekt Valkyrie no plan je za sada proizvesti više primjeraka, njih 500. Iako se pouzdaje u aktivnu aerodinamiku te ima pomične karoserijske dijelove, nije toliko ekstreman. Izvana je najveća razlika u svjetlosnim potpisima dok je iznutra više mjesta zahvaljujući izdašnijoj središnjoj konzoli.
Kliknite OVDJE na link kako bi čuli brutalni V6 po prvi puta
Sam je kokpit ekstremno reduciran, digitalni su instrumenti na stupu upravljača, a dodatni zaslon na samom upravljaču. Dodatni zaslon regulira sjedala, retrovizore i klimu, postolje za mobitel koji se integrira u sustav automobila je ispred suvozača.
V6 motor mogao bi koristiti inovativnu zamjenu ulja baziranu na izmjenjivim ćelijama kao što smo vidjeli kod Vulcana. Hoće li se moći kretati samo na struju kao i pogon na sve kotače za bolje preformanse još je otvoreno, ali bi e-motor trebao biti na prednjoj osovini.
2,5 sekunde do stotke
Snagu na podlogu bi trebao prenositi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom uz pomoć diferencijala s raspodjelom e-motora naprijed , V6 straga. Dodatne prednosti donose aktivni ovjes i drugi brojni elektronski pomagači. U konačnici Valhalli treba 2,5 s do 100 km/h dok maksimalna brzina dosiže 354 km/h. Za karbonsku ljepoticu mase 1350 kg u svakom slučaju treba izdvojiti više od milijun eura.