Otkrivamo 8 najčešćih smradova u autu

Smrad sumpora, čarapa, benzina, ulja, trulih jaja... Sve to upućuje na konkretne kvarove! Baš kao i svaki zvuk, o čemu smo već pisali, i svaki miris u autu savršeno dijagnosticira da nešto nije u redu.

Sigurno vam je nekad zasmrdilo u kabini. Ne, to nije nužno bio suvozač već je vjerojatno riječ o automobilu i lako je moguće da je na pomolu potencijalni problem. Jedni su mirisi prisutni samo dok se auto kreće, drugi dok stoji, a treći jedino kad je vruće.

Otkrivamo vam kako možete doznati na što vam se automobil žali ispuštajući smrad i prije nego li posjetite mehaničara. Nikad ne zapostavljajte svoj nos jer on i u mraku može otkriti kako nešto nije u redu.

Miriše kao:
1. JAVOROV SIRUP

Kada? Nakon što se motor zagrije ili nekoliko minuta nakon što ga ugasite.
Razlog? Rashladna tekućina sadrži slatkasti, ali toksični, etilenski glikol koji negdje curi. Možda iz crijeva hladnjaka ili glave cilindra.

2. ZNOJNE ČARAPE

Kada? Nakon što upalite ventilaciju.
Razlog? Riječ je o plijesni nakupljenoj zbog vlage kondenzirane unutar isparivača klima uređaja. Spas može biti pojačavanje ventilacije do maksimuma dok je klima-uređaj isključen.

3. SUMPOR-PAKAO

Kada? Stalno, a posebice kad vozilo miruje poslije duge vožnje.
Razlog? Taj se miris povezuje s paklom zbog sumpora koji ga potiče, a vjerojatno je razlog mazivo koje curi iz mjenjača, prijenosa ili nekog diferencijala.

4. BENZINSKA PUMPA

Kada? Dok je vozilo parkirano u garaži, a osobito za toplog vremena.
Razlog? Nekoć je to bilo uobičajeno, prije 30 godina, dok je u rasplinjačima nakon
vožnje ostajalo goriva. Današnje ubrizgavanje je osjetno drukčije, a na ugrađuju se i isparivači koji to sprečavaju. Vjerojatno je problem u dovodu ili spremniku goriva.

5. TRULA JAJA

Kada? Dok motor radi.
Razlog? To je miris hidrogen sulfida u ispušnom sustavu proizišlog iz sumpora u gorivu. Vjerojatno je problem u katalizatoru koji bi taj spoj trebao „uništiti“. Razlog može biti i u ubrizgavanju goriva.

6. VRUĆE ULJE

Kada? Dok je motor zagrijan.
Razlog? Najvjerojatnije je da ulje kaplje na cijevi ispušnog sustava, možda iz brtve radilice. Nije nužno da ćete naci tragove na asfaltu pod autom. Kapi koje dotaknu ispuh odmah ispare pa potražite tragove dima

7. SPALJENI PAPIR

Kada? U svim brzinama, a posebice dok „šaltate“.
Razlog? Kvačilo se pali zbog potisne ploče koja proklizava, a miris paljenog papira je tu jer je sastav tarnog materijala spojke ustvari papir. Možda vozite s nogom na papučici spojke, a možda morate promijeniti spojku.

8. SPALJENI TEPIH

Kada? Nakon što ste predugo ili prejako koristili kočnice?
Razlog? Pločice kočnica su se pregrijale, što je posve uobičajeno nakon spusta planinskim prijevojima. Osjećate li miris spaljenog tepiha u vožnji, po#đite mehaničaru. Možda je blokirala čeljust ili parkirna kočnica.