

Renault je s Capturom među prvima pogodio što kupci žele, pa je prva generacija predstavljena 2013. polučila sjajne prodajne rezultate i postala hit. Druga generacija intenzivno koristi nove dizajnerske motive Renaulta, a velike su se promjene dogodile i u interijeru.
Postavljen na novoj CMF-B platformi Captur je narastao 11 cm u dužinu, pa je sada sa 4,23 m dugačak poput auta kompaktne klase. S obzirom na promjenjiv položaj stražnje klizne klupe u prtljažnik stane između 422 i 536 litara. Inače, zanimljivo, benzinci imaju u startu 16 litara veći prtljažnik jer u slučaju dizela obujam počinje sa 406 litara.
Novi Captur ima sva centimetra duži međuosovinski razmak, ali i širi trag kotača, dok je udaljenost od tla ostala gotovo ista. Odnosno narasla je na 175 mm.
Veliki okomiti zaslon osjetljiv na dodir, prvi put viđen u novom Cliju, povišen je kako bi uvijek bio u vidokrugu vozača. Ali, treba ga doplatiti! Za pohvaliti je izdvajanje nekih važnih funkcija na zasebne prekidače na središnjoj konzoli, što uvelike pridonosi praktičnosti.
Akcijskim paketom može se smatrati oprema Cool s kojom Captur starta sa 119.900 kuna, a u njoj su: 16 colni kotači, audio sustav, Bluetooth, klima uređaj. Atraktivan je jer vam uz njega Renault poklanja i četiri zimske gume.
Interijer Captura sada se zaista ističe kvalitetnim materijalima i preciznim spojevima, koji dojmovno nadilaze prosjek klase gradskih SUV-modela. Dojam kvalitetne izrade iz interijera nastavlja se i na ovjes Captura. Sve neravnine i rupe na kolniku on sada upija suverenije i ‘čvršće’ no prethodnik.
U ponudi motora imamo dva benzinska turbo motora. Manji, trocilindarski snažan 100 KS i 160 Nm dovoljan je za 173 km/h i ubrzanje od 13,3 sekunde. Ide solidno i zapravo je optimalna motorizacija za naraslog Captura. To je ujedno i najlakša izvedba mase svega 1190 kg.
Većeg benzinca možemo smatrati vrlo ozbiljnom motorizacijom. Riječ je o 1,33-litrenom turbaku snage 130 KS i 240 Nm koji pokreće i Nissanove i Mercedesove modele. S njime Captur postiže 195 km/h i ubrzava za 10,6 sekundi. Dojmovi u stvarnosti su još i bolji, ali je pitanje vrijedi li kupcu za te bolje performanse doplatiti 21 tisuću kuna. U najavi je i plug-in hibrid sa 160 KS i 1,6-litrenim benzincem.
Početni 1,33 TCe sa 130 KS serijski je opremljen bogatijim paketom opreme Intense, ali mu i početna cijena kreće sa 160.900 kn. Na koncu, tu je i izvedba Edition One koja s tim motorom dolazi u kombinaciji s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC, ali i cijenom od 189.400 kn.
Dizel nm je svima jako dobro poznat i s njime nema greške. To je 1,5 dCi snažan 95 i 240 Nm (178 km/h i 14,3 s) i jača izvedba sa 115 KS (187 km/h i 11,9 s). S njima se možete voziti maksimalno štedljivo, a u jačoj izvedbi se može doplatiti i EDC-automatski mjenjač (186 km/h i 11 s).
Boju karoserije treba dobro izabrati, ali i opciju dvobojne karoserije s posebnom bojom koja može stajati do 5750 kn. S druge strane, u kabini će dojam biti potpun tek ako doplatite 7-inčni zaslon s navigacijom koji stoji 3900 kuna, odnosno 7000 kuna za najbolji (prestižni) zaslon dijagonale 9,3 inča. Tek s njime interijer Captura diše kako treba.
Captur je oduvijek bio atraktivan, ali sada je stvarno zasjao na novoj razini te će vas na prvom susretu sigurno iznenaditi. Pogotovo ako ga vidite sa 17-colnim kotačima i tamnim prozorima (paket Look po 3800 kn), s panoramskim staklenim krovom (9200 kn) ili čak 18-colnim kotačima (4050 kn).
Captur nudi čitavu lepezu opcijskih doplata za personalizaciju dizajna i zbog toga je lako pomisliti kakoje cijena zaista nerealno visoka. Nakon početne, koja nije popularno niska, pa glavnih skupih doplata za navigaciju i ekrane – tko bi još trošio na personalizaciju? Međutim, činjenica je da Captur nema toliko puno skupih doplata, a i serijska oprema mu je zbilja bogata, pa u konačnici cijena odgovara konkurentskim modelima.
Na personalizaciju kabine treba potrošiti 2100 kn i tad ćete dobiti atraktivne presvlake, naslon za ruke te sitne dekoracije. Captur će zasjati! Izvana je potrebno uložiti 1200 kn i tad s letvicama oko karoserije Captur će izgledati kao na slikama.
Fina unutrašnjost u kombinaciji s umjereno povišenom pozicijom ostavlja dobar dojam. Captur visok 1576 mm je dosta visok, od Clija (1440 mm) je viši čak 13 cm i to se osjeti. Zbog boljih materijala i zvučne izolacije, ali i čvršće karoserije, vozačko iskustvo je daleko bolje nego u prethodnom modelu. Captur sada zrači kao ozbiljniji auto. Nije naročito sportski orijentiran, pogotovo po pitanju osjećaja na volanu, ali zamjerke nemamo niti na dinamiku. Lagan je za vožnju i to je njegov forte! Štoviše, u izvedbi sa 130 KS vožnja zavojima, gradom i autocestom je prava pjesma. Kao u novom Cliju, samo 13 cm više. Za više detalja pričekajte test Auto motor i sporta.
Benzinci
1,0 TCe , 3 cilindra 100 KS
Life 113.400 kn
Cool 119.900 kn
Zen 125.900 kn
Intens 139.900 kn
1,3 TCe, 4 cilindra 130 KS
Intens 160.900 kn
Edition One EDC 189.400 kn
Dizeli
1,5 Blue dCi, 4 cilindra, 95 KS
Zen 139.900 kn
Intens 153.900 kn
1,5 Blue dCi, 4 cilindra, 115 KS
Edition One 178.900 kn
Edition One EDC 191.400 kn