Novi MG ZS – SUV nenadmašne cijene
Nova generacija modela MG ZS produžila se na čak 4,34 m čime daleko prerasta gradsku klasu u koju nominalno spada, već tradicionalno donosi iznimno bogatu serijsku opremu, a uz moćni (197 KS), ali istovremeno učinkoviti (5,0 l/100 km) hibridni pogon nudi daleko najpovoljniju cijenu na tržištu. Evo zašto je MG ZS Hybrid+ potencijalni bestseler, čak i prije nego dođe još povoljnija benzinska varijanta
Otkako je prije nekoliko godina predstavljen na hrvatskom tržištu, MG ZS je gotovo trenutačno postao prodajnim hitom i posve je uzdrmao etabliranu konkurenciju. Formula je pritom samo naizgled bila jednostavna – ponuditi trendovski povišen model s bogatom opremom, solidne izrade i s pouzdanim motorom te sve upariti s dugogodišnjim jamstvom te više nego povoljnom cijenom. Potez koji su domaći kupci itekako znali cijeniti pa je samo prošle godine prodano čak 767 primjeraka. S novom generacijom, međutim, MG nije namjeravao spavati na lovorikama, što je vidljivo već po vanjskim dimenzijama. Jer sa 4,43 metra u dužinu, MG ZS nije samo 10 cm veći od prethodnika, već se i pozicionira u višu, tzv. kompaktnu klasu SUV-a. Novi je model ujedno i centimetar širi, ali isto toliko i niži kako bi aerodinamika, a posljedično buka i potrošnja, bila niža. Već je i prošla generacija nudila udobnu prostranu unutrašnjost, no odsad putnici straga na raspolaganju imaju još više prostora za koljena, i to zahvaljujući 258 cm (+3 cm) razmaka između osovina. Prtljažnik, barem u hibridnoj varijanti, nudi volumen na razini prethodnika (443 l), dok će klasična benzinska varijanta – koja na tržište stiže početkom 2025. – ponuditi još i više. No već i sada hibrid s oborenim stražnjim naslonima nudi čak 1457 l, dakle solidne 82 l više no prije.
Navigacija, automatska klima i MG-Pilot u seriji
Dizajnerski novi MG ZS koristi iste obiteljske linije kao i veći MG HS, odnosno gradski model MG3 što dodatno potencira dinamičan nastup. Uzbudljiv dizajn prenosi se i u unutrašnjost gdje se vozač oslanja na sedmoinčne digitalne instrumente te 10,25-inčni zaslon multimedije. Naravno, puna se umreženost – uz Apple CarPlay i Android auto – podrazumijeva, baš kao i brojne opcije punjenja uređaja kroz USB-priključke. U MG-u ne samo da nisu zaboravili čime su osvojili kupce, već je plan i dodatno ih razmaziti još obuhvatnijom opremom. Tako već početna oprema Standard uključuje MG-Pilot čiji sustavi komfora i pomoći vozaču uključuju adaptivni tempomat, kočenje u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista, održavanje vozila unutar trake, nadzor mrtvog kuta i prometa straga, upozorenje na prednji sudar i asistenciju u prometnim gužvama.
Dodatno su tu automatska klima, stražnja kamera sa senzorima te električno podesivi i grijani retrovizori. U sridu ipak pogađa sljedeća razina Comfort koja izvana donosi LED-tehnologiju sprijeda i straga te 17-inčne alu-naplatke. Za ulazak više nije potrebno vaditi ključ iz džepa ili torbe, dok unutrašnjošću sada dominira 12,3-inčni infotainment u kombinaciji s moćnijim audiosustavom (šest zvučnika). Uz to, udvostručen je i broj USB-priključaka koje odsad mogu koristiti i putnici straga, a vozaču su na raspolaganju automatsko paljenje svjetala te senzori za kišu. Vrh ponude predstavlja oprema Luxury koja se izvana prvenstveno prepoznaje po atraktivnim 18-colnim alu-naplatcima Sabre i zatamnjenim stražnjim staklima, dok iznutra donosi kožne presvlake, grijana prednja sjedala i upravljač, električno podesivo vozačevo sjedalo te sustav kamera s prikazom 360 stupnjeva oko automobila.
Snažan i štedljiv pogon
Kako smo spomenuli, novi MG ZS će se u početku prodavati s hibridnim pogonom koji je nedavno predstavljen i u gradskom modelu MG3 Hybrid+. Riječ je o pogonu u koji je matična tvrtka SAIC uložila mnogo vremena i novca, što je vidljivo i po njegovim karakteristikama. Isti kombinira rad 1,5-litrenog atmosferskog benzinca i dvaju elektromotora. Kako benzinac snage 102 KS (128 Nm) radi prema Atkinsonovom ciklusu s ciljem što niže potrošnje, za dodatnu snagu brine moćni e-motor sa 100 kW i 250 Nm. Dodatno, tu je integrirani starter-generator pa u konačnici hibridni sklop razvija velikih 195 KS (143 kW) uz 465 Nm okretnog momenta, stoga novi MG ZS treba samo 8,7 s do 100 km/h.
Moment se na prednje kotače prenosi s pomoću novorazvijenog trostupanjskog CVT-mjenjača, pri čemu je start uvijek na struju, kao i vožnja do 30 km/h kada se prema potrebi benzinac najprije uključuje u svojstvu generatora koji puni bateriju, a potom pripomaže i u samom pogonu. MG ZS može imati velik udio vožnje isključivo na struju što omogućuje relativno velika litij-ionska baterija kapaciteta 1,83 kWh. Zanimljivo je da usprkos povećanim dimenzijama i hibridnom pogonu, novi MG ZS zadržava masu na granici 1,4 tone, što se odražava i na prosječnoj potrošnji od skromnih 5,1 l na 100 km (WLTP), i to unatoč gotovo sportskim performansama. Prvi modeli s hibridnim pogonom u prodaju kreću u studenom, dok bi izvedbe s klasičnim benzinskim motorom trebale stići početkom 2025. Budući da su u MG-u zadržali izuzetno atraktivne cijene – usprkos dodatnim europskim carinskim nametima na automobile iz Kine – te istodobno ponudili SUV-opremu, komfor i dimenzije iz više kompaktne klase po cijeni gradske, nema sumnje da će u cijeloj priči ponajviše profitirati upravo kupci.
MG ZS Hybrid
Motor benzinski redni/4 cil.
Obujam 1498 ccm
Snaga (bezinac) 75 k W (102 KS)/128 Nm
E-motori 100 kW (250 Nm) + 45 kW (60 Nm)
Ukupna snaga 145 Kw (197 KS)
Ukupni ok. moment 465 Nm
Mjenjač Automatski CVT, 3 stupnja
Kapacitet baterije 1,83 kWh (litij-ionska)
D x Š x V 4430 x 1818 x 1635 mm
Međuos. razmak 2610 mm
Prtljažnik 443/1457 litara
Masa praznog 1410 kg
Ubrzanje 0-100 km/h 8,7 sekundi
Najviša brzina 168 km/h
Potrošnja (WLTP) 5,0 l/100 km
Emisije CO2 113 g/km
Cijene
MG ZS Hybrid+ Standard 23.990 eura (LED dnevna i stražnja svijetla, automatska klima, 16″ čelični kotači, stražnji parking senzori s kamerom, 10,25″ multimedija s navigacijom, Android Auto i Apple CarPlay, MG Pilot (nadzor mrtvog kuta…), senzor za kišu…)
MG ZS Hybrid+ Comfort 26.490 eura (Standard + LED prednja svjetla, 17″ alu naplatci, keyless entry, krovni nosači, 12,3″ multimedijalni zaslon, 6 zvučnika…)
MG ZS Hybrid+ Luxury 28.490 eura (Comfort + 18″ alu naplatci, sustav kamera 360 stupnjeva, elekt. podesivo vozačko sjedalo, grijanje volana i prednjih sjedala, sjedala u eko koži…)