

Kako vozači stare tako se i mijenja njihov odabir omiljenog automobila. Pitanje je naravno koji su to modeli popularni kod juniora, a koji kod gerijatrije? Sve to, ali i one između, ispitala je njemačka web stranica Verivox koja se specijalizirala za usporedbe u polju energetike koja je anonimno procijenila starost vozača na temelju podataka o osiguranju vozila tijekom 2020. U obzir je uzeto 100 najčešćih modela, a kako je njemačko tržište poprilično veliko, rezultati su uistinu reprezentativni. Naravno, u obzir treba uzeti i činjenicu da je u Njemačkoj kupovna moć prilično veća nego kod nas što je primjerice kod visokog plasmana Mercedes SLK koji je kod nas nišni model. No, Mercedese općenito vole stariji vozači, a među njima posebno B-klasu čiji vozači u prosjeku imaju čak 59,1 godinu. Pri to je udio onih iznad 65 iznad 41 posto. S druge strane, samo 1,9 % mladih ga preferira. Odmah iza je Škoda Yeti, a tu su još Toyota RAV4, Audi Q3 i Opel Meriva.
Mladi vozači voze velike automobile? Prilično rijetko, čak i ako je želja tu, realnost su mali i kompaktni automobili koji dominiraju među prvih 10. Dva Seatova modela, Leon (41,0 godina) i Ibiza (42,2 godine) imaju najveći udio juniora i najmlađih vozača, a Španjolci u prosjeku imaju najmlađe vozače. Slijede BMW serije 1 i Fiat Grande Punto. Dok je udio vozača do 30 godina za ove modele preko 20 posto, starijih od 65 godina čini tek oko sedam posto. Audi je posebno često zastupljen među modelima s mladim vozačima – s Audijem A3, A4 i A5. To također ima utjecaj na marku u cjelini. Vozači Seata u analizi u prosjeku su stari 43,5 godina, a slijede ih vozači Audija s 45,7 godina. Te se razlike također odražavaju unutar klase vozila. Vozač Audija A4 u prosjeku ima 45,7 godina. Za volanom Mercedesa C-klase, također modela srednje klase, sjedi prosječan vozač star 50,6 godina.
Marke s najstarijim vozačima su Dacia i Porsche, svaka s 53 godine. Među 10 modela automobila s najstarijim vozačima dominiraju SUV vozila, koja tradicionalno preferiraju stariji vozači zbog lakoće ulaska. To je vidljivo i iz pogleda na klase vozila. U prosjeku su najstariji vozači SUV-ova. Udio starijih vozača je 47,5 godina, a 14,2 posto je staro 65 godina ili više 11,2 posto ima 30 godina ili manje. Uostalom, pronađite se u tablici, uz napomenu da istraživanje nije u obzir uzimalo različite generacije automobila koje su znale znatno odstupati od prvotne ideje (npr. Mercedes A-klasa)….