Test Land Rover Discovery Sport SE TD4
Iako u vitrini Land Rovera stoji na najnižoj polici, Discovery Sport ne djeluje ništa manje prestižnim od veće i šminkerskije braće sa sufiksom - Range Rover. Štoviše, praktičniji je, okretniji te osjetno povoljniji
Kada vam se na obilaznici, u lijevoj traci pri brzini kretanja koja je čak ispod zakonskog ograničenja u treptaj oka ‘makne s puta’ bijela Dacia, odmah postaje jasno da i na cesti vlada svojevrsna hijerarhija. Ne, nismo se vozaču ‘nabijali’ na stražnje staklo niti nervozno ‘blendali’, već sve vodi prema zaključku da se čovjek samoinicijativno sklonio u desnu traku i ljubazno nas propustio, iako je bilo sasvim dovoljno vremena da pretekne i tu cisternu pa se tek onda skloni udesno. Je li stvar u blještavo bijelim svjetlima, logotipu na prednjoj maski ili nečem trećem, teško je reći, no čisto sumnjamo da bi se vozač jedne Dacie tako skrušeno uklonio bijelo-plavom propeleru, nišanu ili prstenovima.
Ekstravagantniji od drugih
U kabini Land Rovera ipak se osjećate kudikamo posebnijima nego u nekom SUV-u njemačkog trolista. Međutim, svaki Land Rover nije i Range Rover. Odnosno, svaki Range Rover je Land Rover, no obrnuta priča ne vrijedi. Zgodna je to marketinška strategija britanskog brenda, ali i pomalo zbunjujuća za širu publiku. Isti je to brend, no Land Roveri su uvjetno rečeno ‘prizemljeniji i praktičniji’, dok Range Roveri nude veću dozu ekskluzivnosti, što jasno, prati i viša cijena.
No samo će bolji poznavatelji ove konstelacije točno znati koliko je dubok vaš džep, dok će prolaznici biti jednako impresionirani pojavom SUV-a s pečatom ‘Kraljice’. A gdje se točno smjestio Discovery Sport? Kako i sam naslov sugerira, riječ je o uvertiri u svijet prestižne britanske marke, svojevrsnom predjelu koji nudi vrhunski gastronomski doživljaj, a pritom je i dovoljno zasitan (pritom mislimo na ukupne gabarite).
Drugim riječima, Land Rover Discovery Sport možda nije tako dekadentan kao Range Rover Evoque, ali s druge strane nudi bolju upotrebljivost, prostranost i funkcionalnost, uz nešto nižu cijenu. Namijenjen je drugoj ciljanoj skupini kupaca, onima koji pragmatičnost stavljaju ispred šminke.
Pritom, njegova kompaktnost karoserije (4,60 m) donosi brojne prednosti u gradu jer full-size Land Rover Discovery je zapravo prava grdosija duga pet metara. Pritom je još indikativniji podatak o krugu okretanja, jer Discovery treba nepunih 13 metara, dok Discovery Sport traži osjetno umjerenijih 11,6 m, jednako kao i Evoque s kojim dijeli dobar dio tehnike – zamislite se u uskoj podzemnoj garaži i sve će vam biti jasnije.
Dakle, Land Rover Discovery Sport i Range Rover Evoque uvjetno su rečeno ‘mali’, Land Rover Discovery, Range Rover Velar i Range Rover Sport su ‘srednje veliki’, dok na vrhu piramide stoji, kratko i jasno – Range Rover. A sve je zapravo pitanje osobnih preferencija, i još važnije – dubine džepa. Jer za Range Rover potrebno je izbrojati najmanje milijun kuna.
Primamljiva početna cijena
Dakle, ili jedan Range Rover ili tri Land Rovera Discovery Sport! Eto, cijela jedna galaksija razdvaja dno od vrha ponude prestižne britanske marke, a da pritom uopće ne zavirimo na popis doplata. A zaista dobro zvuči aktualna akcijska ponuda u kojoj Discovery Sport, s dizelskih 150 KS, automatskim mjenjačem, pogonom na sve kotače te vrlo pristojnom opremom može biti vaš već za 377.000 kn, što ga čini itekako primamljivim u odnosu na BMW X3, Mercedes GLC, Audi Q5 i slične, jer Disco ipak zrači posebnije.
Jednostavno, to je neka druga aroma premiuma, a ispod lima i nezaustavljiv, istinski terenac koji jednako dobro izgleda ‘ulickan’ do visokog sjaja ili prekriven blatom do krova. Da, Land Rover se kupuje i da bi skrenuo daleko, vrlo daleko od asfaltiranih putova i tek će najvještiji vozači znati iz njega izvući maksimum. A zatim je tu i opcija doplate za treći red sjedala, što u segmentu kompaktnih SUV-a s premium značkom baš i nije slučaj. Štoviše, ta opcija nije ponuđena ni na šminkerskijem Range Rover Evoqueu, pa Disco Sport bez sumnje donosi veću uporabnu vrijednost.
Putovanje može biti itekako opuštajuće, uz omiljenu glazbu s bežičnih slušalica
Optimalna pogonska grupa
Kupnju Land Rovera bez pogona na sve kotače nećemo ni komentirati, to bi bilo nešto kao kupnja aviona bez krila, no i ta je opcija moguća u kombinaciji s najslabijim motorom i ručnim mjenjačem. A testni je model stigao u, rekli bismo, idealnoj konfiguraciji. Prije svega tu je novi dvolitreni dizelaš Ingenium, uglađeniji i osjetno tiši od 2,2-litrenog prethodnika s kojim je Disco brundao kao Ford Transit.
Ingenium dizel dostupan je sa 150, 180 ili 240 KS, a u testnom primjerku našao se ovaj srednji, uparen s vrlo dobrim devetstupanjskim automatikom kojem tek u pojedinim situacijama nedostaje odlučnosti. U trenucima zahtjevnijih pretjecanja ili vožnji pod punim opterećenjem poželjeli bismo porciju od 240 KS, no do kraja dana postalo nam je jasno da bi to bilo nešto kao ‘kruha iznad pogače’. Zašto? Zato jer dodatnih 60 KS donosi tek četiri km/h višu krajnju brzinu (204 umjesto 200 km/h), odnosno sekundu i pol kraće ubrzanje do 100 km/h (8,9 umjesto 7,5 s). A s ovim tipom vozila ionako nećete ‘jurcati’ od semafora do semafora ni zavojima, odnosno pokušat ćete, ali već nakon prve serpentine i shvatiti da to nema puno smisla. Jednostavno, naginjanje karoserije pri uzastopnim izmjenama smjera ne djeluje inspirativno, pa istinski užitak treba potražiti izvan asfalta, u pijesku, blatu ili snijegu.
Selektorom smještenim na konzoli iznad mjenjača, jednostavnim pritiskom tipke samo izaberite jedan od ponuđenih programa, stisnite gas i osmijeh će vam se rastegnuti preko cijeloga lica. Čak i ako vas pokušaju pratiti prijatelji u šminkerskim SUV-ima, vrlo brzo će odustati, a vi ćete teško naići na nepremostivu prepreku. Ipak, u podvozje Land Rovera utkano je 70-godišnje iskustvo, što se osjeća u svakom metru. Pa čak i dok stojite u mjestu i okrećete upravljačem, Disco Sport odiše monolitnošću koja odmah ulijeva povjerenje. A sigurni smo da bi lako otvorio i neka nova vrata u poslovnom svijetu, jer dolazak na sastanak u vozilu sa značkom Land Rovera ipak šalje – neku posebnu poruku.
TEHNIČKI PODACI
Land Rover Discovery Sport
SE TD4 180 AT9
Karoserija
d/š/v 4897/1863/1455 mm, međuosovinski razmak 2829 mm, prtljažnik 490 l, masa 1503 kg, nosivost 567 kg
Motor
turbodizelski, 1999 ccm, četiri cilindra, 16 ventila, 132 kW/180 KS pri 4000 o/min, 430 Nm pri 1750 o/min
Prijenos
automatski mjenjač s devet stupnjeva, pogon na sve kotače
Vozne osobine
0-100 km/h 8,8 s
Najviša brzina 200 km/h
Potrošnja (NEDC) 6,3/4,7/5,3 l/100 km
Potrošnja na testu 8,6 l/100 km
Enisija CO2 139 g/km
Konkurenti
BMW X3 xDrive 20d od 449.315 kn, Audi Q5 40 TDI quattro S-tronic od 424.903 kn, Mercedes GLC 220d 4Matic od 450.000 kn
Cijena
Bazni model (bez doplata) 377.000 kuna
testirani model 607.350 kuna
OCJENA
+
terenske mogućnosti, prostranost, snaga motora, potrošnja, cijena
–
doplate, dinamika na asfaltu, izvedba pojedinih detalja