Nova Toyota C-HR dobila hibridnu izvedbu sa 184 KS

Nakon tri godine vrlo uspješnog tržišnog nastupa, decentno redizajnirani model dobio je snažniji hibridni sklop temeljen na dvolitrenom benzincu

Toyota C-HR dobro nam se urezala u pamćenje još prije tri godine, kada smo ju na svjetskoj prezentaciji premijerno provozali ulicama Madrida. Upravo tim modelom Toyota je napravila prekretnicu u svojoj novijoj povijesti i najavila novi val uzbudljivih modela, ne samo po pitanju estetike, već i voznih karakteristika.

S jačim 2.0-hibridnim sustavom C-HR sada dinamiku više ne komunicira samo dizajnom

U tome su i uspjeli, čemu svjedoče prodajne statistike – na prometnicama je 400.000 modela C-HR, a gotovo polovina od tog broja (preciznije 43 posto kupaca) odabralo je C-HR upravo zbog uzbudljivog dizajna.

Ne može se poreći atraktivnost pojave, riječ je o modelu koji je dobro ‘prodrmao’ segment kompaktnih SUV-ova (tzv. C-SUV) koji je u međuvremenu postao glavna žarišna točka i nepresušan izvor prihoda za proizvođače automobila.

Lako bi bilo i za pogoditi – čak 9 od 10 kupaca biralo je hibridni pogonski sklop, dok je turbobenzinac 1.2 ostao na marginama. Iako je dosadašnji hibrid temeljen na atmosferskom benzincu 1.8 sa svojih 122 KS zadovoljavao formu, nakon prvih vožnji odmah smo zaključili da je ‘podvozje brže od motora’, odnosno da Toyotina platforma GA-C s niskim težištem zaslužuje potentniji pogon.

Osluškujući reakcije tržišta, toga su postali svjesni u Toyoti te su decentno redizajniranom modelu podarili snažniji hibridni sklop, temeljen na dvolitrenom benzincu koji u sinergiji s elektromotorom i NiMH-baterijom veće energetske gustoće ostvaruje snagu sustava od 184 KS!

Razlike u dizajnu zapravo su jedva primjetne i na prvu će ih zamijetiti tek vlasnici postojećeg modela. Ukratko – prednja su svjetla sada u full-LED tehnologiji i sadrže integrirane pokazivače smjera, dok su maglenke izdvojene u vertikalne proreze na rubnim dijelovima maske, čiji je donji dio nešto većeg kroja.

Stražnja svjetla također su u full-LED tehnologiji, sada ih spaja tzv. most u efektnoj crnoj boji, a novi je i dizajn difuzora. Unutrašnjost praktički nije dirana, naglasak je prvenstveno bio na unaprjeđenju multimedije.

Prema kratici TME posljednjih godina gajimo respekt. U odjelu Toyota Motor Europe sjedi 200 vrsnih profesionalaca koji razumijevaju i uspijevaju pogoditi ukus europskih kupaca. Ostavimo sada dizajn po strani, jer Toyotina ‘inženjerija’ ima golemo znanje i iskustvo u ugađanju podvozja i izvlačenju maksimuma iz pogonskog sklopa.

Konkretno, ovog su puta transplantirali dvolitreni hibridni sklop koji smo upoznali u novoj Corolli, uz nove postavke amortizera i električnog servoupravljača. Krajnji je rezultat impresivan, jer kompaktni crossover sada stiže do stotke za 8 sekundi i hvata najviših 180 KS, a u stvarnim uvjetima vožnje troši između 5 i 7 litara eurosupera.

Da se razumijemo, režija vožnje kojom se do 100 km/h stiže za 8 sekundi nije dramatična do te mjere da će vam se naježiti koža od uzbuđenja. Za to je najveći ‘krivac’ bestupanjski automatski mjenjač (CVT) koji generira monotonu zvučnu kulisu. No, atmosfera u kabini je kudikamo bolja nego prije, prvenstveno zbog poboljšane zvučne izolacije koja je dobro prigušila karakteristične ‘skuteraške’ melodije.

Poželjeli bismo i polugice iza upravljača kako bismo se poigrali sa šest umjetnih stupnjeva prijenosa, za izraženije kočenje motorom pred zavojima i na nizbrdicama, no to je kao i prije izvedivo na samoj ručici mjenjača koju u položaju S povlačite naprijed ili natrag, dakle ‘sekvencijalno’ nižete stupnjeve prijenosa.

Nove postavke ovjesa i upravljača urodile su plodom, tu su i sjedala s dovoljno bočne potpore, pa se C-HR s dvolitrenim hibridom vozi još nijansu osjećajnije nego onaj s 1,8-litrenih hibridnim sklopom. Nepobitne su činjenice da stotku hvata pune 3 sekunde ranije, a nije zanemariv ni podatak da je najviša brzina 10 km/h veća, pa 2.0 Hybrid Dynamic Force može pojuriti 180 km/h dok 1.8 Hybrid prestaje ubrzavati na 170 km/h.

Posebno veseli i podatak da u gradskom ritmu vožnje, uz malo pažnje možete voziti čak 80 posto vremena u EV-modu, dakle benzinac će ‘spavati’ većinu vremena, jasno, pod uvjetom da se suzdržite od žustrijih startova sa semafora i nerazumnih pretjecanja. Također, na autocesti je do 120 km/h moguće voziti na struju, uz povremeno uključivanje benzinca koji će nadopunjavati bateriju te istovremeno ‘pomagati’ kotačima.

Multimedija? Osim što vrlo lako možete povezati svoj pametni telefon putem sučelja Apple Car Play i Android Auto, na rubnim dijelovima ekrana visoke rezolucije pronaći ćete mnoštvo gumbića koji značajno pojednostavljuju opsluživanje i ulaske u pojedine izbornike, pa je i tijekom vožnje lako pronaći željeno.

Kao točka na i, tu je i nova aplikacija ‘MyT’ u kojoj se nalazi tzv. hibridni trener koji će analizirati vašu vožnju i nakon toga vam pružiti vrijedne informacije za poboljšanje vašeg stila vožnje i postizanje veće učinkovitosti. Za sada nisu poznate točne cijene, kao ni očekivani dolazak redizajniranog modela na hrvatsko tržište, te informacije objavit ćemo čim budu dostupne.