Nissan X-Trail 1.5 e-Power e-4orce N-Trek – Zov avanture

Uglađen, brz, tih te zabavan u vožnji, a prema potrebi i štedljiv. Nissanov najveći SUV je sve to, ali i mnogo više. Testirali smo ga u izvedbi s najsnažnijim pogonom te u paketu opreme prilagođenom ljubiteljima izleta u prirodu

Ponekad vremenski odmak donosi nove, vrijedne spoznaje koje u konačnici pomažu formiranju šire perspektive promišljanja ili čak i zauzimanju novih stavova. U slučaju protoka vremena od nešto više od godinu dana, koliko je prošlo kada smo prvi put testirali novu generaciju Nissanova X-Traila s pogonskim sklopom e-Power i e-4orce, baš ništa se nije promijenilo. I dalje bez ustručavanja tvrdimo da je četvrto izdanje X-traila najbolji obiteljski Nissan koji smo vozili u posljednja dva desetljeća. Napredak po pitanju komfora i agilnosti u odnosu na prethodnika je enorman, a X-trail je pritom zadržao i tradicionalne kvalitete poput svestranosti i lakoće uporabe u svakodnevici.

Njegov jedinstveni hibridni sklop snage sustava 213 KS omogućuje doživljaj uglađene vožnje na električni pogon bez straha od potencijalnog dosega. Kako? Tehnologiju je najjednostavnije opisati krilaticom – toči benzin, vozi na struju! 1,5-litreni četverocilindraš koristi se samo za proizvodnju električne energije, a koju isporučuje – ili izravno e-motorima (energetski učinkovitije) ili u bateriju kapaciteta 1,73 kWh.

Ako je razina energije u bateriji niska ili električni motori moraju ‘potisnuti’ snažnije, pokreće se high-tech motor s unutarnjim izgaranjem s promjenjivom kompresijom te, ovisno o potrebi, radi na višim ili nižim okretajima. Da, zvuči komplicirano i tjera na razmišljanje, no u vožnji djeluje poprilično jednostavno te itekako uvjerljivo. Valja još jednom napomenuti da 1,5-litreni motor nema mehaničke veze s kotačima!

Prepoznatljiv izvana i iznutra

Nissan nam je sada na test ustupio X-Trail u izvedbi N-Trek, što je zapravo razina opreme smještena točno u sredini ponude (ispod Tekne i Tekne+). Cilja prvenstveno na ljubitelje odlazaka u prirodu i avanturiste, a nudi i nekoliko posebnih vizualnih detalja po kojima je možemo razlikovati od ostatka ponude. Naime, prednja maska koju Nissan naziva V-Motion na N-Treku je tamna, dok je na ostalim izvedbama kromirana. Nadalje, u prednji i stražnji odbojnik ugrađene su zaštitne tamnosive obloge, kućišta retrovizora su crna, dodana su i nova LED-svjetla za maglu, tu su i krovni nosači te siva boja Ceramic (koja se ne nadoplaćuje).

Iznutra su pak (grijana) sjedala presvučena vodootpornim materijalom čije je održavanje jednostavno i lako. Alu-kotači u crnoj boji su 18-colni, a na njih su montirane gume u dimenziji 235/60. Tako opremljen X-Trail s najsnažnijim pogonom košta 50.812 eura, što je oko 2700 eura skuplje od popularne N-Connecte, ali i 4600 eura povoljnije od top-modela Tekna+.

Iznimno komforan

Ono što kod X-Traila i dalje maksimalno godi jest izvrsno podešeno podvozje koje se idealno nadopunjuje s karakterom pogonskog sklopa. To poglavito dolazi do izražaja na cestama lošije kvalitete ili makadamu, kada demonstrira iznimno ugodnu sposobnost upijanja neravnina. Po tom pitanju, ali i mnogo drugoga, je u odnosu na konkurenciju dominantan. No X-Trail ne samo da ugađa iznimno uravnoteženim i komfornim ovjesom već i radošću prolazaka kroz zavoje. Upravljač je poprilično izravan, informacije s podloge transparentne, a vožnja zabavna.

A potrošnja? Veliki test prošle godine zaključili smo s prosjekom od 7,5 l/100 km te komentirali da je prava šteta što se beneficije ove hibridne tehnologije ne osjećaju i na smanjenju potrošnje. Prosječna potrošnja na testu izvedbe N-Trek nešto je niža (7,1 l/100 km), no u principu je to gotovo identičan rezultat koji potvrđuje prijašnje iskustvo. Ono što nas je iznenadilo jest činjenica da je pri eko-vožnji na otvorenoj cesti, tj. magistrali, X-Trail trošio svega 5,1 litru, što je u rangu nekih top-izvedbi dizelskih motora u karoserijama ove veličine. Ostaje li na kraju priče uopće mjesta za nedostatke? Hm, ako ćemo ih baš tražiti, prstom ćemo ukazati na otežan prijam radiostanica zbog kojeg smo svakih 20 minuta tražili novu (DAB i FM). Sve ostalo je – za pet.

Tehnički podaci

Karoserija

DxŠxV 4680 x 1840 x 1720 mm, međuosovinski razmak 2705 mm, prtljažnik 575/1396 litara, masa 1917 kg, nosivost 428 kg

Motor

Dva elektromotora (213 + 136 KS / 330 + 195 Nm) + turbobenzinski motor (158 KS/250 Nm), 1498 ccm, tri cilindra, litij-ionska baterija kapaciteta 1,73 kWh (bruto)

Prijenos

Jednostupanjski prijenos, pogon na sva četiri kotača

Vozne osobine

0-100 km/h……7,0 s

Najviša brzina…..180 km/h

Potrošnja deklarirana….6,3 l/100 km

Potrošnja na testu….7,1 l/100 km

Potrošnja – magistrala….5,1 l/100 km

Emisija CO2…….143-152 g/km

Konkurenti (početni modeli)

Toyota RAV4 HSD AWD-i (222 KS) od 47.488 eura, Škoda Kodiaq 2.0 TDI SportLine 4×4 (193 KS) od 52.999 eura

Cijena

Početni model e-Power 213 4WD e-4orce Acenta………45.915 eura

Testirani model e-Power 213 4WD e-4orce N-Trek……….50.812 eura

Ocjena

PLUS: prostrana, kvalitetno izrađena i bogato opremljena unutrašnjost, odličan hibridni sustav, vozne osobine, performanse, udobnost, razumna potrošnja goriva

MINUS: birač vožnje od jeftine plastike, slab prijam radiouređaja