Nissan Qashqai – U novim visinama

Nissan je treću generaciju Qashqaija predstavio 2021., da bi ove godine ušao u poprilično opsežan facelift. Jer 'japanci' na račun temeljitog vizualnog i tehničkog osvježenja žele zadržati svoj referentni položaj na tržištu. Mogu li uspjeti u tome, otkriva naša prva vožnja

U Nissanu se odnedavno lakše diše. U jeku tržišne borbe s cjenovno vrlo agresivno postavljenom tradicionalnom konkurencijom, kao i sve brojnijim kineskim markama, u Hrvatskoj je predstavljena osvježena treća generacija Nissanova hit-crossovera Qashqaija. I to po cijeni koja obećava, no o tome malo kasnije.

Kompaktni SUV – koji mnogi percipiraju kao modernog utemeljitelja ove klase – dugo je vremena najjači stup japanskog proizvođača u europskoj modelskoj gami. O tome svjedoči i tržišni udio Qashqaija, koji u Hrvatskoj čini čak 65 posto prodaje Nissana. Dakle, X-trail, Juke i Ariya su zajedno – daleko iza njega.

Konkurentna cijena

Dizajnersko i tehničko osvježenje za 2024. nipošto nije banalno ni marginalno. Uz značajan optički ‘retuš’ na maski, braniku i prednjim svjetlima, tu je i poboljšana serijska oprema, ažurirani infotainment te nekoliko dodatnih opcija poput nove opreme N-Design orijentirane na atraktivne vizualne detalje. Uz alkantara interijer i sjedala, kupac dobiva i 20-inčne naplatke specifična dizajna, dvobojnu karoseriju, paket Cold, stakleni krov, kameru 360-stupnjeva… Od preostala četiri paketa opreme (Acenta, N-Connecta, Tekna, Tekna+) domaćim kupcima će zasigurno biti najzanimljiviji onaj drugi – N-Connecta – koji u seriji nudi 18-inčne alu-naplatke, 12,3-inčni dodirni zaslon s Google-funkcijama, sustav ProPilot Assist (samo za CVT)…

Prepoznatljiv tehnički recept, svojstven Qashqaiju od njegovih prvih dana, i dalje je prisutan, no sve zajedno ponovno je podignuto na razinu više. Treća je generacija Qashqaija već u začetku dobila blago hibridizirane benzinske motore, dok su dizelski ustupili mjesto unikatnom hibridnom sustavu naziva e-Power.

U facelift izvedbi se po tom pitanju ništa ne mijenja. Početni model ostaje 1.3 DIG-T s četverocilindarskim 140 KS snažnim pogonom koji je uparen sa šeststupanjskim ručnim mjenjačem (od 31.018 eura). Iznad njega je snažnija verzija sa 158 KS koja serijski dolazi u kombinaciji s CVT-mjenjačem (33.060 eura), dok se pogonom na sve kotače doplaćuje oko 1850 eura.

Kao i prije, top-model je već spomenuti 1.5 VC-T e-Power sa 190 KS koji pogoni isključivo električni motor, a čiju električnu energiju u bateriju prema potrebi pohranjuje trocilindarski benzinski motor s unutarnjim izgaranjem i promjenjivom kompresijom (slogan ‘Toči benzin, vozi na struju’). Upravo nam je ta izvedba bila dostupna za prvu vožnju na domaćoj premijeri, te za nju – kao uostalom i prije – imamo samo riječi hvale. Iskustvo vožnje je doista jedinstveno, ubrzanja su snažna, linearna te vrlo uglađena. Qashqai e-Power s mjesta kreće tiho i bez najmanjeg oklijevanja, ubrzava naglašeno te bez kašnjenja (elektromotor u kombinaciji s fiksnim prijenosom), dok se okretaji motora s unutarnjim izgaranjem povećavaju ovisno o opterećenju. U osnovi, niska razina buke kod Qashqaija je pozitivna stvar, a ima veze s malom baterijom kapaciteta 2,0 kWh koja omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem redovite pauze. Isto tako, dojma smo da se ta niska razina buke u redizajniranom izdanju Qashqaija dodatno smanjila, pa nam se čini da je odsad još ugodniji za vožnju.

Google preuzima unutrašnjost

Zavojite ceste u okolici Rogaške Slatine pokazale su da se e-Power, koji teži oko 1,7 tona, po potrebi može kretati poprilično žustro i dinamički. Upravljački sklop i podvozje funkcioniraju harmonično i precizno, bez neugodnih iznenađenja, te omogućuju čiste linije te iznimno dobar komfor. Tipično za SUV-e, pa tako i za Qashqai, jest da gume signaliziraju granice dinamike u zavojima nešto ranije nego u limuzinama usporedivih dimenzija. Međutim, ciljana klijentela japanskog crossovera sasvim sigurno neće ići u istraživanje istih.

Mnogo važnije od graničnog područja je infotainment sustav koji je poboljšan u svome radu. Prema uzoru na partnera iz Alijanse – Renault – i Nissan se odsad oslanja na Googleove aplikacije i pomoć za svoje korisničko sučelje (od opreme N-Connecta pa nadalje u trajanju od pet godina).

No nije samo navigacija predstavljena na sada već standardnom 12,3-inčnom zaslonu u dobro poznatoj logici (i optici) Mapsa, već su tu i glasovno upravljanje te druge aplikacije iz Android-univerzuma. Ono što je sigurno – ako se možete snaći na svome pametnom telefonu, snaći ćete se i u Qashqaiju. Štovatelji Applea pak mogu umjesto toga pristupiti svom uobičajenom sučelju putem bežičnog CarPlaya. Vrlo praktičan je i dodatno razvijeni sveobuhvatni pogled na vanjske kamere – osam perspektiva virtualne kamere može se odabrati s pomoću 3D-načina, kao i virtualni pogled kroz haubu – idealno za prepreke neposredno ispred automobila, poglavito ako je o vašem kućnom ljubimcu riječ. I za kraj, važno je napomenuti da Nissan u povodu lansiranja Qashqaija kupcima koji vozilo plate gotovinom, daruje osam godina jamstva (ili 160.000 km), dok će se ostali morati zadovoljiti petogodišnjim. Sve u svemu, Qashqai je – unatoč sve brojnijoj i boljoj konkurenciji – ponovno spreman za uzlet u nove visine.

Zaključak

“Bez Qashqaija nema ni Nissana”. Kompaktni SUV od presudne je važnosti za japansku marku, stoga se ažuriranju modela pristupilo kako treba – sustavno i ozbiljno. Nissan je zadržao provjerene kvalitete, pažljivo optimizirao Qashqai te ga nadogradio najnovijim trendovima. Kao točka na i uspjelog ažuriranja stigla je i konkurentna cijena koja je zanemarivo viša od onih kineske konkurencije.