Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 4×4 N-Connecta – Bolja trakcija, ista potrošnja
Za regije s mnogo snijega, kompaktni SUV kombinira pogon na sve kotače, turbobenzinski motor i CVT-mjenjač te nudi gotovo jednaku potrošnju kao i verzija 2WD
Nissan svoj Qashqai predstavljen 2006. neprestano ističe kao pionira među crossoverima. Danas pak japanski proizvođač nabraja čak 26 modela kao njegovu izravnu konkurenciju. Ali što Qashqai zapravo predstavlja? Pravi ‘mješoviti koncepti’ odnose se još na Subaru Forester iz 1997. ili Jeep Wagoneer iz 60-ih. No to su zapravo bili povišeni karavani. Qashqai nije sljedbenik ove filozofije, već slovi kao povišeni kompakt iliti – SUV. To je segment kojem neprestano raste popularnost, upravo zahvaljujući pioniru Qashqaiju.
Bilo bi lijepo da je isti pionir i po pitanju opsluživanja pa da – izuzev središnjeg ekrana – eliminira funkcije koje se aktiviraju dodirom. Iznad svega, kontroler s desne strane navigacijskog sustava koristi se čak i za surfanje izbornikom na mnogim razinama. Rezultat? Jednostavna funkcionalnost koja ostaje razumno upotrebljiva čak i tijekom vožnje. Podržani su i Apple CarPlay i Android Auto.
I dok je integracija pametnog telefona danas standardna, to još uvijek nije slučaj za mild-hibridne sustave. Qashqai ga ima, ali samo preko 12-voltnog starter generatora koji podržava do šest Nm i dovodi energiju prikupljenu kočenjem u bateriju tako da se motor pri ‘kotrljanju’ može isključiti. U testnom automobilu, 1,3-litreni četverocilindraš koji je već bio dostupan u prethodniku, trošio nam je 8,4 l/100 km. Tako se 1.3 DiG-T 4×4 sa 158 KS časti istom količinom goriva kao i izvedba s pogonom na prednje kotače. Uz početnu cijenu od 215.923 kune (oprema N-Connecta) s automatskim mjenjačem, doplata za pogon na sve kotače iznosi 13.594 kune.
Čvrst pogonski sklop
Pogon na sva četiri kotača trebao bi utjecati na ubrzanje unutar vremena od 0,2 sekunde. U nedostatku snježnih padalina, možemo samo konstatirati da kontrolira trakciju na mokroj podlozi čak i pri punom gasu, pri čemu 270 Nm za gume dimenzija 235 nije prevelika količina okretnog momenta.
Sa standardne 9,2 sekunde ne sprinta osobito euforično, ali ubrzava glatko i uglađeno te postiže najvišu brzinu od 198 km/h. CVT-mjenjač se ponaša poput automatskog pretvarača momenta čak i na autocesti, pa ne ostaje u jednoj brzini. Zavojitim magistralnim cestama vozi se na manje sportski način, ali izuzetno sigurno. Upravljač ostaje nenametljiv, a prema potrebi Nissan se s brzine od 100 km/h zaustavlja za samo 35,2 metra. Zaustavlja se lako i bez zatrzavanja, što pridonosi vrlo pristojnom komforu vožnje. No unatoč stražnjoj multilink osovini (standardna s pogonom na sve kotače), ponekad poprilično kruto prelazi preko neravnina – neki od konkurenata to mogu malo bolje.
Zaključak:
Pogon na sve kotače radi izvrsno, dovoljno snažan motor u kombinaciji s CVT-mjenjačem lako surađuje. Inače – dobro opsluživanje, dovoljno prostora, ponekad poprilično krut ovjes.