Napokon stigla i Škoda Kamiq po dobro poznatom češkom receptu „Isto, ali veće!“
Kamiq vrlo spretno, kao i svaka Škoda, pronalazi svoj prostor na tržištu, jednostavno nudeći gotovo isto što i bratski modeli iz koncerna, ali uz puno više centimetara.
Stigao je još jedan mali SUV kojeg bi mogli izabrati pored Seat Arone i VW T-Crossa, ali pored desetak drugih zapaženijih konkurenata. No, očigledno je, Kamiq će najveću konkurenciju imati upravo u svom koncernu.
isto kao polubraća, ali malo veće. od suzuki vitare je kamiq recimo duži 7 cm
Kamiq iz određenih kutova izgleda zaista posebno. Neki ga straga uspoređuju i s dizajnom BMW-a, a sprijeda su svakako posebna dvodijelna svjetla na kojima sigurno nećete sami mijenjati žaruljice. Na koncu, iako je sličan većoj braći Karoqu i Kodiaqu, najmlađi Kodiaq ne izgleda kao njihov umanjeni klon.
Cjenik Škoda Kamiq
Active
1.0 TSI (95 KS) 121.185 kn
1.0 TSI (115 KS) 127.072 kn
Ambition
1.0 TSI (95 KS) 131.569 kn
1.0 TSI (115 KS) 137.390 kn
1.0 TSI DSG7(115 KS) 155.748 kn
1,5 TSI (150 KS) 149.703 kn
1.6 TDI (115 KS) 158.668 kn
Style
1.0 TSI (115 KS) 145.422 kn
1.0 TSI DSG7(115 KS) 161.894 kn
1,5 TSI (150 KS) 159.858 kn
1.6 TDI (115 KS) 165.789 kn
1.6 TDI (115 KS) DSG7 181.046 kn
Početna oprema Active sadržava:
Prednja i stražnja svjetla LED Basic, kožni volan i ručica mjenjača, djeljivu stražnju klupu, volan podesiv po visini i dubini, naslon za ruke sprijeda.
Front Assist nadzor ispred vozila s automatskim kočenjem, Lane assist, ESC, eCall poziv u nuždi, bluetooth, DAB, limitator brzine, putno računalo, radio Swing 6,5-inča, 2x USB, električne podizače prednjih stakala…
Iako je nedavno predstavljena nova četvrta Škoda Octavia ipak je Kamiq taj koji će prvi otkriti neke nove detalje. Recimo dinamična stražnja svijetla na kojima će, kada uključite pokazivač smjera, rasvjeta „putovati“ ka rubu karoserije.
Dimenzije su najčešći ključ uspjeha Škodinih modela, pa je tako i Kamiq prerastao svoju klasu. Dugačak je 4241 mm što znači da je realno bliži VW T-Rocu nego manjem T-Crossu, a o Aroni da ne govorimo.
Ne da je bliži VW T-Rocu, već je par milimetara čak i duži od njega
Da stvar bude bolja ovdje nemamo situaciju da je Kamiq velik, ali uskraćen za opremu, pa da je siromašan. Baš ne, jer i Kamiq može imati svu raskoš digitalnih instrumenata, dvobojnog kokpita, multimedije i druge „moderne“ opreme.
Ako je doplaćen, interijer će najbolje ukrasiti veliki centralni 9,2-inčni zaslon, a uz njega ćete – baš kao i u ostatku koncerna – pronaći digitalne instrumente veličine 10,25 inča. Naravno, mogućnosti prikaza i personalizacije su goleme.
Kamiq može biti vrlo bogato opremljen, a nedavno je predstavljena i posebna oprema GT s dvobojnom karoserijom
Prtljažnik nije rekordan i brutalno velik kako smo navikli kod Škode, ali je sa 400 litara sasvim dovoljan. Pogotovo jer bi ga trebali usporediti s jednako velikim automobilima, klasom iznad (T-Roc), a ne sa segmentom (T-Cross, Arona) u koju se Kamiq spretno prošvercao kao najveći.
Za nove generacije i starije vozače glavni adut je u visini sjedenja, pa je u odnosu na Scalu Kamiq od tla udaljen dodatnih 37 mm. No, ako doplatite opcijsko sportsko podvozje s kontrolom šasije, računajte i da se ta razlika smanjuje na 27 mm.
S doplaćenim aktivnim sportskim ovjesom podvozje Kamiqa postaje centimetar niže
U ponudi je ukupno pet motora, a u prodaji četiri jer kod nas još nema govora o izvedbi početnog turbobenzinca koji koristiti CNG-zemni plin kao gorivo. Ali, s obzirom na broj CNG-punionica u Hrvatskoj nije čudo što se Kamiq s takvim pogonom ne uvozi. A šteta…
Početni 1.0 TSI s tri cilindra i turbopunjačem raspoloživ sa 95 KS, kada je vezan uz 5-stupanjski mjenjač, i sa 116 KS kada je mjenjač ručni 6-stupanjski ili DSG-automatik sa 7 stupnjeva. Najjači benzinski motor u ponudi jest 4-cilindarski 1,5-litreni TSI snažan 150 KS i 250 Nm.
Tri benzinska i jedan dizelski motor može se kombinirati s ručnim i DSG-mjenjačima
Dizelaše zastupa model kojeg bi većina najradije odabrala. To je 1.6 TDI sa 115 KS i 250 Nm, koji se može kombinirati i sa 7-stupanjski automatik. Opremljen je SCR-katalizatorom i sustavom ubrizgavanja AdBlue tekućine te dizelskim filtrom za čestice, pa ga uz tu silnu tehnologiju sigurno možemo smatrati čistim.
Sigurnosna oprema je respektabilno bogata i na razini daleko skupljih modela. Recimo aktivni tempomat, koji automatski prilagođava brzinu i određuje siguran razmak od vozila ispred, i koji sada može funkcionirati sve do najviše brzine od 210 km/h.
Uz sve, na Kamiqu je i 20 inovativnih pametnih rješenja, poput automatske zašite vrata ili džepnih LED-svjetiljki
Kamiq je u stanju prepoznati opasnosti koje prethode frontalnom sudaru, ali tu su i sustavi poput Side Assista koji do udaljenosti od čak 70 metara mogu prepoznati vozila koja žele pretjecati ili vam se nalaze u mrtvom kutu.