Najzanimljiviji hibrid na tržištu je Suzuki?

Koji hibrid je najbolja kupnja? Teško je reći na prvu, ali pregled tržišta otkriva Suzukijeve modele, kojih dosad nije bilo kao hibrida, a pogotovo praktičnog S-Crossa Hybrid 48V koji će, uz Vitaru, i dalje biti prodajni hit

S-Cross poput nešto manje Vitare u cjeniku se nude samo s 1,4 litrenim motorom sa 129 KS uz 48-voltnu hibridnu tehnologiju. Kada se zbroji ukupna snaga tada izračun kaže kako ovaj automobil pogoni 143 KS. No nemojte misliti da su zato cijene skočile nebu pod oblake. Ne, Suzuki je ostao fer pa i dalje svoje bestselere (Vitara, S-Cross) nudi po vrlo prihvatljivim ciframa.

Iste performanse, manja potrošnja

Mi ćemo se u ovom tekstu više pozabaviti 12 cm dužim modelom. S-Cross s ugradnjom baterije pod prednjim desnim sjedalom nije izgubio na ponudi prostora, dok je u masi dobio zanemarivih 15 kg, što je ekvivalent jednoj većoj punoj vrećici iz supermarketa.

U aktualnom broju časopisa Auto motor i sporta 03/2020 pročitajte prvi test hibridne Vitare

Performanse su ostale iste, ako se čak i nisu i malo poboljšale – ovdje u vidu govorimo o samom odazivu na gas koji je sada brži te o dovoljnom kapacitetu snage pri manjim okretajima. Mild hibridna tehnologija (baterija od 48 V, 10 kW snage) omogućava sjajnu suradnju turbobenzinca i baterije, pa u svim režimima vožnje možete postići optimalan učinak.

Ako želite biti brži lako ćete to ostvarivati, dok pri ekonomičnijem načinu vožnje možete lagodno ploviti prometnicama u 5. ili 6. stupnju prijenosa. Podaci o potrošnji iz tehničkih podataka, gdje Suzuki obećava potrošnju u gradskim uvjetima kada nisu velike gužve od tek nešto preko 5 l/100 km, može se lako u realnim uvjetima ostvariti.

Naša preporuka – SPremium (GL+)

Kada ga pak izvedete van grada u najekonomičnijem režimu vožnje potrošnja može pasti na ‘dizelskih’ 4,5 l/100 km, što odgovara tehničkim specifikacijama. Koji model odabrati? S-Cross se nudi u četiri razine opreme, gdje već u prvom Comfort (GL) paketu dobivate osnovne stvari kao što su električno pokretanje svih prozora, automatski klima uređaj, upravljač podesiv po visini i dubini…

No nama se najviše sviđa Premium (GL+) paket koji dodatno nudi 17 inčne aluminijske naplatke, električne i grijane retrovizore, infotainment sustav sa sedam inčnim dodirnim zaslonom, kameru za vožnju unazad, grijanje prednjih sjedala…

Prednji pogon sasvim dovoljan

Tako opremljen S-Cross stoji 147.777 kn što ga čini debelo najpovoljnijim kompaktnim hibridnim SUV-om na našem tržištu. Toyota C-HR primjerice, koja se nameće kao direktni konkurent, kreće od 180 tisuća kn. S-Cross iz salona možete izvesti i za 138.454 kn, dakako ako ste se odlučili za početni, no ipak dostatan paket opremljenosti.

Uz spomenuti nivo opreme naš je sud da ovom SUV-u nije potreban AllGrip pogon na sve kotače. Ruku na srce, koliko kupaca današnjih SUV-a ikada silazi s asfalta? Ako se ipak odlučite za prašnjave neasfaltirane putove tu će vam pomoći 18 cm udaljenosti od tla.

Prostranost ostala ista

Kako smo spomenuli, baterija nije naštetila ponudi prostora pa će tako straga komotno sjediti i više osobe, a prtljažnik i dalje nudi vrlo pristojnu litražu (430 l). Suzuki je ovim osvježenim modelom još jednom bacio rukavicu u lice drugim brojnim konkurentima, jer ono što on nudi za ispod 150 tisuća kuna, malo tko može.