Najjeftiniji modeli s pogonom na sve kotače

Nije lako kupiti jeftin auto s pogonom na sve kotače. Ima ih, ali kada zagrebete ispod površine, uvijek nešto nedostaje, a cijena - uz malo opreme ili bolji motor - skače u nebo

Pregled tržišta otkriva cjenovnu anomaliju. Posljedica – od 150 do 200 tisuća kuna gotovo ne postoji ni jedan SUV s pogonom na sve kotače. Kako je to moguće? Većina modela tog razreda više se ni ne nudi s pogonom 4×4, a pritom mislimo na PSA SUV-e (Opel Crossland i Grandland X, Peugeot 2008 i 3008, Citroën C3 i C5 Aircross, Captur…).

Najjeftiniji AWD i 4×4 modeli

Suzuki Ignis 1,2 4WD GL+AC od 103.763 kn
Fiat Panda 0,9 Twin 4×4 Wild od 107.970 kn
Dacia Duster Essential 1,6 Sce 4×4 115 od 125.900 kn
Suzuki Vitara 1,0 4WD Premium GL+ od 142.641 kn
Suzuki Vitara 1,4 4WD Premium GL+ od 154.864 kn
Suzuki S-Cross 1,0 4WD Premium GL+ od 144.873 kn
Suzuki S-Cross 1,4 4WD Premium GL+ od 156.936 kn
Dacia Duster 1,5 Blue dCi 4×4 115 Prestige od 159.400 kn
Subaru XV 1,6i CVT Pure od 194.104 kn
Mazda CX-3 CD115 4WD Revolution od 205.885 kn
Toyota C-HR 1,2 turbo MDS od 213.300 kn
Jeep Renegade 1,3 GSE T4 180 AT9 4WD Lon od 217.102 kn
Nissan Qashqai 2,0 dCi 150 Visia AWD od 217.345 kn
VW T-Roc 2,0 TSI 190 DSG 4M Design od 230.612 kn
Hyundai Tucson 1,6 CRDi 136 Style Go Navi od 232.199 kn
Kia Sportage 1,6 CRDi 136 LX Edition od 235.990 kn
Mitsubishi Eclipse 1,5 Turbo 163 4WD Intense Plus od 241.088 kn
VW Tiguan 2,0 TDI 4Motion Trendline Plus M/T od 255.809 kn
Škoda Karoq 2,0 TDI 150 4×4 DSG Ambition od 256.427 kn
Seat Ateca 2,0 TDI 150 4Drive DSG Style od 261.153 kn
Renault Kadjar Blue dCi 150 4WD Bose od 265.700 kn

Proizvođači odustaju od pogona na sve kotače, pa tako i modeli poput Nissana Qashqaija ili Renault Kadjara nude samo jednu izvedbu – neka se nađe. Dakle, fokus je na malim turbobenzincima.

Suzuki dominira ponudom i cijenama

Zato je Suzuki isplivao u prvi plan jer, osim nabrojenih modela Ignisa, Vitare i S-Crossa, u ponudi s pogonom na sve kotače postoji još čak i Swift 4×4 (122 tisuće kuna). Budući da je tu i Jimny (u dolasku), Suzuki je jedini proizvođač koji cjelokupnu gamu nudi i s pogonom na sve kotače.

I što je najbolje, Suzuki očigledno upravo time ubire svoj dio kolača jer nešto drugo pametno s pogonom na sve kotače po cijeni od 140 do 150 tisuća kuna se jednostavno ne može kupiti.

Pošteno, tu je još jedino Duster koji je u početnim izvedbama pretjerano ogoljen, pa smisla ima samo kao 1,5 dCi 4WD (od 159.400 kn), a za to se može kupiti i S-Cross sa 140 KS i bogatom opremom – koji, naravno, ima pogon 4WD.

Kolateralne žrtve

Dobar dio proizvođača, jer mora paziti na CO2, izvedbe 4×4 ostavio je samo za top-modele. Vjerojatno uz stav – kome treba, platit će koliko treba. No zato su te izvedbe kombinirane s bogatijom opremom, pa i skupim automatskim mjenjačima.

Najbolji primjer su Škoda Karoq i Seat Ateca, koji naizgled nisu skupi, a za početni model 4×4 vam treba više od 250 tisuća kuna. Nešto bolje prošao je T-Roc koji kao benzinac sa 190 KS stoji spomenutih 230 tisuća, a za dizel sa 150 KS i pogonom 4Motion trebate najmanje 232 tisuće kuna – bez ikakvih doplata.

Zanimljiv primjer daje i inače skup Jeep koji je s Renegadeom ponudio zanimljivo vozilo, s izuzetno mnogo snage (180 KS), pa i automatskim mjenjačem, za 217 tisuća kuna – uz rame dizelskom Qashqaiju.

U svakom slučaju, više nije lako kupiti model 4×4 pa je očigledno da su i oni postali jedna od kolateralnih žrtava novih CO2-nameta. A to je tek početak…


Najjeftiniji, najpopularniji i najbolja kupnja – sve Suzuki 4×4

S čak pet modela s pogonom na sve kotače u ponudi Suzuki je nadmoćni prvak tržišta, a iznenađuje i povoljnim cijenama. Nakon Ignisa kao najjeftinijeg 4×4 na tržištu, već Vitara 1,0 4×4 može biti dovoljno upotrebljiva, ali najboljom kupnjom modela 4×4 ipak bismo proglasili S-Cross 1,4 4WD Premium. Taj model ima sve, pa i pregršt snage i mnogo prostora.