MG3 Hybrid+ – Narodni hibrid

Da učinkovitost ne mora dolaziti uz visoku cijenu, najbolje dokazuje 4,11 metara dug gradski hibrid MG3. Provjerili smo kako u praksi funkcionira kombinacija bogate opreme te čak 195 KS ukupne snage sustava u novom MG3+ Hybridu

MG-u je možda trebalo više od desetljeća da predstavi novu generaciju svog gradskog modela, no sada to čini u stilu. Pritom 411 cm dug MG3 na početku dolazi u hibridnoj varijanti, dok bi ona s klasičnim benzinskim motorom trebala uslijediti nekoliko mjeseci kasnije. Kao i sa superuspješnim gradskim SUV-om ZS, MG ne odustaje od uspješne formule koja kombinira iznimno povoljan odnos uloženog i dobivenog. U slučaju testnog hibrida čija bi početna cijena trebala biti niža od 20.000 eura, daleko ispod onog što nudi konkurencija, to vrijedi još i više. Jer prije nego što krenemo s prvim dojmovima iz vožnje, dopustite da najprije prođemo tablicu tehničkih podataka.

Velika baterija za snažan pogon
Kompaktne dimenzije ovog full hibrida skrivaju NMC-bateriju (nikal-mangan-kobalt) čiji solidan kapacitet od 1,83 kWh omogućuje dulje vožnje isključivo na struju, odnosno postizanje maksimalnih 80 km/h u e-modu. Još dojmljiviji je pogonski sklop. Osnovu čini 1,5-litreni benzinac snage 102 KS i 128 Nm okretnog momenta koji radi unutar posebno učinkovitog Atkinsonova ciklusa. Dodatno, tu je i iznimno snažan elektromotor (100 kW/250 Nm) smješten u kućištu mjenjača na račun kojeg ukupna snaga sustava iznosi vrlo dojmljivih 194 KS.

Usporedbe radi, na tržištu postoje potpuno električni gradski modeli koji snagom ne mogu parirati ovom hibridu. U konačnici se sav moment s pomoću trostupanjskog automatskog mjenjača prenosi na prednje kotače. Pritom MG3 Hybrid+ teži samo 1285 kg pa ne čudi da do 100 km/h treba samo osam sekundi ili tek pet od 80 do 120 km/h.

S otprilike 100 eura po KS hibridni MG3 doslovno nema konkurenciju, odnosno ista ‘konje’ naplaćuje barem dvostruko, a ti su dostupni uglavnom uz abrevijacije kao što su GTI ili RS. Automatski mjenjač s tri stupnja odaje dojam kao da vrlo brzo dolazi do svojih tehničkih limita, no u praksi vozač mora biti vrlo dobar slušatelj kako bi primijetio trenutke mijenjanja stupnjeva. Dobra je vijest da pokriva širok omjer, odnosno da su izolacija i usklađenost pogona na visokoj razini pa motor ne stremi zamornim visokim okretajima. Zvučna je slika tako sasvim ugodna do 140 km/h kada vjetar i buka podvozja počinju nadilaziti mogućnosti gradski krojene karoserije.

Udobnost prije sporta
Vozač može birati između tri stila vožnje – Eco, Standard i Sport. Eco se fokusira na optimalnu učinkovitost te nudi mekan odaziv na papučici gasa, Standard je kombinacija ekonomičnosti i performansi, dok je Sport podešen na brži odaziv i najbolje performanse. Skladnost hibridnog pogona pretočena je i u nizak prosjek potrošnje koji se kretao oko pet litara, što je malo više od optimističnijeg tvorničkog koji navodi 4,4 litre na 100 km. Ovakve brojke lakše i objašnjavaju relativno skroman volumen spremnika goriva od 36 litara koji je zapravo sasvim dostatan za 600 km prije nove nadopune. Smirenija vožnja općenito više pristaje karakteru hibridnog MG3 koji jasno naginje na stranu komfora umjesto dinamike.

S obzirom na stanje većine naših gradskih prometnica, ali i samo namjenu MG3, ovo će velika većina vozača doživjeti kao istinsku prednost. Osim stila vožnje, vozač također može odabrati različite modove rada hibridnog pogona. U EV-modu automobil se vozi isključivo na struju koliko god to dopušta napunjenost baterije. U serijskom modu benzinski motor preko generatora pokreće e-motor, dok u modu Series&Charge taj isti benzinac nadopunjava bateriju kada se vozi pod manjim opterećenjem. U Drive&Chargeu benzinski motor pogoni kotače dok preko generatora puni bateriju, a u paralelnom modu oba motora pogone prednje kotače za maksimalne performanse.

Digitalizacija i umreženost
Tamna unutrašnjost donosi položenu armaturu na kojoj se ističu dva zaslona, sedmoinčni digitalni instrumenti ravno pred vozačem te središnje pozicioniran infotainment dijagonale 10,25″. MG nas je već navikao na izrazito bogatu serijsku opremu pa ni MG3 tu nije iznimka. Klima i stražnja kamera samo su dio početnog paketa koji podjednako nudi obilje modernih sustava pomoći i komfora (adaptivni tempomat, održavanje vozila unutar trake…), odnosno punu umreženost (Apple CarPlay i Android Auto). Naravno, u bogatijim paketima su dostupni moćniji audiosustav, LED-farovi, ulazak bez ključa, kamera 360 stupnjeva, sustav MG Pilot, grijana sjedala i upravljač te još mnogo toga.

Zahvaljujući 257 cm međuosovinskog razmaka dovoljno mjesta za koljena pronaći će i putnici straga, dok prtljažnik ukupno nudi 293 l korisnog prostora. Naravno, u slučaju potrebe za prijevozom veće količine tereta, obaranjem stražnjeg naslona na raspolaganju ostaju 983 litre. Nakon ljeta u ponudi bi se trebala naći i varijanta s klasičnim benzinskim motorom koja će cjenovno biti još povoljnija, ali ne i atraktivnija. Naime, kombinacija cijene i performansi pa i komfora, uz izniman potencijal ušteda u gorivu koji nudi ova hibridna varijanta, na najboljem je putu da ponovi uspjeh koji je MG napravio s gradskim SUV-om ZS.

Zaključak

Dok drugi proizvođači odustaju od gradskih modela, MG ponovno budi interes za njih. Bogata oprema, komfor u vožnji i skladan pogonski sklop spadaju među najveće kvalitete. Dodatni bonus stiže u vidu cijene kojom hibridni model konačno postaje dostupan širem krugu kupaca. 

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
D x Š x V 4113 x 1797 x 1502 mm, međuosovinski razmak 2570 mm, prtljažnik 293/983 l, masa 1285 kg, nosivost 448 kg

Motor
Benzinski, četverocilindarski redni, obujam 1,5 l, snaga 75 kW (102 KS) pri 6000 o/min, okretni moment 128 Nm pri 4500 o/min, spremnik goriva 36 l; e-motor 100 kW (136 KS) i 250 Nm; NMC-baterija 1,83 kWh, snaga sustava 143 kW (194 KS)

Prijenos
Trostupanjski automatski hibridni mjenjač, pogon na prednje kotače

Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h………8,0 s

Elastičnost 80-120 km/h…..5,0 s
Najviša brzina……………..…..170 km/h
Potrošnja
WLTP-mješovito……4,4 l/100 km
Emisija CO2……………100 g/km