MG4 – Ljudi, pa je li to moguće?

S modelom MG4 britanska je marka početkom godine hrvatskom tržištu ponudila atraktivni električni kompakt s vrlo prihvatljivih početnih 33.500 eura. Sada na test stiže top-izvedba Luxury koja po pitanju performansi (204 KS), dosega (500 km) te dostupnog luksuza dodatno podiže ljestvicu. Više no dovoljno da parafraziramo legendarnog Mladena Delića

Poput bivše države koja se na Poljudu, u odlučujućoj utakmici kvalifikacija za Europsko prvenstvo protiv Bugarske krajem 1983., vratila iz pepela, tih je godina i MG, nakon zatvaranja pogona u Abingdonu, pokazao nevjerojatnu otpornost i volju za preživljavanjem. Turbulentno će razdoblje u povijesti MG-a potrajati još dvadesetak godina, sve dok 2007. britanska tvrtka nije postala dio velikog kineskog autoproizvođača SAIC.

Nakon toga MG polako, ali sigurno raste, a završni korak s etabliranim europskim proizvođačima hvata upravo s modelima kao što je testni MG4. Test će pokazati, čini li MG4 i korak više, jer povoljna cijena na što smo naviknuli od kineskih proizvođača sada ide ruku pod ruku s modernom tehnologijom, ali i visokom kvalitetom izrade. Odatle i pitanje iz naslova. Performanse, moderna tehnologija, dobra izrada, veliki doseg te iznimno bogata oprema za 40.000 eura. I to bez subvencija. Ili što bi Mladen Delić rekao – ljudi, je li to moguće? Krenimo redom.

Očitana lekcija

MG4 Electric prvi je model baziran na novoj modularnoj skalabilnoj platformi (MSP) grupe SAIC koja omogućuje automobilima s međuosovinskim razmakom između 2650 i 3100 mm ugradnju baterija kapaciteta između 40 i 150 kWh, ali i nadgradnju u vidu različitih karoserijskih varijanti. U slučaju MG4, dužina od 4,29 metara, odnosno 270 cm između osovina predstavljaju idealnu mjeru za potrebe europskih kupaca. Činjenica da je karoserija primjetno niža od konkurencije, što pogoduje ne samo aerodinamici (0,27 do 0,29 ovisno o izvedbi), ide na račun samo 11 cm tanke baterije u podnici.

Sportski nizak dojam ostavlja i prednji dio koji se oštro spušta prema masci te završava uskim farovima i velikim, okomito postavljenim usisnicima zraka. Ništa manje atraktivan nije ni stražnji dio gdje dominiraju LED-svjetla povezana MG-logom i dvodijelni spojler u produžetku krova. Jasno je da MG, za razliku od većine konkurencije, elektrifikaciju doživljava kao idealnu podlogu na novi i uzbudljiv dizajn svojih modela, a činjenica da je testni primjerak stigao u dijamantno crvenom laku, rezultirao je brojnim pitanjima čak i onih rezerviranijih znatiželjnika.

Ulazak u MG4 podjednako je lagan i sprijeda i straga. Sjedala su udobna i nakon dužih putovanja, iako će niža pozicija sjedenja više odgovarati vozaču nego putnicima straga. Djeci, kojoj su na raspolaganju isofix priključci, će to biti prednost, no po pitanju prostora za koljena, i oni visoki do 190 cm pronaći će mjesta. Sprijeda će vozač brzo pronaći idealnu poziciju u električno podesivom sjedalu, a malo privikavanja zahtijevat će središnja mini konzola s rotacijskim gumbom za odabir smjera kretanja (D-N-R), električnom parkirnom kočnicom i bežičnim punjenjem ispred.

Uz to, ispred upravljača nalazi se sedmoinčni zaslon u funkciji instrumenta s najosnovnijim informacijama u dobroj rezoluciji, ali kod starijih vozača i željom za broj većim fontom. Multimedija, navigacija, ali i klimatizacija i postavke vozila nalaze se na središnjem 10,5-inčnom infotainment zaslonu. Srećom, MG nije upao u zamku potpune digitalizacije te je ispod ostavljen red klasičnih gumba za najčešće funkcije, iako su i izbornici dobro promišljeni kako bi se u potez, dva došlo do željenog cilja.

Zanimljivo je kako je došlo i do zamjene teza po pitanju kvalitete izrade i upotrebljenih materijala, jer je upravo to područje gdje MG može očitati lekciju dobrom dijelu ‘šparnih’ europskih proizvođača. Naime, MG4 nudi standardnu dozu varijabilnosti s opcijom asimetričnog sklapanja stražnjih naslona (60:40) gdje dobivenih 1177 l korisnog prostora nije narušeno stepenicom u prtljažniku. S druge strane, veća baterija u opremi Luxury rezultira s marginalno manjim prtljažnikom (350 l) od standardnog (363 l). Dobra je vijest da ispod dvostruke podnice stane ne samo obavezna oprema i kit za gumu već i kablovi za punjenje.

Budi želju za vožnjom

Za pokretanje MG4 nije potrebno vaditi ključ iz džepa, ni tražiti gumb za start jer ga nećete naći. Stvari su maksimalno pojednostavljene pa nakon što ste zakopčali pojas i pritisnuli kočnicu, dovoljno je zakrenuti gumb u poziciju D. Činjenica da MG4 reagira promptno kod promjene smjera, primjerice iz D(rive) u R(everse) što nije uvijek slučaj, izuzetno je važno u situacijama poput brzog isparkiravanja unazad na užurbanoj prometnici. Kombinacija straga smještenog e-motora (pogon na stražnje kotače), gotovo idealne raspodjele mase koja je manja od 1,7 tona, izuzetno povoljno djeluje na agilnost, ali i osjećaj sigurnosti koji vozač brzo stječe.

Upravljač poravnat na gornjem i donjem dijelu ne smeta da sa samo 10,5 m kruga okretanja vješto manevrirate uskim prostorom, a uz to i dobro leži u ruci. Zahvaljujući mekanom i dovoljno preciznom navođenju vožnja zavojitim cestama izvan grada jednako je opuštena, dok držanje ceste ulijeva sigurnost pa i inspirira da na putu do mora odaberete magistralu umjesto autoceste. Kineski automobil s pogonom straga u oštrim zavojima kod pretjerivanja reagira predvidljivo blagim podupravljanjem, čime MG4 odbacuje još jedan stereotip.

MG Pilot u opremi Luxury dolazi s punim arsenalom sigurnosne opreme (upozorenje na mrtvi kut, kod otvaranja vrata, od naleta straga…), a zahvaljujući jednostavno posloženim izbornicima lako se može isključiti ono što ne želite, poput zadržavanja vozila unutar trake u gradu. Još i važniji je dobar ovjes, čvrst i responzivan, s popriličnom moći apsorpcije kratkih neravnina. Multilink u pet točaka omogućuje stražnjim kotačima dobar grip pa je i trakcija izvrsna. Naginjanje karoserije ostaje primjetno, ali unutar granica, zahvaljujući čemu je dinamična vožnja užitak. Kao i obično kod električara, buka u vožnji ostaje na niskim razinama.

Učinkovita tehnologija pogona

Stražnje kotače MG4 pokreće permanentno pobuđeni sinkroni e-motor snage 150 kW (204 KS) čija rekuperacija (55 kW) može biti podešena u više stupnjeva intenziteta, između ostalog i adaptivno kako bi se vožnja prilagodila okolnom prometu. Okretni moment od 250 Nm omogućuje samo 7,9 sekundi do 100 km/h, odnosno 16,5 s do 150 km/h, deset manje od maksimuma. Top-izvedbu Luxury, međutim, ne karakterizira samo snažniji motor već i litij-ionska baterija većeg kapaciteta (64 kWh) koja u odnosu na početnu (51 kWh) koristi učinkovitiji nikal-kobalt-mangan kemijski sastav.

Također, za poboljšanje učinkovitosti tu su adaptivni zračni otvori za hlađenje, kao i prekondicioniranje (toplinska pumpa) baterije. Na autocesti, uz držanje propisanih brzina, prosjek potrošnje bio je 22,1 kWh/100 km, no na otvorenoj cesti uz malo predviđanja prometa to može gotovo na 14 kWh. Test, s velikim udjelom gradske vožnje, na kraju je rezultirao s vrlo iskoristivih 17,8 kWh u prosjeku. Sasvim realno je stoga očekivati doseg od 350 km, odnosno 250 km vožnje po autocesti bez previše razmišljanja gdje je sljedeća punionica. Na onim superbrzima (DC) do izražaja će doći velika snaga punjenja (135 kW) kada je za 80 posto baterije potrebno samo 35 minuta.

Povoljnije je, naravno, koristiti izmjeničnu (AC) na Wallbox ili kućnim utičnicama gdje MG omogućuje do 11 kW. Znamo, zvuči predobro i lako se ponovno zapitati kao u naslovu. No premda je dizajn subjektivno pitanje ukusa, MG4 malo koga ostavlja ravnodušnim – izvedbom, performansama, udobnošću ovjesa ili opremom koja ne poznaje riječ nadoplata. Čak i s cijenom, najvećim kamenom spoticanja električnih automobila, dobivate više nego fer ponudu. Bilo da govorimo o 40.000 eura za testni primjerak koji donosi apsolutno sve, bilo da se odlučite za 6500 eura povoljniji početni primjerak, možete biti sigurni da niste pogriješili s odabirom.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija

Kompakt s pet sjedala, D x Š x V 4287 x 1836 x 1504 mm, međuosovinski razmak 2705 mm, prtljažnik 350-1165 l, masa praznog/nosivost 1605/448 kg

Podvozje

Sprijeda poprečna ramena, MacPherson, straga multilink, zavojne opruge, diskovi sprijeda i straga, gume 215/50 R17 Conti Premium Contact

Prijenos snage

Na stražnje kotače, fiksni prijenosni omjer

Motor

Permanentno pobuđeni sinkroni elektromotor, maks. snaga 150 kW (204 KS), okretni moment 250 Nm, litij-ionska NMC baterija, kapacitet (bruto) 64 kWh

Performanse

0-50/100 km/h 3,3/7,9 s

Najviša brzina 160 km/h

Zaustavni put sa 50/100 km/h 9,2/36,5 m

Buka pri 100/130 km/h 73/77 dB(A)

Potrošnja (WLTP)/na testu 16,0/17,8 kWh/100 km

Cijena

MG4 Electric Luxury od 40.000 eura