Mercedes Vision EQXX – Vjetar je njegov prijatelj
Ovaj automobil može stići jako daleko, a da vozi samo na struju. Iz Mercedesa su s ovim konceptom samo željeli pokazati što je danas sve izvedivo. A mi smo ekskluzivno imali prilike sjesti i upravljati ovim čudom s nevjerojatno malim koeficijentom otpora zraka (0,17 Cw). Dobro, samo na kratko...
Zrak je iznad testnog poligona čist i hladan. Ovdje bi se trebala održati prva vožnja u čudesnom Mercedesu. Ljudi iz Mercedesa uspjeli su prijeći 1000 km s jednim punjenjem, kažu Vision EQXX može prijeći i preko 1200 km. Ne samo da kažu, ovaj automobil oborio je prije neki dan vlastiti rekord vozeći samo s jednim punjenjem baterije od Stuttgarta u Njemačkoj do Silverstona u Velikoj Britaniji, što je put od 1202 km. Za to mu je trebalo 14 sati i 30 minuta.
Prosječna potrošnja u eko šampionu iznosila je samo 8,7 kWh na 100 km. Impresivno kada imamo podatak da ovaj automobil teži 1750 kg. Sada smo mi na redu da sjednemo za volan. Simpatičan glas preko radio veze govori nam: ‘Ti si prva osoba koja nije zaposlenik Mercedesa, a da smije voziti auto’. Zvuči vrlo motivirajuće. Očaravajuća prekrasna kupola koja se spušta prema stražnjem kraju koji je dizajniran kako bi zrak što fluidnije kružio oko automobila – fascinantno. Ovaj se automobil razvijao ukupno 18 mjeseci.
Vozimo eko- automobil, da se čitatelji ne bi zabunili, pa stoga se nemojte iznenaditi performansama Visiona EQXX. Maksimalna brzina limitirana je na 140 km/h, a do 100 km/h stiže za otprilike sedam sekundi. Baterija koja je zračno hlađena može primiti oko 100 kWh električne energije, snaga iznosi 241 KS, karoserija sjedi na 20 inčnim kotačima od magnezija, a cijela se konstrukcija bazira na ugljičnim vlaknima.
Skrećemo, prema naredbama, prema press šatoru…baš šteta. Imamo dojam da bi s ovim automobilom mogli prijeći 1210 km. Razmišljamo da odmah ili sutra ujutro napišemo pismo izvršnom direktoru Mercedesa. Želimo ga nagovoriti da se ovaj automobil mora serijski proizvoditi. Pa makar samo da bi pokazao svijetu što dobra stara Njemačka još može: Graditi prokleto dobre, održive automobile. A u ovom slučaju učiniti da vam čak i vjetar postane prijateljem.
Zaključak je da se Mercedes Vision EQXX vozi se gotovo normalno, iznimno učinkovito, postavlja nove standarde i troši manje od 10 kWh/100 km uz normalan stil vožnje. Njegova će se tehnologija koristiti u mnogim Mercedesima. Sigurno!