

Uz bezvremensku C-klasu, SUV GLC jedan je od najprodavanijih modela u Mercedesovom portfelju. Nova generacija X254 slavi svoju svjetsku premijeru, a lansiranje na hrvatsko tržište slijedi krajem srpnja. Kako bismo vas potpuno pripremili za ovaj veliki događaj, prihvatili smo poziv iz Stuttgarta i provozali se u njemu.
Porasla dužina, veći prtljažnik
S nama je Peter Kolb, voditelj kompletnog programa testiranja za E-klasu, EQC i GLC. Kao i prije, Mercedesov SUV temelji se na izvedenici platforme koja seže u C-klasu. U ovom slučaju i na S-klasi, jer novi GLC koristi MRA (Modular Rear Architecture) druge generacije, odnosno platformu za pogon na stražnje kotače za uzdužno ugrađene motore sprijeda.
U odnosu na prethodnika, novi je model duži šest centimetara, a međuosovinski razmak povećao se 15 milimetara. Ukupna dužina odsad iznosi 4,72 metra, što je posebno korisno za utovarni prostor, koji sada ima 600 litara – čak 50 više od prethodnika. ‘Morali smo ukalkulirati i malo više prostora za veće baterije’, dodaje PeterKolb. Poput najsuvremenije braće i sestara robnih marki, PHEV-verzije bi trebale moći prijeći do 100 kilometara isključivo na električni pogon i biti na 100 posto za 30 minuta, uz istosmjerno punjenje s maksimalno 60 kW.
U pripremi su dva benzinska PHEV-a i jedan dizel s utikačem. Danas ne vozimo plug-in hibrid, no Mercedes više ne može bez struje. Integrirani starter-generator (ISG) i 48-voltni električni sustav drže dizelski pogon na snazi od 265 KS. Sa svojih 195 kW, pogonska jedinica je vrhunac među četverocilindarskim dizel-motorima. Zvuče li vam podaci o izvedbi poznato? Nije ni čudo, jer ovaj pogon radi i u aktualnoj C-klasi, točnije u modelu C 300d.
Pri lansiranju na tržište, četverocilindarski dizelski i četverocilindarski benzinski motori u početku će biti dostupni u različitim razinama snage. Preskromno? Kasnije stiže i šestcilindarski dizel, baš kao i AMG-verzije. No već na prvih nekoliko metara pojačava se dojam da testnom automobilu nesumnjivo ne nedostaje žestine i poletnosti. ‘Ugradili smo dvostruke bitumenske ploče u sva područja karoserije koja su bitna za prijenos zvuka’, objašnjava Kolb dok automobil tiho klizi poligonom. Izolacijska pjena, poboljšana krutost i bočni prozori s dvostrukim staklom (doplata) čine ostalo. Potonji su dio zasebnog akustičnog paketa koji Mercedes želi ponuditi za novi GLC. Mercedesov SUV je već prije bio udobno putno vozilo, a u Stuttgartu očito ne planiraju ništa mijenjati u vezi s time.
Novi offroad-ekran
Poznati 11,9-inčni zaslon osjetljiv na dodir nalazi se u sredini kokpita, dok se na podesivom zaslonu prikazuju instrumenti iza upravljača. Kako bi demonstrirao novu značajku specifičnu za GLC, Peter Kolb na trenutak se posvećuje infotainmentu. Sustav prikaza je proširen kako bi uključivao i zaslon za teren. Posljednja generacija MBUX-a sažima sve informacije koje su važne za off-road putovanje, uključujući kompas, kut nagiba, raspodjelu okretnog momenta, tlak u gumama te izravan odabir na ‘prozirnu haubu’. Pri brzinama ispod 20 km/h pokazuje virtualnu sliku prednjeg dijela automobila, kao da gledate izravno ispod njega. Ako ondje uočite prepreku, možete je zaobići ili jednostavno podići visinu vozila – zahvaljujući zračnom ovjesu (plus 50 mm) – i prevesti se preko nje. Mercedes je podjednako ozbiljan što se tiče off-road kvaliteta, kao i udobnosti.
Poprilično napeto
Na drugom kraju ljestvice dinamike vožnje, Kolb predstavlja način rada Sport na zavojitoj magistralnoj cesti. Čim se aktivira, GLC osjetno zateže mišiće. Čak se i četverocilindraš glasa dvije nijanse jasnije i oštrije. Zračni ovjes i podesivo ublažavanje sprječavaju njihanje karoserije i gubitak kontakta s cestom, dok pogon na sve kotače 4Matic vuče SUV, težak više od dvije tone, kroz šumu zavoja. Nema ni traga nemiru, umjesto toga samo i isključivo – stoička neutralnost. Preciznu liniju prolaska podržava i upravljanje stražnjom osovinom od 60 km/h s do 4,5 stupnjeva u istom smjeru. Ispod ove brzine, stražnji kotači prilikom manevriranja pomažu zakretanjem u suprotnim smjerovima, smanjujući krug okretanja na 10,8 metara. Usporedbe radi, ovo je rezultat VW Golfa. Osjećaj koji veseli – rasprostranjenost između udobnosti i sportskog duha više je od akcentne boje ambijentalnog osvjetljenja. ‘Ovaj automobil više ne može skliznuti s ceste’, izgovara prepun ponosa inženjer zadužen za razvoj. Sedam milijuna testnih kilometara očito se – isplatilo.
Zaključak
Svatko tko odabere ovakav SUV, želi pokriti širok raspon primjene. Osim terenske mobilnosti i udobnosti, GLC nudi i očite dinamične rezerve za zavojite magistralne ceste. Najnoviji sustavi pomoći i MBUX infotainment GLC čine pravim allrounderom.