Mercedes V 300d Long – Užitak putovanja

Mercedesova V-klasa oduvijek je naginjala VIP vrsti putovanja. Nakon najnovijeg redizajna i u kombinaciji s moćnim dizelom od 500 Nm provjerili smo vrijedi li ta tvrdnja više nego ikad

Na premijernom predstavljanju posljednje, treće generacije Mercedesove V-klase (serija 447), prije točno deset godina, inženjeri, ali i svi oni drugi vezani uz razvoj i predstavljanje, neprestano su naglašavali specijaliziranim novinama kako ovo niti u kojem slučaju nije derivat transportnih varijanti što je bio slučaj s generacijom prije (V/W 639). Naime, da bi neki model zaslužio dodatak “klasa” mora zadovoljiti itekako visoke Mercedesove standarde koji se tiču osobnih vozila. I tako se, usprkos monovolumenskoj praktičnosti karoserije, V-klasa od početka pozicionirala kao prvi, a često i jedini, izbor kada je riječ o prestižnom poslovnom, ali i privatnom prijevozu. Nakon redizajna 2019., sada je pred nama novi redizajn prije nego 2026. na scenu stupi potpuno nova, isključivo električna platforma VAN.EA.

Nove unutarnje vrijednosti
Iako je zadržana prepoznatljiva forma, izvana su promjene primjetne, prije svega na račun znatno veće maske hladnjaka. Kod AMG Line paketa dobiva se sportskiji branik s osvijetljenom maskom dok je kod varijante Exclusive izraženija zvijezda na poklopcu motora. I testni Avantgarde u serijskoj opremi donosi dopadljiv uzorak zvijezde, ali i nova Multibeam LED prednja svijetla s Assist plus funkcijom gdje 84 neovisno upravljive LE-diode automatski obasjavaju svaki kutak prometnice bez da zasljepljuju vozače iz suprotnog smjera. Nova LED svjetla pronaći ćemo i straga, baš kao i kromiranu traku s natpisom Mercedes-Benz. U konačnici su tu i 19 colni kotači (serija od 17 cola) koji lijepo upotpunjavaju bočne lukove. Ono osnovno, dimenzije, nisu dirane pa se V-klasa i dalje nudi u dužinama od 4,90 m (Compact) do 5,37 m (Extra Long) te sa varijantom između od 514 cm (Long) kakav je i bio testni primjerak.

Naravno, najviše promjena pretrpjela je unutrašnjost koja je sada izvedena posve po uzoru na najnovije Mercedesove osobne varijante. Tu prije svega mislimo na analogne instrumente koji su zamijenjeni digitalnim zaslonom dijagonale 12,3 inča na što se nastavlja jednako veliki zaslon multimedije s kojim čini jedinstvenu cjelinu. Koliko je ovo praktičnije rješenje pokazuje primjer sustava koji upozorava na prekoračenje brzine, a može se jednostavno isključiti pritiskom na znak na zaslonu ukoliko vas on iritira. Iako tu nema nepotrebnog “kopanja” unutar podizbornika, to nije uvijek slučaj pa se za određene funkcije, i njihovo isključivanje, ipak treba vremena kako bi posve upoznali najnoviju generaciju MBUX sustava. Dobra je vijest da su neke funkcije, poput kontrole glasnoće, ostale na rotacionom gumbu, dakle analogne. Naravno, prikazi na zaslonima mogu se prilagođavati na više načina, a uz gumbe na upravljaču, komande se mogu unositi i dodirom zaslona. Redizajn je u serijsku opremu uvrstio lijeva bočna klizna vrata koja su na testnom primjerku s Easy Pack paketom (2242 eura), skupa s desnim, ali i vratima prtljažnika, elektrificirana. Dodatni bonusi stigli su u vidu Keyless ulaska i pokretanja bez potrebe za vađenjem ključa iz džepa, ambijentalne rasvjete u 64 različita tona boje te opcionalnog bežičnog punjenja mobitela na središnjoj konzoli.

Više snage, više komfora
Nova V-klasa već tradicionalno nudi raznovrsnost po pitanju rasporeda sjedala, pa uz testnih sedam (doplata 650 eura) možete dodati ili oduzeti po jedno sjedalo. Sjedala u srednjem redu (2 ili 3) mogu biti po želji okrenuta i suprotno od smjera vožnje dok ona u trećem klize po uzdužnim vodilicama. Naslone sjedala moguće je preklopiti ili nagnuti no sama su sjedala dosta teža od primjerice onih u novom VW Multivanu pa nije s njim najlakše manipulirati unutra-van i obrnuto. S pozitivne strane, svaki red sjedala ima zasebnu ventilaciju za brzo postizanje željene klime, a hvalimo i činjenicu da klima počinje raditi čim s vrata daljinski otključaju kako vas ne bi dočekala prevruća ili prehladna unutrašnjost.

Mercedes V-klasa već tradicionalno najbolje funkcionira s dizel motorima, a 2-litreni četverocilindarski OM654 je dostupan kao V 220d (163 KS/380 Nm), V 250d (190 KS/440 nm) te poput testnog, kao V 300d sa 237 KS i 500 Nm. Također, pogon može biti i na sve kotače no testni je primjerak pogonio one stražnje putem serijskog 9G-Tronic automatika. Potonji radi vrlo ugodno i bez trzaja, omogućujući gotovo 2,5 tone teškoj V-klasi da za samo 7,9 sekundi dođe do 100 km/h ili da postigne maksimalnih 220 km/h. Uz odabir stupnjeva vozač uvijek može intervenirati putem polugica na upravljaču, ali koliko god moćan motor vukao na sportsku vožnju ona nije prednost 5,14 metara duge karoserije.

V-klasa uvijek ostaje sigurna no kod naglih promjena smjera najprije će stražnji kraj “ispaliti” prema van, a nakon kontre upravljačem, V-klasa će procuriti preko nosa. Snagu stoga treba prvenstveno iskorištavati za visoke brzinske prosjeke odnosno činjenicu da i na usponima okretaji ostaju dovoljno nisko za manju buku i nižu potrošnju. Staloženija vožnja po propisima uzvratit će vrlo niskom potrošnjom (7,2 l otvorena cesta), no isto tako visoki tempo na autocesti rezultira s prosjekom od 10,5 l. Složit će te se mala cijena gdje je 500 Nm dostupno već od 1600 okretaja odnosno gdje V-klasa treba samo 5,6 sekundi za podići kazaljku sa 60 na 100 km/h. Buka pri tom ostaje ugodno niska iako sam dizel karakterizira malo grublji rad.

Povremene neugodnosti bi stvarao tek sustav kočenja u nuždi koji je dva puta tijekom test aktivirao kočnice iako za to, barem naizgled, nije bilo opravdanog razloga. Činjenica da Mercedes V-klasa, a još i više nakon redizajna, dokazuje kako nema prave konkurencije kad je u pitanju VIP-prijevoz putnika naravno ima i svoju cijenu koja se penje iznad 100.000 eura uz neke dodatke, ali i tradicionalno visoke trošarine koje propisuje država.

TEHNIČKI PODACI: Mercedes V-klasa 300d Long

Karoserija
Kombi sa sedam sjedala, D x Š x V 5140 x 1928 x 1863 mm, međuosovinski razmak 3200 mm, prtljažnik 1030–4630 l, masa praznog/nosivost 2471/629 kg

Podvozje
Poprečna ramena/MacPherson sprijeda, multilink/zavojne opruge straga, teleskopski amortizeri, diskovi sprijeda i straga, gume 245/45 R 19

Prijenos snage
Na stražnje kotače, 9-stupanjski automatik

Motor
Četverocilindarski redni, dizelski s turbopunjačem, obujam 1950 ccm, snaga 174 kW (237 KS) od 4200 o/min, okretni moment 500 Nm od 1600 o/min

Performanse
Najviša brzina….. 220 km/h

Ubrzanja
0 – 100 km/h…………….7,9 s

Međuubrzanja
60-100 km/h…………..5,6 s

Potrošnja
Na testu……………………………….8,7 l/100 km
Otvorena cesta/autocesta………7,2/10,5 l/100 km

Cijena
Testni model……………..101.941 euro

+ komfor u vožnji, niska razina buke, udobna sjedala, potrošnja pod manjim opterećenjem, sposoban motor, nisko dostupan moment, vrhunska izrada, prestiž, ugodan rad mjenjača, sveobuhvatna multimedija

– težina sjedala, grublji rad motora, uža sjedala u konfiguraciji tri u redu, povremene reakcije sustava kočenja u nuždi, potrošnja u dinamičnoj vožnji, relativno mala nosivost