Mercedes S-klase (w223) kao luksuzni brod 11. generacije redefiniran je stilski i tehnološki

Nova generacija Mercedesove S-klase donosi sve ono što tehnologija automobilske industrije danas može ponuditi. Od velikih zaslona i najnaprednije komunikacije do upravljanja na sve kotače, a onda i još neke zanimljivije tehnološke spektakle

Prethodna generacija Mercedesove S-klase predstavljena je 2013. dok je u travnju 2017. doživjela svoj prvi redizajn. I zato, bilo je vrijeme da stigne i najnovija lađa koja bi se u salonima trebala naći s tekuće krajem godine. Brojimo li modele i prije 1972. kad je predstavljena prva (imenom) S-klasa doći ćemo do 11 generacija, inače je riječ o sedmoj seriji – ne brojeći redizajne.

Promijenjen je izgled, ali DNK nove S-klase nije mijenjan s time da je vrlo zanimljivo što se desilo. Ako se sjećate stare BMW-ove Serije 7 (E38), one tanke i elegantne kakvu je vozio i James Bond u „Tomorrow never dies“ i izgleda S-klase iz toga doba – kao da su zamijenili uloge!

dizajn i ljepota lišeni su trikova i zato će novi model trajati

Debela njuška Mercedesa S-klase postala je tanka i elegantna, a BMW je sav natekao i sakrio se iza vlastitih bubrega. Nova S-klasa ima minimalne prevjese i niže bočne linije, pa je odmah jasno da je Mercedes naišao na siluetu pravog klasika.

Dizajn je lišen trikova i prestiliziranosti svakog oblika, pa nam je vrlo drago što upravo Mercedes sa S-klasom najavljuje, nadamo se, takvo novo razdoblje automobila. A ne savršenih modela Petera Schreyera, koji su zaista fantastični, ali traju jednu sezonu, a onda postaju outlet.

Toliko je gladak da mu se i kvake uvlače, s čime je S-klasa napravila iskorak u klasu Rollsa i Bentleya, a tehnološki – realno – tamo joj je i mjesto. Pogotovo sada, kad je „glatki dizajn“ dobio filigranske detalje, decentne, koji pršte tehnologijom i ukazuju na superiornost. Naravno, mislimo na prednje i stražnja svjetla.

Filigranska preciznost detalja ogledalo je ideje S-klase

Aerodinamika je, nismo ni sumnjali, fantastična, pa je koeficijent pao na svega 0,22. Zbog toga je nova S-klasa jedno od najaerodinamičnijih vozila na svijetu. Uz posebno poglavlje posvećeno aero akustici, gdje su uvelike korištene i akustične pjene. Rezultat je takav da su u S-klasi čuje samo ono što u Stuttgartu htjeli, i zvuk motora kao desert.

S-klasa će ponovno dostupna u dvije dimenzije, odnosno s dva međuosovinska razmaka, no za većinu je i klasičan model sasvim dovoljno prostran i luksuzan. Narastao je. Za kojih 5 cm, sa 512,5 mm, na 517,9 cm. I Širi je za 5,5 cm (195,4 cm), ali još uvijek srećom nije premašio 2 metra ako ne brojimo vanjska ogledala.

Cjelokupan porast dimenzija i komfora

U visinu je S-klasa narasla za 1 cm, a modelu je značajno povećan i trag kotača – što se definitivno odražava i na vozne osobine. Prednje trag kotača narastao je 36 mm, a stražnji čak i 51 mm. No, auto se morao dopasti i Lewisu Hamiltonu koji je pored Alicije Keys odradio svoju ulogu i u predstavljanju modela.

Prostor za glavu sprijeda narastao je svega milimetar, ali je straga 16 mm komfornije u visinu, dok je za koljena čak 4 cm više prostora. Kabina je ukupno šira, a i prtljažnik je narastao sa 530 na 550 litara.

Ponuda motora je također primjerena, a počinje s modelom S450 4Matic. Iza te oznake je 3.0-litreni benzinac (turbo), redni šestak, sa 367 KS i 500 Nm uz dodatni EQ-boost od 250 Nm okretnog momenta. Dakako, riječ je o mild-hibridnom pogonu. Do stotke mu je potrebna samo 5,1 sekunda.

Dolaze i V8 motori s mild-hibridnom tehnologijom

Prvi jači model je S500 4Matic, ali i tu je riječ o istom 3.0-litrenom R6 agregatu, kojem je snaga podignuta na 435 KS i 520 Nm, plus EQ Boost od 250 Nm. Sve to, za ubrzanje koje je do stoke spušteno na 4,9 s.

Ima i dizela, pa je početni S350d zapravo jedina S-klasa sa samo stražnjim pogonom, a slijede ga S350d 4Matic te S400d 4Matic. Dakako, u sva tri slučaja riječ je o 3.0-litrenom dizelu, gdje S350d razvija 286 KS i 600 Nm, a 400d 330 KS i 700 Nm. Njima dodatni EQ Boost nije potreban.

Uz 6-cilindarske pogone vrlo brzo će se u ponudi naći i V8 snagator koji će također nositi mild-hibridnu tehnologinju. Odnosno, imat će 48-voltni starter-generator (ISG), a plug-in hibridi za njim stižu sljedeće 2021. godine.

Potpuno nova stvar u S-klasi koja, možemo tako reći, sigurnosne asistente čini praktičnima i korisnima kao nikad do sada jest poglavlje zvano Digital Light. S-klasa upozoriti na radove na cesti tako što će na kolnik ispred vozila projicirati bager, odnosno istom će logikom naglašavati pješačke prelaze, oznake semafora i znakova zaustavljanja.

Kako stvari stoje S-klasa će uskoro projicirati i filmove na platno

Taj projektor u prednjem kraju vozila sastoji se od 1,3 milijuna mikro-ogledala koja stvaraju rezoluciju od 2,6 milijuna piksela. Ok, to si je teško predočiti, ali S-klasa igrom svijetla na cesti ispred može jako lijepo crtati znakove i upozorenja.

Zanimljiv je i E-Activ Body Control kao hidropneumatski sustav s pet višejezgrenih procesora i više od 20 senzora. Povezan je sa stereo kamerom i tako informiran regulira sile prianjanja po svakom kotaču zasebno. Sve to čini ovisno o smjeru kotrljanja, nagiba ceste, neravnina…, a upravljačka jedinica analizira situacije u vožnji više od 1000 puta u sekundi.

Pumpe u hidrauličkim vodovima povezane su na 48-voltnu mrežu, pa tako recimo, nakon što kamere konkretno snime u kakvom je stanju cesta ispred vozila, podvozje trenutno postaje spremno. U programu vožnje za zavoje karoserija se doslovno naginje u zavoj.

S-klasa zavoje prolazi kao skijaš, nagunje se i kompenzira

Zbrojite to sa stražnjim kotačima koji se također okreću ka ili kontra zavoju i bit će vam jasno da je S-klasa i jedna od najbržih limuzina. Po provjerenoj logici, stražnji se kotači do 60 km/h okreću kontra smjera zavoja, a nakon 60 km/h počinju skretati u smjeru zavoja. Maksimalni kut upravljanja na stražnjoj osvini je do 10 stupnjeva i to je jako puno.

Interijer je priča za sebe i tu je dovoljno pogledati sliku s divovskim centralnim zaslonom. Ekran u kromiranom okviru fino se nastavlja na središnju konzolu i napokon sjeda na pravo mjesto. Koliko se god opirali rješenju iz Tesle to je jednostavno najbolja prirodna pozicija za tako nešto. U najboljoj izvedbi dolazi s OLED tehnologijom, haptičkim povratnim informacijama i dijagonalom od 12,8 inča.

U osnovnoj izvedbi ekran ima dijagonalu 11,9 inča i ne koristi OLED tehnologiju prikazivanja. Tehnologija u S-klasi jednostavno je dosegla novi vrhunac, pa sve što ste vidjeli ili zamislili ovdje radi još bolje. Komunikacija s novom MBUX platformom, dakle sa sustavom gdje možete glasovno komunicirati s vozilom, iz jednostavnih naredbi sada je prerasla u dijalog. Doslovno se čini kao da možete dvije želje izraziti u jednoj rečenici.

Glasovne naredbe prerasle su u komunikaciju na razini dijaloga

U interijeru se na koncu može naći do ukupno 5 zaslona, a sjedala i okruženje zaista su pravi wellness s pet zvjezdica. Bez obzira je li riječ o kompleksnoj i profesionalnoj masaži sjedala ili drvenim umetcima s otvorenim porama, stotinama LE-dioda koja simboliziraju slapove…

Jednostavno, S-klasa postaje vaše treće utočište, nakon vlastitog doma i posla. Možda čak i drugo životno utočište. Naravno, za odabrane.