Mercedes GLE Coupe i AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe
Dobro smo sjećamo vožnje prethodne generaciju s kojom je odmah zaurlao i brutalni AMG. Ovoga puta priča je malo drukčija, profinjenija, ali i tehnološki čudesna uz opcijski prisutnog vozačkog inženjera
Istina, BMW je prvi koji je spojio koncept kupea i SUV-a, pa ga nazvao modelom X6. Bavarac nad kojim su se svi zgražali ipak je polučio uspjeh, a isti nije izostao niti godinama kasnije kada se prvi puta pojavio Mercedes GLE Coupe. Neobičan, glomazan, možda ne za svakoga, ali svakako poseban i dobar za ciljanu skupinu kupaca.
Novi GLE Coupé i AMG-izvedba bit će javnosti prvi put predstavljeni na međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu
Novi GLE Coupé dugačak je 4939 mm i širok 2010 mm (39 mm duži i 7 mm širi od prethodnika). Međuosovinski razmak je narastao za 20 mm u usporedbi s prethodnikom, ali ostaje 60 mm kraći u odnosu na model GLE.
U ponudi će se naći dvije dizelske izvedbe i obje će pokretati poznati, hvaljeni OM656 turbodizel s rednih šest cilindara. Nosit će oznake 350d 4MATIC i taj će biti snažan 272 KS i 600 Nm, odnosno ječi u ponudi će biti 400d 4MATIC sa 330 KS i 700 Nm.
Ništa bez dizelaša, za razliku od konkurencije
Zadovoljavajuća ekologija postignuta je ugradnjom dodatnog selektivnog katalizatora (SCR) s kliznim katalizatorom na bazi amonijaka (ASC) u ispušnoj grani. To omogućuje doziranje ubrizgavanja AdBlue® aditiva za smanjenje emisija koje je bolje usklađeno s individualnim karakteristikama vožnje jer se višak produkata amonijaka dodatno razgrađuje u SCR konverteru.
Novi GLE Coupe stići će s opcijskim E-ACTIVE BODY CONTROL ovjesom, koji se kombinira s AIRMATIC sustavom zračnog ovjesa. To je jedini sustav na tržištu koji može pojedinačno kontrolirati opruge i sile prigušenja svakog kotača. To znači da ne samo da kompenzira naginjanje karoserije u stranu, nego i naprijed-nazad kao i poniranje. Svaki GLE Coupé ima i prijenos s elektronički kontroliranom višeslojnom spojkom iza 9G-TRONIC automatskog mjenjača, pa je i maksimalnu distribuciju momenta između osovina.
Ispada da je Mercedes izradio najinteligentniji SUV ovjes na svijetu s funkcijom nagiba zavoja i spomenutim e-active body controlom
Unutrašnjost, vrlo jednostavno, je opremljena novim stilskim detaljima, te je još luksuznija nego do sada. I to prvenstveno ugradnjom najnovije generacije informacijsko-zabavnog sustava, odnosno, novim ekranima koji predstavljaju MBUX-platformu s kojom možete razgovarati.
Tijekom 2020., Mercedes-Benz će integrirati strujanje glazbe preko Amazon Music aplikacije u nove SUV modele. Ako klijent ima Amazon Music račun, može svoju glazbu prenijeti u vozilo preko Mercedes me „Online Music” usluge. Pojedinačne pjesme, popisi pjesama ili glazba željenog žanra, mogu se reproducirati preko dodira ili glasovne naredbe. Amazon prime članovi mogu birati između dva milijuna pjesama, s 50 milijuna za „Amazon Music Unlimited”.
TIDAL usluga strujanja glazbe i dalje će biti dostupna.
Gornja površina kokpita presvučena je ARTICO umjetnom kožom, koja je standardna za GLE Coupé. Sportski naglasak osiguran je standardnim sportskim sjedalima, koja nude posebno dobro poprečno držanje, s presvlakama od ARTICO kože i novim sportskim upravljačem presvučenim Nappa kožom, koji je također standardni dio opreme za ovaj coupé.
Prtljažnik je i u standardnom stanju sa svojih 655 litara velik, a u tom položaju svoj teret skriva ispod visokokvalitetnog, sklopivog i uklonjivog pokrova koji se učvršćuje magnetima. Kada se sjedala preklope novi model nudi 70 litara više korisnog prostora, a produžena je i korisna utovarna dužina na 200 cm te je proširena na 108 cm.
Ako je model opremljen Airmatic zračnim ovjesom stražnji kraj, s ciljem lakšeg utovara može se spustiti za 5 cm.
AMG GLE 53 4MATIC+ Coupe je snagator s kravatom
Prethodni, supersnažni AMG 63 S je bio brutalni divljak, pa je novi AMG ipak nešto drukčiji u svom prvom nastupu. Opremljen je sa 3.0-litrenim 6-cilindarskim turbakom koji razvija 435 KS i 520 Nm. No, tu je i 48-voltna tehnologija, odnosno dodatni starter-alternator sa 22 KS i 250 Nm.
AMG GLE 53 4MATIC+ do stotke stiže za 5,3 s, a postiže i elektronski limitiranih 250 km/h
Nije tu samo dodatni starter generator već i dodatni električni kompresor koji održava visoku razinu tlaka prednabijanja, pa je turbopunjač motor uvijek spreman, bez zadrške, povući uz maksimalni tlak nabijanja turbopunjača.
Opremljen je i potpuno podesivim pogonom na sve kotače AMG Performance 4MATIC+, AMG-automatikom s 9 stupnjeva, a zanimljivo je da ima čak 60 mm kraći međuosovinski razmak. Pri brzinama iznad 120 km/h ovjes mu se spušta za 15 mm.
Vaš osobni trkaći inženjer: AMG TRACK PACE
Uz opcijski dodatak AMG TRACK PACE, MBUX je unaprijeđen s virtualnim inženjerom koji omogućuje snimanje i detaljnu analizu do 80 za vozilo specifičnih podataka kao i vremena krugova na zatvorenim stazama izvan javnih cesta. Mnoge od ovih vrijednosti mogu se po želji u stvarnom vremenu prikazati na široko zaslonu kokpita ili na opcijskom head-up zaslonu.
Nakon nekoliko odvezenih brzih krugova vozač može koristiti ove podatke za analizu, te po potrebi, poboljšanje svojih vještina vožnje. Dodatno, mogu se izmjeriti i spremiti vrijednosti ubrzanja i usporavanja (npr. 0-100 km/h, ¼ milje, 100-0 km/h).
Vozač može snimiti bilo koje zatvorene i otvorene staze te ih spremiti za kasnije snimanje podataka vozila. Zahvaljujući novo razvijenom algoritmu koji određuje položaj vozila što je preciznije moguće, AMG TRACK PACE čak može detektirati kada vozač izađe sa staze ili ako je staza skraćena. To se provodi uporabom GPS podataka kao i senzora vozila (ubrzanje, žiroskop, kut upravljanja, brzine kotača).
Dodatna aplikacija za pametne telefone unaprjeđuje AMG TRACK PACE na ovim stazama s funkcijama kao što su video snimanje vožnje, opcije individualizacije za snimljene video zapise i fotografije kao i dijeljenje iskustva na društvenim mrežama.