Mercedes GLE 300 d – Primjetno poboljšanje
Starter generator s e-boostom konačno bi trebao pokrenuti pomalo umoran četverocilindarski dizel. Test
Ispod prednjeg poklopca Mercedesa GLE 300d tutnji četverocilindarski motor s unutarnjim izgaranjem. Njegovu specifikaciju na prvu se teško može doživjeti. Tek kad staneš na gas, shvatiš – aha, samo su četiri klipa koja pulsiraju na principu kompresije i paljenja te su očito vrlo dobro izolirani i gotovo nečujni. Prethodni GLE 300d je bio suočen s određenim nedostacima. Poglavito što se tiče nedovoljnog obujma, u kombinaciji s nedostatnim momentom. I zato je Mercedes poboljšao OM 654, i to primjetno.
Motor umjesto motora
Ne samo da dvolitreni motor sada u zvuku ima više basa, nego i što tutnji hrabrije, kao da imamo potpuno drugi motor. Također, pobjeđuje prijašnjeg, jednako snažan 350d pri ubrzanju. To dugujemo integriranom starter-generatoru, posebno njegovom 48-voltnom e-boostu pri niskim okretajima.
Tamo gdje se prethodnik motora 300d još uvijek borio s momentom pri nižim okretajima, novi sa svojih 272 KS i 550 Nm energično zasuče rukave i hvata se u koštac sa 2,3 tone teškom karoserijom koju do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi. Srdačna radna etika dobro pristaje GLE-u, a preusmjeravanje pogona na sve kotače se u to uklapa. Dosad je prijenosno kućište prvenstveno upravljalo pogonskim momentom jednako na obje osovine, a sada elektronički kontrolirana spojka s više ploča omogućuje znatno varijabilniju isporuku.
U skladu s time, upravljivost je sada mnogo bolja, divu je omogućeno da u zavoje ulazi na nevjerojatno delikatan način. Naravno, masa se mora osjetiti, ali ne gura tvrdoglavo pri pretjerivanju u zavoju automobil ravno naprijed – SUV ostaje mirno na zadanoj putanji. Osobito jer opcijski zračni ovjes testnog automobila nije reagirao ništa manje razumno pri prelasku preko neravnina. Sve u svemu, to na koncu ne rezultira iskustvom vožnje da lebdimo iznad ceste, već barem iskustvom koje ne ometaju određeni čimbenici poput ležećih policajaca ili rupa i neravnina.
Mogli bismo također reći – ništa ne može odvratiti GLE od njegove misije, a to je proći preko svih cesta na način koji je svjestan trenda i statusa koji ovaj Mercedes opravdano nosi. Ipak, ovaj motor također ostaje prizeman – primjerice u pogledu potrošnje. Budući da na eko-rundi bilježimo 6,3 l/100 kilometara. Dakle, ako želite sami uravnotežiti sukob potrošnje resursa i luksuznog SUV-a, teško možete izbjeći novi osnovni dizel.
OCJENA:
Dvolitreni dizel trebao bi primjereno pristajati luksuznom SUV-u? Naravno, zahvaljujući starter-generatoru i njegovom e-pojačanju, GLE 300d sada snažno vuče, a istodobno ostaje ekonomičan.