Mercedes GLC 220d 4MATIC – Najsvestranija C-klasa
Druga generacija GLC-a izvrsno je kalibriran automobil koji na račun sve poželjnijeg SUV formata ima sve predispozicije da ostane bestseler Mercedesove ponude. Testirana verzija stigla je s dizelskim motorom od 197 KS koji je poželjniji tim više što je vrsta pred izumiranjem
BLIC INFO
Segment: kompaktni luksuzni SUV
Performanse: 197 KS i 440 Nm
Ubrzanje, najviša brzina: 8 s i 219 km/h
Konkurencija: BMW X3, Volvo XC60, Audi Q5
Baš fino prede dok žvače cetane. Već duže vrijeme u testnoj floti nismo imali prilike osjetiti čari moćnog dizelskog motora, premda je riječ o (samo) četiri cilindra. Nema veze, na raspolaganju je nepunih 200 KS i 440 Nm, odnosno ubrzanje do sto za 8 s i najveća brzina od 219 km/h. Sasvim pristojne performanse i umjerena potrošnja koja se kreće oko 6 l/100 km u većini situacija na cesti. Pritom nema potrage za punionicama, jer riječ je o klasičnoj arhitekturi motora s unutarnjim izgaranjem, kojem tek u manjoj mjeri pomaže integrirani starter-generator i 48-voltna instalacija.
Koliko točno? Pa recimo da smo na službenom putu do destinacije udaljene 600 km, vozeći većinu vremena s tempomatom postavljenim na 140 km/h, ‘jedrili’ nekih 35 km. Nije neka ušteda, ali određeni efekt postoji, naročito prilikom kretanja iz mjesta i međuubrzanja kada starter-generator pomaže dizelskom motoru (p)okrenuti radilicu. Nema sumnje, u trenutačnoj ponudi motorizacije ovo je najzanimljivija i najracionalnija opcija za GLC. Istina, ne puca od snage, ali ni u kojem slučaju ne djeluje podmotorizirano. Za većinu kupaca ovo je prava mjera, a naročito za sve tradicionaliste koji se uporno odupiru elektrifikaciji. U ponudi je i GLC 300 d 4Matic (269 KS, 6,3 s i 243 km/h) koji je u startu skuplji za 52.000 kn, dok u bliskoj budućnosti stižu i paprenije verzije.
Izlog tehnologije i stila
Testni model pristigao je u vrlo reprezentativnom izdanju, s konačnom cijenom od 823.242 kn, u čemu doplate participiraju s gotovo trećinom iznosa. Izvana, dojam podiže AMG line eksterijer (30.500 kn), dok je unutrašnjost presvučena kožom Sienna (21.300 kn). Na tehničkoj strani priče dominiraju Driving Assistance paket Plus (18.590 kn), zatim tehnički paket (21.344 kn) koji podrazumijeva zračni ovjes Airmatic i upravljivu stražnju osovinu. Upravljiva stražnja osovina itekako godi u gradskom okruženju, jer SUV duljine 4,7 m postaje okretan poput A-klase. Konkretno, krug okretanja je kraći za punih 90 cm, odnosno 10,9 m što je vrijednost koju ne postižu ni svi kompaktni automobili. Popis doplata nastavlja Premium Plus paket (53.800 kn) s dvadesetak stavki, što sigurnosnih, što komfornih, što šminkerskih. U konačnici, ovako konfigurirani GLC pravi je mamac za poglede, a dobro mu stoje i stepenice od imitacije aluminija s gumenim čepovima (3.596 kn) jer izleti u prirodu nisu zabranjeni.
Dapače, jer zaštita donjeg dijela podvozja (3.290 kn) i prednja kamera (1.530 kn) u kombinaciji s ostalim kamerama u off-road načinu rada nude ‘pogled kroz haubu’, odnosno virtualni prikaz kao da je širokokutna kamera stavljena na uljni karter. Zahvaljujući tom triku, vozač na terenu može izbjeći opasne prepreke i rupe, odnosno preciznije naciljati vožnju kolotrazima, zahtjevnim uzbrdicama i slično. No, s obzirom na goleme, prekrasne AMG-ove 20-colne kotače (7.268 kn) s niskoprofilnim gumama formata 255/45, tijekom sedmodnevnog testa nismo se udaljavali od asfaltiranih podloga, za čime i pomalo žalimo. Najvjerojatnije su upravo ti kotači razlog pomalo nervoznih reakcija podvozja, odnosno manjeg kompromitiranja komfora unatoč vožnji u modu Comfort. Ništa strašno, ali sigurni smo da bi zračni ovjes bolje disao na col manjim kotačima s gumama 235/55, a ni 18-ice mesnatog formata 235/60 nisu loš izbor za vožnju lošijim prometnicama i češće izlete u prirodu. Jer GLC nije samo šminkerski SUV, već ima pokriće za udaljavanje od asfaltiranih podloga. Ali ne baš kao bratska G-klasa, jer ovdje nema govora o reduktorima i slično.
Putne kvalitete su na broju
Za razliku od C-klase koja njeguje tradicionalnu sedansku formu i prizemljenost s podlogom, GLC je tipičan SUV u koji se lako ulazi i izlazi, a povišena pozicija sjedenja nudi bolju preglednost prometa. Međutim, negativna nuspojava je nešto lošija aerodinamika i povišena točka težišta, pa odmah postaje jasno koji bi bio bolji izbor za vožnju omiljenom zavojitom dionicom. No, za pravocrtno gibanje autocestom u visokom ritmu, GLC je uvijek spreman. Automatski mjenjač devet stupnjeva niže mekano i bestrzajno te omogućuje održavanje visokih brzinskih prosjeka pri vrlo niskim okretajima.
Konkretno, 140 km/h tik iznad 1500 o/min. Sustavi asistencija rade bez greške i bez neočekivanih ispada, zadržavanje unutar trake je vrlo precizno i GLC nikada neće ‘polizati’ bijelu liniju, a radarski tempomat uvijek pravovremeno oduzima gas te nastavlja pratiti kolonu. Jedino navigacija traži period privikavanja na novi prikaz, premda je i njega moguće isključiti i postaviti kartu na klasičan pogled iz ptičje perspektive.
Kroz prizmu putnog vozila, u odnosu na C-klasu, GLC ima jače karte jer obujam prtljažnika broji 70 litara više, kao i velik i širok otvor na račun petih vrata. A oni željni dinamične vožnje utjehu mogu pronaći u programu vožnje Sport, kada ovjes postaje krući, a sve komande reaktivnije. I to nisu samo kozmetičke promjene, već se osjeća promjena karaktera. Užitak u dinamičnoj vožnji zavojima neće biti na razini C-klase, ali s obzirom na drukčije gabarite i povišeno težište, ne možemo reći da nismo zadovoljni. Čak naprotiv.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
D x Š x V 4716 x 1890 x 1640 mm, međuos. razmak 2888 mm, prtljažnik 620-1640 l, masa 1925 kg, nosivost 625 kg
Motor
Turbodizelski, četiri cilindra, 1993 ccm, 145 kW (197 KS) pri 3600 o/min, 440 Nm pri 1800 o/min
Vozne osobine
0-100 km/h…… 8 s
Najviša brzina….. 219 km/h
Potrošnja (WLTP)…. 5,2-5,9 l/100 km
Emisija CO2………136-155 g/km
Potrošnja na testu…..6,1 l/100 km
Konkurenti
BMW X3 xDrive 20d od 465.207 kn, Volvo XC60 B4 Business AT AWD od 454.386 kn, Audi Q5 40TDI quattro S tronic Select od 439.690 kn
Cijena
Osnovni model……524.084 kn
Testni model……….823.242 kn
Ocjena
Plus: uglađenost pogonskog sklopa, potrošnja, razina buke, rad sustava asistencija
Minus: osjetno viša cijena u odnosu na prethodnika, razmjerno skupe doplate