

Uz sav trenutni fokus na elektromobilnost, Mercedes je ogromnu pažnju (i novac) usmjerio na razvoj novog GLC-a, modelske oznake X254. Jer, GLC je najuspješniji model nove ere, nositelj prodaje na mnogim velikim europskim i svjetskim tržištima. Za sada dolazi u tradicionalnom ‘odijelu’ (GLC Coupe nešto kasnije), kao blago hibridizirani benzinac i dizel te kao plug-in hibrid. Dakle, trebao bi zadovoljiti prohtjeve većine kupaca.
Sukladno tome, ne očekujemo ‘buntovnog radikala’ koji želi preokrenuti segment naglavačke, već novo izdanje koje bi se željelo još malo više dopasti iznimno brojnim kupcima. A to i uspijeva, i to ne samo u dizajnerskom smislu. Primjerice, vaše će simpatije sigurno osvojiti kad prvi put s njegovim zračnim ovjesom naciljate rupu. Udobnost? O, da! Odaziv na kratke uzastopne neravnine ostaje pomalo krhak, što je tipično za konstrukciju zračnog ovjesa, no nad svim ostalim neravninama GLC lebdi impresivnom, stoičkom mirnoćom.
S opcijskim akustičnim ostakljenjem također u kabini ostaje i iznimno tih. Automatik s devet stupnjeva prijenosa mijenja glatko i brzo, kako smo od njega i naviknuli, i savršeno je usklađen s dvolitrenim dizelašem koji iskoristivi potisak nudi između 1800 i 4000 o/min. Iako dizel, uza svu svoju akustičku finoću, nikada ne može u potpunosti sakriti svoj princip rada, on nije ništa upadljiviji od benzinskih motora, kako zvučno tako i po pitanju performansi. Zapanjujuće: automatika se u kombinaciji s benzinskim motorima čini pomalo tromom! Isti su ‘živi’ tek nakon otprilike 2500 okretaja, osobito kada je u pitanju prebacivanje u niži stupanj prijenosa.
Za sada će GLC biti dostupan kao benzinac u izdanju 200 i 300 (204 i 258 KS) te kao dobro poznati dizelaš 220 (197 KS). Nešto kasnije slijedi 300d, te tri plug-in hibrida (300e, 400e i 300 de), koji sa svojom baterijom od 31,2 kWh nude doseg između 112 i 130 km (prema WLTP-u), uz kapacitet brzog punjenja od 60 kW.
Posebno uspješan svestrani model je dizelski hibrid 300de koji vrlo dobro funkcionira u karoseriji GLC-a zahvaljujući masivnim krivuljama okretnog momenta oba pogona. A okretni moment je zapravo ključna riječ, budući je nova generacija narasla za čak 60 milimetara (duljina 4716 mm) i, ovisno o pogonu, teži oko 150 kg više od prethodnika. Određena ravnoteža okretnog momenta stoga nije samo dobra za osjećaj suverenosti, već je i apsolutno neophodna za ovog diva. Pogotovo za vuču prikolica mase do 2500 kg (PHEV: 2000 kg, benzinski motor: 2400 kg).
A ovisno o vrsti prikolice, veličini i masi, navigacijski sustav primjerice uzima u obzir nagibe i radijuse zavoja prilikom planiranja rute. Nova je to dinamika koja je daleko od klasičnih SUV-vrlina. Vozilo s pogonom na sve kotače pokazuje potpuno novu stranu – upravljanje je ugodno opušteno. Opcijsko upravljanje stražnjim kotačima pruža podršku s kutom upravljanja do 4,5 stupnjeva i smanjuje krug okretanja za 0,9 metara (na 10,9 metara). U sportskom načinu rada, GLC daje najbolje od sebe. Naravno, ESP više na umu ima sigurnost nego dinamiku, intervenira nježno i sigurno prije same granice prianjanja.
Sjedala pružaju zdravu količinu bočne potpore bez zanemarivanja udobnosti. Velik dio kokpita već je poznat iz C-klase, uključujući kvalitetu materijala, koja nije vrhunska u baš svim područjima. Primjerice, tvrda plastika okružuje stup upravljača i veće dijelove vrata. Također, postoji jasan razmak između obloge središnjeg naslona za ruke i plastične obloge ispod njega. Opcijska umjetna koža na površinama vrata i instrumentnoj ploči eliminirala je još više plastike u unutrašnjosti.
Zauzvrat, zasloni rezolucije oštre poput žileta su oku vrlo ugodni! Čak je i upravljanje zaslonom osjetljivim na dodir relativno jednostavno zahvaljujući velikim površinama i vrlo jasnoj strukturi izbornika. S druge strane, manje uspješni su touch paneli na upravljaču za upravljanje medijima, tempomatom i dva ekrana. S jedne strane, često ih aktivirate nenamjerno, s druge strane, doziranje pojedinih naredbi je komplicirano.
Na stražnjem redu sjedala ništa ne nedostaje. Puno je prostora u predjelu za koljena i glavu, a položaj sjedenja je iznimno udoban. Prtljažnik je također profitirao od većih dimenzija i sada nudi 70 litara više obujma, trodijelni preklopivi naslon, ravan prtljažni pod i raskošan pretinac ispod poda.
Ali sve to treba netko i platiti. Mercedes novu generaciju SUV-a, kojeg smo davno definirali kao ‘idealnu mjeru’, nudi po cijeni od 508.317 kuna tj. 67.465 eura (GLC 200 4Matic). Dakako, hrvatskim kupcima najzanimljivija izvedba je zasigurno GLC 200d 4Matic, a ona starta s neznatno većim iznosom – od 524.084 kuna (69.557 eura). U redu, količina serijske opreme je sada nešto izdašnija i unaprijeđenija (veliki zasloni, MBUX, električno podesiva sjedala, bežično punjenje itd) no to ne može zasjeniti činjenicu da je u odnosu na prethodno izdanje (redizajn prve generacije iz 2019.) GLC 220d 4Matic primjerice poskupio za značajnih 83.560 kuna! (prije 440.524 kune). Unatoč tome, u okvirima početne cijene modele još uvijek sjedite na sjedalima sa središnjim dijelom od tkanine, bez spomenutih dodataka poput zračnog ovjesa ili upravljanja stražnjom osovinom.
Zaključak
U principu, sve je idealno posloženo oko novog GLC-a – karoserija, prostor, izvrsna usklađenost, dinamika upravljanja, akustika, performanse… U svakom slučaju, i dalje je idealna mjera no ovaj puta i s dodatkom tehničke istančanosti i zrelosti, A u konačnici, to ima i svoju cijenu.
Cjenik
Mercedes GLC
Model Cijena u kunama (eurima)
300d 4Matic 576.651 (76.534)
200 4Matic 508.317 (67.465)
300 4Matic 560.104 (74.338)
300e 4Matic 575.259 (76.350)
400e 4Matic 602.006 (79.900)