



Neki će reći – pa to je stari model iz 2015., a mi ćemo odgovoriti – da, pa što onda? Kod modela koji se u 35 godina izmijenio u samo četiri generacije, potreba za plasiranjem potpuno novog modela nije nužna kao kod, primjerice, SUV-a. Roadster, pa još toliko savršeno osmišljen i posložen, itekako može biti aktualan pa čak i cijelo desetljeće. Mazda svoje automobile revidira za gotovo svaku modelsku godinu pa je tako i MX-5 dobio osvježenje za tekuću godinu. Ne radi se ovdje o zamršenim tehničkim izmjenama, a ni opširnim dizajnerskim zahvatima. Rekli bismo i bolje, već samo o laganom ‘glancanju’ postojećeg modela.


Infotainment, USB-C, naplatci…
Što je novo? Sprijeda sada nalazimo full LED-svjetla, dok ona straga dolaze u nešto drukčijoj grafici. Kupci koji se odluče za paket opreme Kazari dobit će platneni krov u posebnoj bež nijansi, a u unutrašnjosti možemo primijetiti nešto više dotjerivanja, prije svega novog i većeg ekrana multimedije (8,8 inča) preuzetog iz modela CX-30. Isti omogućuje bežično korištenje Android Auta i Apple CarPlaya i samo u opciji mobitela ‘screen mirroring’ postaje dodirni zaslon, a novost su i dva USB-C ulaza.
I dalje je tu kotačić koji se uz okretanje može pomicati bočno te, naravno, pritiskati, a njime se i vješto služite svim opcijama multimedije bez mnogo odvlačenja pogleda s ceste. Unutarnji retrovizor odsad je bez okvira, a instrumenti u analogno-digitalnoj kombinaciji dobili su suptilan redizajn, dok je ostao veliki središnji analogni okretomjer koji broji do osam tisuća okretaja.


Samo početni paket opreme Prime-Line nema Boseov audiosustav, dok će kupci koji se odluče za bogatije stupnjeve opremljenosti biti privilegirani slušati glazbu iz kvalitetnog i potentnijeg sustava. Ako se pak odlučite za najbogatiji paket Homura, onda će vaše tijelo u zavojima držati Recarova sjedala u kombinaciji alkantare i kože, MX-5 vozit će na 17-inčnim BBS-naplatcima iza kojih će crvena kliješta jasno ukazivati da će vaš primjerak snažno kočiti uz Brembov paket kočnica. Kako određuju nove EU-norme, MX-5 je revidiran i po pitanju sigurnosti. Poboljšan je rad sustava za prepoznavanje prometnih znakova, kao i sustav upozorenja pri napuštanju voznog traka, pomoć pri kočenju u nuždi, sustav upozorenja za mrtvi kut, pomoć pri vožnji unazad s funkcijom kočenja te sustav upozorenja na umor. Sve ovo vam baš u roadsteru i nije nužno, ali pravila vrijede jednako za sve.


Pod poklopcem ista priča
Ispod prednjeg poklopca ćemo i dalje pronaći provjerene ‘atmosferce’, dakle 1,5-litreni motor sa 132 KS te snažniji dvolitreni sa 184 KS. Uz sva nova kompaktna SUV-vozila i posebno e-automobile, pravo je osvježenje (ponovno) sjesti za upravljač ovog legendarnog roadstera iz Hirošime. Vjetar u kosi, zvuk pravog ‘japanca’ bez pomoći turbopunjača pod prednjim poklopcem koji voli okretaje (7500 o/min kod obaju pogona) i isporučuje predivan zvuk te zadivljujuća upravljivost i impresivna količina povratnih informacija vozaču već u prvom zavoju šire osmijeh od uha do uha. Vrhunski sportski osjećaj upravljanja roadsterom sa stražnjim pogonom koji dobivamo kod MX-5 u današnje vrijeme možete doživjeti samo u višestruko skupljim modelima. Izravnost upravljača i precizan mjenjač s izuzetno kratkim hodovima samo upotpunjuju sliku koju odavno nosimo u srcu, kada je u pitanju ovaj japanski roadster.


I na kraju veseli što su se Japanci držali obećanja. Naime, iako je ND-model kudikamo snažniji i sigurniji od originalnog NA-modela iz 1989., on još uvijek nije teži od tone. Točnije, model sa snažnijim dvolitrenim motorom na vagi pokazuje 1041 kg, dok onaj pogonjen 1,5-litrenim ima masu od 1003 kg. Kada se jednom u Mazdi odluče za gašenje proizvodnje ovog modela, a do toga će neminovno kad-tad doći, pustit ćemo jednu iskrenu suzu.


ZAKLJUČAK:
Ovdje nije riječ o temeljitom redizajnu već blagom dotjerivanju. I po našem skromnom mišljenju, tako je možda i bolje jer MX-5 i dalje daje onaj nepatvoreni vozački užitak kakav malo koji automobil tog cjenovnog ranga može pružiti. Da se ispravimo, ne može ni jedan…

