

Redizajn je toliko diskretan da bi vam, čak i ako ste vlasnik dosadašnjeg modela, lako moglo promaknuti da je riječ o obnovljenoj verziji. Ipak, s izdaleka neprimjetnim, a izbliza jasnijim vizualnim izmjenama, naš testirani primjerak za 2022. ‘nove’ Mazde CX-5 pažnju privlači novodostupnom i upadljivom bojom karoserije Zircon Sand – inače, dotjerana su prednja i stražnja svjetla te maska, koja je sada trodimenzijalnija i s donje strane obrubljena istaknutijim Mazdinim ‘krilima’. Limeta zeleni detalj u masci ne znači da je ovaj CX-5 hibrid već znak raspoznavanja (pored crnih retrovizora i specifičnih 19-inčnih alu-kotača) nove razine opreme Newground.
Limeta zelena primjetna je i u unutrašnjosti na šavovima sjedala u kombinaciji antilopa i kože te okvirima otvora ventilacije (što će vam biti dopadljivo ili vas ‘bosti’ u oči). Sama sjedala sprijeda su poboljšana za ‘stabilizaciju kretanja glave i održavanje prirodnog S-oblika kralježnice’, a korisna je novost mogućnost bežičnog punjenja pametnog telefona na podlozi ispod središnje konzole.
Osim toga, unutrašnjost obnovljenog CX-5 ostaje jednako uvjerljiva kao i prije po pitanju kvalitete materijala i izrade (pri vrhu klase), infotainmenta (jedan od najboljih, djelomično zahvaljujući jednostavnim kontrolama) te ponude prostora (straga će uz višak mjesta za koljena i glavu sjediti putnici oko 1,90 m). U opremi Newground specifična je i dvostrana podnica prtljažnika (od 522 do 1395 litara) čija gumirana donja strana olakšava prijevoz mokrih ili blatnih predmeta.
Testirani CX-5 pokretan je snažnijim od dvaju dostupnih Skyactiv-G benzinaca – 2,5-litreni motor razvija 194 KS i 258 Nm okretnog momenta koje na prednje kotače (AWD je opcija) prenosi serijskim automatskim mjenjačem Skyactiv-Drive sa šest stupnjeva prijenosa. Kao što smo naviknuli od Mazdinih dvolitrenih atmosferskih benzinaca, ovaj pola litre obujma veći četverocilindraš također je dojmljivo elastičan i uglađen.
No kad počnete tražiti više u pogledu ubrzanja – prilikom pretjecanja, primjerice – postaje bučan bez, s obzirom na približno 200 KS, očekivano uvjerljivog povećanja brzine. Dodajte u kombinaciju inače vrlo dobar automatski mjenjač koji tijekom uobičajene vožnje poprilično rano prebacuje u više stupnjeve prijenosa, 2,5-litreni motor i za umjerena međuubrzanja zahtijeva trud koji je kod usporedivih turbobenzinaca nepoznanica. Dinamičniji rad mjenjača može se potaknuti prebacivanjem novog prekidača Mi-Drive u mod Sport, no i u tom je slučaju teško oteti se dojmu da bi CX-5 više odgovarao 165 KS snažan dvolitreni Skyactiv-G.
Testirani benzinac pridonosi uglađenosti vožnje konstantnom brzinom na autocesti te će vam ispuniti većinu želja u pogledu performansi, pod uvjetom da ste spremni posegnuti za dubljim rasponom papučice gasa. Također, morate biti spremni na potrošnju goriva koja u gradu lako premaši deset litara, a na otvorenoj cesti se rijetko spušta ispod sedam l/100 km (i tu je dvolitreni G165 u prednosti).
Od motora su mnogo impresivnije promjene kojima je poboljšano cjelokupno iskustvo vožnje. Primjerice, spomenuta dojmljiva uglađenost postignuta je unaprijeđenom zvučnom izolacijom, primjetnom ponajprije na autocesti i lošije održavanim prometnicama, dok su promjene na ovjesu, konkretno primjenom dorađenih opruga, usmjerene prema povećanju udobnosti. Bez usporedbe sa ‘starim’ CX-5 teško je reći koliko je ‘novi’ zaista udobniji, no nema dvojbe da je velika Mazda i na gradskim cestama u većini situacija ugodno podatna.
Uz vrlo dobro prianjanje (čak i bez AWD-a), precizan servoupravljač i snažne kočnice, CX-5 se na otvorenoj cesti vozi bolje nego što biste očekivali od 1,5 tona teškog SUV-a – daleko je od MX-5, ali svakako spada među one rijetke SUV-e koji zaista mogu zabaviti vozača. Uz ovu kombinaciju motora i mjenjača, udoban ovjes i sjedala te izuzetno ugodnu unutrašnjost s gotovo prvoklasnim infotainmentom i uglađenošću, CX-5 je vrlo poželjan SUV za svladavanje više stotina kilometara dnevno, bilo na otvorenoj ili autocesti – čak i uz te ‘vrišteće’ limeta zelene okvire otvora ventilacije.
Mazda CX-5 pokretana 2,5-litrenim G194-motorom, automatskim mjenjačem i prednjim pogonom te opremljena novom razinom opreme Newground, starta od 293.859 kuna.
TEHNIČKI PODACI
Karoserija
DxŠxV 4575 x 1845 x 1685 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, prtljažnik 522/1395 litara, masa 1566 kg, nosivost 504 kg
Motor
Benzinski, 2488 ccm, četiri cilindra, 143 kW/194 KS pri 6000 o/min, okretni moment 258 Nm od 4000 o/min
Prijenos
Šeststupanjski automatski mjenjač, pogon na prednje kotače
Vozne osobine
0-100 km/h…… 9,0 s
Najviša brzina…..195 km/h
Potrošnja deklarirana….6,6-9,7 l/100 km
Potrošnja na testu….8,8 l/100 km
Emisija CO2…….171-172 g/km
Konkurenti (početni modeli)
Toyota RAV4 Hybrid (218 KS) od 293.900 kn, Nissan Qashqai 1.3 DiG-T (158 KS) od 259.358 kn, Hyundai Tucson HEV (230 KS) od 238.990 kn
Cijena
Početni model G194 AT Newground………293.859 kn
Testirani model G194 AT Newground……….309.567 kn
Ocjena
PLUS: oprema, kvaliteta unutrašnjosti, prostranost straga, uglađenost vožnje, udobnost ovjesa, uvjerljive vozne osobine, intuitivan infotainment
MINUS: mjenjač prilagođen štedljivoj vožnji, bučan motor pri višim okretajima, potrošnja goriva