Mazda CX-80 – Japanski luksuz s dodanom vrijednošću

Novi sedmerosjed iz Hirošime koristi istovjetnu platformu kao i CX-60, ali zahvaljujući međuosovinskom razmaku rastegnutom na 3,1 m i karoseriji produljenoj za 25 cm otvorilo se prostora za treći red sjedala

Otkako je CX-60 stigao na tržište krajem 2022. lako ga je uočiti na domaćim prometnicama, na hrvatskom cestama već ih je tristotinjak. Impozantan SUV vrlo skladnih proporcija posebno je dojmljiv s boka, prvenstveno zahvaljujući dugačkom poklopcu motora. Koji skriva pravi dragulj, šestcilindarski dizelski motor radnog obujma 3,3 litre, što je danas prava rijetkost. Pet sjedala vam nije dovoljno? Nema problema, sada su inženjeri i dizajneri intervenirali na stražnjem dijelu vozila te uz zadržavanje skladnih proporcija ugradili dodatna dva sjedala u trećem redu. Odmah smo preklopili sjedalo u drugom redu i zavukli se u treći red te se relativno ugodno smjestili.

Ne, potiljak vam neće ‘lizati’ stražnje staklo, jer na raspolaganju je i dalje upotrebljiv prtljažnik obujma 258 litara. Ali ne treba očekivati čuda, treći red prvenstveno je namijenjen za djecu, ali i odrasle osobe do nekih 175 cm visine mogu pronaći ugodan položaj za višesatnu vožnju, posebno ako suputnici u drugom redu malo pomaknu klizna sjedala (+/- 120 mm) malo prema naprijed. Alternativno, Mazda isporučuje CX-80 sa šest sjedala – ovdje su dva pojedinačna sjedala koja se također mogu pomicati postavljena u srednjem redu, s puno prostora za koljena. Sa sklopljenim sjedalima u trećem redu, obujam prtljažnika varira od 566 do 687 litara (CX-60: 570 l).

Sličnosti i razlike
A koje su druge razlike u odnosu na CX-60? Pogled kamere na kuku za prikolicu i glasovno upravljanje temeljeno na Alexi, svakako su dobrodošle novosti. Inače, razlike u dizajnu kokpita i dojmu kvalitete nema. Materijali stoga ostaju na razini više srednje klase, a ništa se drukčije ne osjeća ni s vozačkog sjedala. Ergonomija je, kako smo i navikli od Mazde, odlična, uz izdašne mogućnosti ugađanja upravljača i sjedala. Kad već spominjemo sjedala, možemo ponoviti da su komforna i pružaju dovoljno bočne potpore, ali im je sjedeća površina ipak prekratka.

Ima li razlika u ponudi motora? Nema, jedino što dizelski motor od 200 KS nije u ponudi. Stoga je pred kupcima relativno jednostavna dilema – spomenuti dizelski motor od 254 KS ili plug-in hibrid od 327 KS, oba u kombinaciji s osmostupanjskim automatskim mjenjačem i pogonom na sve kotače. U CX-80, veliki dizel radi kao i obično, moćno grglja na niskim okretajima i pruža vučnu silu za dominaciju na cesti u svim prigodama. Na momente, kad ga se podbode, zazvučat će oštro, ali ne u smislu narušavanja komfora vožnje.

Podsjetimo, na testu modela CX-60 e-Skyactiv D 254 zabilježili smo prosjek od samo 7,0 l/100 km. U WLTP ciklusu stoji razlika od 0,3 litre između dva modela, što znači da je danak u gorivu zanemariv s obzirom na dodanu vrijednost. Na autocesti okolicom Münchena s neopisivom lakoćom držali smo putni prosjek od 160-170 km/h, a hauba se malo zavijorila tek iznad 190 km/h, jasno, na dionici bez ograničenja. Čvrstoća podvozja osjeća se tek na poprečnim neravninama, dok će na lošim gradskim prometnicama pojedini udarci prodrijeti u kabinu.

Dovoljno dinamike
Mekša postavka bolje bi odgovarala velikom SUV-u, iako u razgovoru s inženjerima saznajemo da su straga ugrađene mekše opruge, uz rekalibraciju amortizera. No, korpulentni SUV barem se bez problema nosi s brzim prolascima kroz zavoje na magistralnim cestama, uz dovoljno povratnih informacija te pravovremenu najavu efekta podupravljanja. Ako ste profil korisnika koji naginje PHEV-u, računajte na nekih 60 km čisto električnog dosega, ali i povećanu masu uslijed nemale baterije kapaciteta 17,8 kWh. Plug-in hibrid nagrađuje i reskim benzinskim melodijama, pa ostaje pitanje osobnih preferencija i mogućnosti punjenja baterije. U svakom slučaju, čini se da bi CX-80 mogao privući oko 20 posto kupaca modela CX-60, jer dodana vrijednost doplaćuje se prihvatljivih 4000 eura.

Zaključak
Dobrodošlo povećanje prtljažnog prostora, odnosno dodatni red sjedala (prvenstveno za djecu) glavni su aduti modela CX-80, koji se inače gotovo ne razlikuje od kraćeg CX-60. Za potrebe brojnijih obitelji, ovo je svakako logičniji izbor.

TEHNIČKI PODACI
Mazda CX-80 e-Skyactiv D 254

Karoserija
SUV sa sedam sjedala, D x Š x V 4995 x 1890 x 1714 mm, međuosovinski razmak 3120 mm, obujam prtljažnika 258-1971 l, masa praznog/nosivost 2131/650 kg

Podvozje
Dvostruka poprečna ramena/zavojne opruge sprijeda, multilink/zavojne opruge straga, disk kočnice
sprijeda i straga, gume 235/50 R 20

Prijenos snage
Pogon na sve kotače, automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa

Motor
Šestcilindarski redni dizelski motor, turbopunjač, obujam 3283 ccm, snaga 187 kW (254 KS) pri 3750 o/min, okr. moment 550 Nm pri 1500 o/min

Performanse
0–100 km/h………………………………….8,4 s
Najviša brzina…………………………….219 km/h
Prosječna potrošnja (WLTP)…………..5,8 l/100 km

Osnovna cijena
Mazda CX-80 e-Skyactiv D 254…………………65.999 eura
Mazda CX-80 e-Skyactiv PHEV 327……………60.228 eura