Mazda CX-60 (2022.) – Najveća i najsnažnija
Najveća i najsnažnija Mazda je plug in hibrid koji cilja na konkurente poput Jaguara F-Pacea i Volva XC 60. Prodaja u Hrvatskoj je već započela
Prve glasine o novoj Mazdinoj modelskoj nomenklaturi krenule su još 2019. a predstavljanjem crossovera CX-30 na bazi Trojke iste te godine, stvari su postajale prilično jasne. Mazda je pak krajem prošle godine obznanila da će za europsko tržište postojati CX-80 i CX-60. Oba modela temeljena su na novoj ‘Velikoj arhitekturi’ i konstruirana su za pogon na stražnje kotače te I-Active pogon na sve kotače.
Prvo plug-in hibrid, potom šestcilindarski dizeli i benzinci
Mazdu CX-60 koju među prvim redakcijama u Europi imamo prilike ‘opipati’ uživo u foto-studiju u Wiesbadenu, nedaleko od Frankfurta. Ima pet sjedala razmještenih u dva reda a dok se svi proizvođači redom smanjuju broj cilindara motora, Mazda čini suprotno – u igru vraća redne šestcilindarske motore! Šestaci najavljeni s novom platformom bit će blagi hibridi sa 48-voltnim sustavom. Dobra vijest za vozače s našeg podneblja – 3,3-litreni dizel starta u dvije razine snage, a nešto kasnije slijedi benzinski motor obujma tri litre, tehnologije Skyactiv-X.
Naravno, gdje je dobra vijest, tu mora biti i ona malo manje dobra – sve do 2023. neće biti moguće kupiti Mazdu CX-60 pogonjenu šestcilindričnim motorom. Ponudu naime otvara Mazdin prvi plug-in hibrid koji je ujedno i najsnažniji model marke u ponudili. Snaga sustava je 241 kW tj. 327 KS, a maksimalni okretni moment iznosi 500 Nm. U Hrvatskoj se već primaju narudžbe za plug-in hibrid a prve isporuke kupcima trebale bi započeti u rujnu. Dizelska CX-60 bi pak prema postojećim planovima u prodaju trebala krenuti početkom iduće godine.
Dva sata punjenja na wallboxu
Ispod prilično duge haube nalazi se dobro poznati, ali revidirani 2,5-litreni četverocilindrični benzinski motor. Isporučuje 191 KS i razvija svoj maksimalni okretni moment od 261 Nm pri 4000 o/min. Njegov ‘sparing partner’ je elektromotor snage 100 kW (136 KS) koji je pozicioniran u kućištu automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa. Isti stiže iz vlastita razvoja i na njega su u Mazdi iznimno ponosni. Litij-ionska baterija kapaciteta 17,8 kWh smještena je u podu vozila, tj. između osovina. Neto količina energije baterije trebala bi biti oko 14,5 kWh. Ugrađeni punjač u Mazdi CX-60 omogućuje dvofazno punjenje izmjeničnom strujom s maksimalno 7,2 kW. U idealnom slučaju, putem wallboxa ili stanice za punjenje treba nešto više od dva sata kako bi se baterija u potpunosti napunila.
100 km = 1,5 litara benzina + 17,1 kWh struje
Prema preliminarnim tehničkim podacima, Mazda navodi da za bazni model električni doseg iznosi do 63 km. Prema WLTP standardu mjerenja, CX-60 troši 1,5 do 1,6 litara benzina i 17,1 kWh električne energije na 100 kilometara. U električnom modu vožnje trebalo bi biti moguće postići brzinu od 140 km/h a maksimalna brzina hibridnog SUV-a je limitiranih 200 km/h. Za ubrzanje od nule do 100 km/h navedena je vrijednost od 5,8 sekundi što uopće nije loš rezultat, pogotovo s obzirom na masu praznog vozila od preko dvije tone. Stalni pogon na četiri kotača uvijek je standardan, pa ćete na Mazdu s pravim stražnjim pogonom u velikoj klasi morati još malo pričekati. Primarna pogonska osovina na CX-60 je straga, gdje 90 posto pogonske snage inače ide na kotače. Ovisno o uvjetima vožnje do 50 posto se ‘pušta’ sprijeda.
Premium na opip
Već na prvi pogled je jasno: Mazda CX-60 prije svega pažnju plijeni veličinom (D x Š x V 4.745 mm x 1.890 mm x 1.680 mm) i elegancijom. Kratki prevjesi sprijeda i dugi straga naglašavaju koncept platforme sa stražnjim pogonom. Blještavi 20-inčni alu-kotači odlično pristaju SUV-u koji je lakiran u novu boju “Rhodium White” a dio su serijske opreme najluksuznijeg paketa opreme naziva Takumi. Na japanskom jeziku ovaj izraz znači ‘majstor svog zanata’. U skladu s time dizajneri su nam dali i ‘majstorske’ detalje, posebno u interijeru. Sjedala su presvučena finom bijelom nappa-kožom, tekstilna tkanina inspirirana kimonom proteže se preko panela vrata, središnje konzole i na kontrolne ploče. Osim toga, sedefasti drveni furnir krasi kokpit i dodatno naglašava premium aspiracije japanske marke. Materijali korišteni u Mazdi CX-60 ne samo da izgledaju otmjeno, već se i na opip, pod prstima, osjećaju tako.
I dalje vjerna okretnom kontroleru
U kokpitu Mazda ostaje vjerna svojim principima. Primjerice, pretinci u vratima nisu obloženi filcom a trebali bi biti jer to pristaje u ovakav kvalitetan ambijent. Infotainment sustav prikazuje svoj sadržaj na širokom 12,3-inčnom zaslonu. Svim funkcijama se u CX-60 upravlja preko prikladno postavljenog okretnog kontrolera na središnjoj konzoli i to je po našem mišljenju za svaku pohvalu. Fizički prekidači i tipke se mogu pronaći u kontrolama klima-uređaja i u multifunkcionalnom upravljaču. Iza njega možete vidjeti 12,3-inčni zaslon za instrumente, koji su sada potpuno digitalni.
Automatsko podešavanje pravilne pozicije za upravljačem
Kamera smještena u unutrašnjosti vozila dio je sustava ‘Driver Personalization System’ a prepoznaje vozača u trenutku kada zauzme mjesto za upravljačem. Ako ste prethodno unijeli svoju visinu u odgovarajući izbornik, taj sustav automatski podešava položaj sjedala i vanjskih retrovizora idealno prema vama. U Mazdi kažu da bi sustav trebao osigurati optimalan položaj vozača za upravljačem, budući da su tijekom njihovih internih istraživanja otkrili da velik broj vozača ne sjedi pravilno u automobilu te samim time nema priliku u punom opsegu uživati u vožnji. U pohranjeni profil možete spremiti i druge postavke, poput vaše idealne temperature u kabini ili omiljene radio postaje. Ova opcija je dio komfornog paketa koji je dostupan za dvije najviše razine opreme – Homura i Takumi.
Dovoljno prostora za sve
Prostora u oba reda ima više nego dovoljno. Autor teksta visok 187 cm imao je dovoljno mjesta za koljena iza prednjeg sjedala (kojeg je namjestio po svojoj visini), dok je prostor za glavu relativno ograničen opcijskim panoramskim krovom i njegovim mehanizmom. Dakle, u prostoru glave nije alarmantno, ali nije niti previše prozračno. Mazda CX-60 guta 570 litara tereta, s preklopljenim naslonima i do 1726 litara. Pregradna mreža, koja se također može fiksirati na krovu iza prvog reda sjedala, dio je standardne opreme.
Zaključak
CX-60 ne samo da izgleda impresivno elegantno, već se tako i osjeća. Nudi puno prostora i vrlo kvalitetne materijale u unutrašnjosti koji čine iznimno atraktivnu cjelinu. U redu, boja ‘Rhodium White’ nam se u prvom kontaktu dopada, no CX-60 ipak želimo vidjeti i u proslavljenoj ‘Soul Red Crystal’ izvedbi. A isto tako, više od plug-in hibrida koji stiže ove godine, gorimo od želje da provozamo šestcilindarske pogonske jedinice, kako u dizelskoj tako i u benzinskoj varijanti. No na to ćemo morati još malo pričekati.