Mazda CX-60 (2025.) – Zaokružena cjelina

CX-60 je od početka stremio najvišim ciljevima, no za sam vrh ponude sve zahtjevnijeg SUV-segmenta nedostajalo mu je harmoničnije podvozje. Upravo na tome je Mazda najviše poradila u okviru prvog facelifta modela

Mazda i šablone? Teško da ćete gledati taj film, jer u Hiroshimi su uvijek znali pripremiti jelo po vlastitoj, originalnoj recepturi. Pogledajmo samo CX-60 parkiran ispred Eurostars Towera u Madridu. Otprilike 4,75 metara dug otmjeni SUV lansiran 2021. privukao je popriličnu pozornost svojim premium aspiracijama, ali i četverocilindarskim hibridom od 327 KS te 3,3-litrenim ‘in-line’ šestcilindarskim dizelašem u dvjema varijantama snage na platformi za uzdužno postavljene motore s pogonom na stražnje kotače.

CX-60 kao hibrid te pogonjen snažnijim dizelom, ima pogon na sve kotače. Osim toga, tu je i kapacitet vuče tereta od 2500 kilograma, što je vrlo dobar rezultat! No hrvatske kupce zaintrigirao je prije svega šestcilindarski dizel, kako zbog svog obujma tako i kultiviranog rada i linearne isporuke snage. Sa 254 KS i 550 Nm okretnog momenta nije samo snažan već i profinjen, štedljiv i čist. S jedne strane zbog posebnog procesa izgaranja, a s druge zbog 48-voltnog hibridnog sustava.

Iako je tek tri godine na tržištu, Mazda se odlučila za decentni facelift. Fokus – unutrašnjost automobila.

Mazda je ovdje već prije otišla korak dalje, nudeći visokokvalitetne i bogate pakete Homura Plus i Takumi Plus. Putnike CX-60 dočekuje kvalitetna koža na sjedalima, fina tkanina na armaturnoj ploči i pregršt metalnih ukrasa. Rad s fizičkim prekidačima i rotirajućim kontrolerom je također izuzetno ugodan i praktičan.

Drugim riječima, sve je super u CX-60? Ne baš, bilo je prigovora. Unatoč sofisticiranoj tehnologiji s dvostrukim poprečnim ramenima sprijeda i multilink ovjesom straga, podvozje CX-60 je često bilo na meti kritika. Mnogi su ga ocjenjivali pomalo neuravnoteženim i nervoznim, osobito na dugim valovima. Automobil jednostavno nije podržavao brzi ulazak u zavoj, vozač je imao poprilično netransparentan osjećaj s podloge.

Mazda je stoga na modelu 2025. odlučila promijeniti geometriju prednjeg ovjesa i podešavanje amortizera. Ujedno, stražnja osovina sada ima mekše opruge, čvršće amortizere (u dijelu povrata) te veći hod opruge. Osim toga, procijenjeno je da stražnji stabilizator više nije potreban. S prilagođenim softverom za upravljanje, ESP-om i kontrolom dinamike vožnje, sve promjene rezultirale su skladnijom i smirenijom vožnjom.

Na ruti uokolo Madrida, dužine 180 km, CX-60 smo percipirali stabilnijim, posebice na stražnjoj osovini, a upravljanje na neravninama je manje nervozno nego prije. Dvije tone težak CX-60 sada brze zavoje prolazi bez stresa po vozača i bez oštrih ESP-intervencija kakve smo poznavali u prošlosti. Riječ je o vrlo važnim promjenama koje ne samo da optimiziraju upravljanje već i cjelokupno iskustvo komfora u vozilu.

Zaključak

Mazdin SUV je zahvaljujući specifičnim pogonima od početka bio poseban u segmentu. Ugodni redni šestcilindarski dizelski motor kombinira pristojan karakter s uglađenim radom i učinkovitošću. Sada je Mazda značajno poboljšala kritizirano podvozje, koje ne samo da je narušavalo komfor već i sigurnost. CX-60 je sada – zaokružena cjelina.

Tehnički podaci

Mazda CX-60 e-Skyactiv D254 AWD

Karoserija

SUV s peterim sjedalima, D x Š x V 4745 x 1890 x 1688 mm, međuosovinski 2870 mm, prtljažnik 570–1726 l, masa praznog/nosivost 1949/567 kg

Podvozje

Poprečna ramena/zavojne opruge sprijeda, Multilink/zavojne opruge straga, diskovi sprijeda i straga, gume 235/50 R 20

Prijenos snage

Na sve kotače, osmostupanjski automatski mjenjač

Motor

Redni šestcilindarski dizelski, turbo, obujam 3283 ccm, snaga 187 kW (254 KS) pri 3750 o/min, okretni moment 550 Nm pri 1500 o/min

Vozna svojstva

0–100 km/h………………………………..7,4 s

Najviša brzina…………………………….219 km/h

Potrošnja – ukupno (WLTP)………….ED 5,3 l/100 km

Cijena

Mazda CX-60 e-Skyactiv D254……..od 60.491 eura