Maraton test 100.000 km Nissan Qashqai

Druga generacija Nissanovog crossovera popularna je koliko i prva. Na našem maraton testu našla se inačica 1,6 dCi 4x4 Acenta i nakon prevaljenih 100.000 km pokazalo se da je riječ o najpouzdanijem SUV-u koji je sudjelovao u ovom iskušenju

  • Auto: Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×4, 130 KS, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa
  • Cijena: Početni 1.6 dCi od 188.094 kn, s pogonom na sve kotače od 216.881 kn
  • Troškovi: prosječna potrošnja tijekom testa 7,1 l/100 km

Nissan Qashqai prošao je kroz cilj jednako nespektakularno kako je i startao na put od 100.000 km – bez ijedne greške. Nissanov SUV voli biti u pozadini, riječ je o nenametljivo dobrom automobilu koji je u našu redakciju pristigao u ožujku 2015. Pokreće ga 1,6-litreni dizelski motor snage 130 KS, s paketom opreme Acenta i pogonom na sve kotače. Solidno opremljen testni primjerak dodatno je začinjen nekolicinom korisnih doplata, poput navigacije, metalik laka i sigurnosnog paketa. U ovoj konfiguraciji dokazuje da dobar automobil ne treba biti pretjerano skup, a pritom se razina opremljenosti Acenta pokazala optimalnim izborom.

Šteta što su opcionalna LED-svjetla rezervirana isključivo za najviši paket Tekna – standardne H7 žarulje pružaju ograničenu vidljivost noću, barem kada ih usporedimo sa spomenutom naprednom tehnologijom koja u konačnici i nije baš tako povoljna. Bilo kako bilo, Qashqai Acenta donosi poželjne stavke opreme poput automatske dvozonske klime, alu-naplataka promjera 17 cola, kožnog volana i ručice mjenjača, automatskog uključivanja svjetala, senzora kiše te brojnih drugih funkcionalnih dodataka. U svakom slučaju, riječ je o potpunoj opremi na čijem popisu ne nedostaje ništa neophodno. Zimi bismo poželjeli tek grijač vjetrobranskog stakla, jer automatskoj klimi treba nešto više vremena kako bi osušila staklo.

MJERENJA PRIJE I POSLIJE

Prva registracija 12.1. 2015. 
Broj šasije SJNFDNJ11U1291761 
km-početno stanje2448
km-završno stanje102614
Prevaljeno km 100166
Obujam ccm1598
Snaga kW (KS) pri 1/min 96 (130) pri 4000
max. okr. moment Nm pri 1/min320 pri 1750
Masa vozila/naj.dop.masa 1541/2030
Performanse 
Ubrzanje u s 
Početno/završno mjerenje 
0 – 50 km/h 3,5/3,3
0 – 80 km/h7,3/6,8
0 – 100 km/h 10,7/10,2
0 – 120 km/h 15,4/14,8
0 – 140 km/h 22,0/21,5
0 – 160 km/h 32,2/31,7
Međuubrzanje:  
60 – 100 km/h 6,1/5,9
80 – 120 km/h 8,1/8,0
Najviša brzina u km/h 190
  
Potrošnja  
(NEFZ norma) l/100 km 
Grad/otvoreno/komb. 5,6/4,5/4,9
CO2-emisija 129 
  
Potrošnja na testu  
min.5
maks.9,1
prosjek (eurodizel)7,1
Dugačka putovanja odgovaraju karakteru Nissanovog dizela

Potpuna oprema

Doplaćena navigacija jednostavna je za rukovanje, brzo kalkulira rutu i precizno vodi do krajnjeg odredišta, ali malo kaska s plasiranjem prometnih informacija u realnom vremenu. Hvalimo i lakoću bežičnog povezivanja putem bluetootha, čist prijam radiosignala i zapravo ni na što ne možemo uputiti prigovor. Zašto redamo samo superlative, je li Qashqai uistinu tako dobar? Stvar je vrlo jednostavna – ništa drugo ne možemo navesti kao manu, jer u nešto više od godinu i pol dana te prevaljenih 100.000 km u dnevnik vožnje nismo ubilježili ni najmanju grešku. Baš nijednu. Tek smo jednom izmijenili metlice brisača, a u intervalima između tri odrađena redovita servisa ulili smo ukupno 1,7 litara motornog ulja. I to je sve.

Nakon prevaljenih 100.000 km, ukupan prosjek potrošnje eurodizela iznosi vrlo razumnih 7,1 l/100 km, što uz vrlo suzdržano trošenje guma dovodi do niskih ukupnih troškova vlasništva. Gume prve ugradnje, Michelin Primacy 3, prevalile su nepunih 65.000 km i još uvijek raspolažu sa 20 posto profila. Za zimski set koristili smo Bridgestone Blizzak LM-80 Evo, a nakon prevaljenih 35.000 km njihova je gazna površina na 50 posto, što znači da bi mogle odraditi još dvije zime. Usput rečeno, i ljetni i zimski set guma je u standardnoj dimenziji 215/60 R 17 H, što znači da kupnja novih guma ne baca u očaj – set premium guma u spomenutoj dimenziji stoji oko 3500 kuna. Nissan se pokazao štedljivim i po pitanju kočenja, tek smo jednom mijenjali prednje disk-pločice, što je uz ranije spomenute metlice brisača jedini izvanredni trošak koji to i nije, budući da je riječ o potrošnom materijalu.

Umjereno udoban ovjes

Nakon što nastavimo u revijalnom tonu s pohvalama, dopustite da spomenemo i jednu argumentiranu kritiku koja se tiče rada ovjesa. “Poskakuje” i “prazan djeluje vrlo neudobno” najčešće su izjave članova redakcije, ali i svih koji su nam se pridružili u putničkoj kabini. Također, Qashqai nije imun na kratke neravnine kakve obično nalazimo na autocestama, što unosi nemir u stražnju osovinu. Povećanjem opterećenja situacija postaje nešto boljom, ali ni tada ovjes ne zaslužuje pohvale. Bez obzira na to, neosporna je činjenica da Qashqai raspolaže izvrsnim putnim kvalitetama, posebice kada je riječ o cjelodnevnim turnejama.

Qashqai je specifično uređen, ali prostora ima dovoljno i posebno treba pohvaliti udobnost prednjih sjedala. Interijer se također pokazao robusnim i izdržljivim

Tome u prilog, između ostalog, ide i doseg s jednim spremnikom goriva od 1000 km ili čak i nešto više primijenite li ekonomičan stil vožnje. Povrh svega, tu su i udobna sjedala, no za korpulentnije članove redakcije ipak nijansu preskučena. Svi koji su tražili idealan položaj sjedenja, kritizirali su komplicirano podešavanje, no vjerujemo da bi ih električno podesiva sjedala u višem paketu opreme odmah razoružala. Prtljažnik? Ne osobito raskošan, za odlazak četveročlane obitelji na godišnji odmor ipak preškrt s prostorom. Osnovnih 430 litara proširivo je do maksimalnih 1600, što su neke srednje vrijednosti za klasu – rijetko koji kompaktni SUV nudi više. Stoga je prostranost stražnje klupe sasvim zadovoljavajuća, kako u predjelu koljena, tako i glave i ramena.

Prvo mjesto za Qashqai

Na motor ne treba trošiti puno riječi, dobro smo ga upoznali i u ostalim modelima iz alijanse Renault-Nissan. Mali turbopunjač ne pokazuje veće slabosti i sasvim dobro ‘druka’, no prijenosni omjeri mjenjača s ručicom dužeg hoda ne pozivaju na sportsku vožnju zavojitim cestama. Konfiguracija motora i pogona usmjerena je na uštedu goriva, a nismo nailazili ni na probleme s prijenosom snage na podlogu. Viskozna spojka prebacuje snagu i moment na stražnju osovinu samo kada je to potrebno, no još jednom ćemo istaknuti statistički podatak koji govori o goloj činjenici da tek jedan od deset kupaca Qashqaija bira pogon 4×4. Dakle, 90 posto kupaca odlučuje se samo na prednji pogon, što se može objasniti i relativno visokim iznosom doplate koji se kreće oko dvije tisuće eura, a pritom se veže isključivo uz dizelaš od 130 KS. Popularnost Nissanova SUV-a potvrđuje i umjeren gubitak vrijednosti nakon prevaljenih 100.000 km koji iznosi 48 posto (u Njemačkoj). Uz bezgrešno odrađen maraton test, to je samo dodatna potvrda da je riječ o vodećem SUV-u u našem poretku.