Lotus Elise (2022.) – Posljednji Elise za Elisu
Lotus je isporučio posljednji model Elise - njegovoj imenjakinji. Elisa Artioli je unuka bivšeg vlasnika Lotusa Romana Artiolija
Lotus Elise došao je do kraja svog dugog ciklusa modela – 1995. godine prvi put je prikazan na IAA-i, koja se tada još uvijek održavala u Frankfurtu na Majni. Lagani sportski automobil ime je dobio po unuci tadašnjeg vlasnika Lotusa. A sada je Elisa Artioli prihvatila posljednji Elise ikad izgrađen. Elisa Artioli imala je samo dvije godine kada je predstavljen Lotus Elise. Do nje (na fotografiji) je njezin djed, tadašnji vlasnik Lotusa Roman Artioli, koji je u to vrijeme također bio vlasnik Bugattija.
Izuzetno lagan i osnova za Tesla Roadster
Devedesetih godina Lotus je pripadao talijanskom biznismenu Romanu Artioliju koji je volio automobile i u isto vrijeme oživio brend Bugatti s puno ljubavi i predanosti. Iz temelja je modernizirao Lotus, što se odrazilo i na konstrukciju Elisea. Sportski automobil temeljio se na iznimno laganoj, spojenoj i zakovnoj aluminijskoj šasiji, a mnogi dijelovi karoserije, uključujući vrata, bili su izrađeni od plastike ojačane staklenim vlaknima. Auto je bio toliko lagan, jeftin i dobar da paralelni razvoj poput Caterhama 21 nije imao šanse.
Caterham je sa 665 kilograma težio barem 58 kilograma manje od Elisea, ali po performansama i kvaliteti nije mogao pratiti konkurenta iz svoje zemlje. Elise je izrastao u jedan od oslonaca Lotusa – serija 1 (1996. do 2000.), serija 2 (2000. do 2010.) i serija 3 (2010. do 2021.) ukupno su brojale 35.124 jedinice od 1996. do 2021. godine. Tesla Roadster je zapravo Elise s baterijom i elektromotorom.
Prilikom imenovanja Elise, u početku je bilo jasno da prvo slovo mora biti E. Elite, Elan, Éclat i tako dalje: s izuzetkom Seven i 340R, svi nazivi modela Lotus počinju s E. Tako je Romano Artioli došao na ideju da svojoj unuci da ime Elisa Artioli – koristeći malo izmijenjeno ime Elise za sportski automobil koje danas postao legendaran. Zabavna činjenica: Ime njegove kćeri, koja je rođena 1970., je Elena – i stoga je sve odgovaralo. Elisa je imala dvije godine kada je model predstavljen 12. rujna 1995. godine. Sjela je na vozačko mjesto izložbenog automobila s majicom na kojoj je pisalo: “Ja sam Elise”.
Mlada žena slavi činjenicu da je sada dobila posljednji Elise tipa Sport 240, koja će biti izrađen s emotivnom porukom vozilu, koja završava riječima: „Draga Elise, pratio sam te od početka do kraja, kao što ćeš i ti zauvijek biti u mom životu.” Lotus od 2017. pripada kineskom proizvođaču automobila Geely, koji također posjeduje marke Volvo, Polestar, Lynk & Co i Proton. Baš kao Elise, Lotus neće nastaviti graditi Exige i Evoru. Posljednji model s pogonom na čisti motor s unutarnjim izgaranjem bit će Emira.
Uz Elise, Exige i Evora također će nestati iz asortimana. Prijelaz na isključivo električne pogone posebno je velik izazov za proizvođača specijaliziranog za iznimno laganu konstrukciju, kao što je Lotus. Ostaje uzbudljivo hoće li kineski vlasnik Lotusa Geely osigurati Britancima dovoljno proračuna za razvoj da se istaknu iz asortimana grupe posebno laganim i sportskim vozilima.