Predstavljena peta generacija Lexusa RX
Lexus je predstavio potpuno novu generaciju modela RX, koji je na tržište plasiran 1998. godine, a u protekla dva desetljeća postao je najprodavaniji model marke Lexus s više od 3,5 milijuna primjeraka prodanih širom svijeta od kojih je više od 300 tisuća prodanih u Europi
Peta generacija RX-a ključna je za buduću strategiju marke i Lexusovu elektrifikaciju. Uz model NX koji je nedavno izašao na tržište i predstavljanje novog modela RZ, model RX pomoći će pisanju „sljedećeg poglavlja” marke Lexus. Osim toga, za „novo poglavlje” marke Lexus se odlučio i za novi dizajn kod modela RX. To obuhvaća novu, „vretenastu” karoseriju s posebno oblikovanim linijama duž čitavog prednjeg kraja vozila. Tim koji je radio na modelu RX inspiraciju je dobio iz bogatog nasljeđa koje RX ima kad je u pitanju dizajn. Rezultat je automobil koji je odmah jasno prepoznatljiv kao model RX, samo dinamičniji, elegantniji i samouvjereniji.
U unutrašnjosti je kokpit „Tazuna”, u potpunosti podređen vozaču s direktnim, intuitivnim mogućnostima za upravljanje vozilom, uz pridržavanje osnovnog načela „ruke na upravljaču i pogled na cesti”. Također je poboljšano iskustvo pri vožnji zahvaljujući intuitivnom i jasnom rasporedu komandi te novom dodirnom zaslonu od 14 inča.
Novi RX dolazi u tri različite elektrificirane varijante koje će se prodavati u Europi. Na jednom od najvažnijih tržišta u Zapadnoj Europi, model RX 450h kupcima modela RX predstavit će vodeću plug-in tehnologiju. Uz novi, hibridni model RX 350h, Lexus predstavlja učinkovitu alternativu za modele s dizelskim i benzinskim motorima manje zapremnine. A za one koji traže uzbudljivije performanse, Lexus predstavlja prvi ikad turbo hibridni model, RX 500h opremljen sustavom DIRECT4 Drive.
Kako bi se još više usredotočili na elektrifikaciju, dizajneri su prihvatili nove izazove i odlučili primijeniti novi dizajn „vretenaste” karoserije za novi model RX. Zahvaljujući tome prednja se rešetka bolje uklapa u konstrukciju i dodatno su naglašeni osjet elektrificirane snage i nisko gravitacijsko središte modela. Kompaktnija i upečatljivija prednja svjetla, uvodnici zraka i širi trag kotača (15 mm) dodatno naglašavaju stabilan i samouvjeren izgled vozila.
Kako bi model izgledao robusnije, Lexusovi inženjeri razvili su elegantnije linije od prednjeg prema stražnjem kraju vozila, poklopac motora je produljen, međuosoviniski razmak je skraćen za 60 mm, a linija krova niža za 10 mm. Automobil zbog toga podsjeća na coupé, a prepoznatljiv crni stražnji stup (tzv. Lexsusov „lebdeći krov”) sada izgleda više trodimenzionalno, a sveukupnoj dinamičnosti izgleda modela RX svakako doprinose i veliki kotači od 21 inča.
Novi RX ima prostrani prtljažni prostor i pet luksuznih sjedala s puno prostora za noge. Zahvaljujući većoj udaljenosti između putnika sprijeda i straga (1010 mm, +10 mm u odnosu na prethodni model), sjedalima novog dizajna i inteligentnijim paketima opreme, Lexus je stvorio RX prostranije unutrašnjosti. Smanjivanjem utovarne visine za 30 mm vrata prtljažnika lakše se upotrebljavaju. Zahvaljujući inteligentnom dizajnu vrata prtljažnika, prtljažni je prostor sada 50 mm duži. Zbog veće duljine u njega stanu kabastiji predmeti, a 40:20:40 djeljiva stražnja sjedala nakon sklapanja omogućuju prijevoz predmeta kao što su skije ili daske za surfanje.
Novi RX izrađen je na platformi GA-K, sličnoj onoj koja je korištena za NX, ali s različitim postavkama. Primjerice, stražnji je kraj u potpunosti redizajniran kako bi se povećao međuosovinski razmak, ali i postavili dodatni poprečni nosači i spone ovjesa za veću krutost. Veća krutost omogućila je Lexusovim inženjerima da preciznije ugode ovjes, čime su poboljšane performanse, ali i udobnost.
Lexus RX kupcima će se ponuditi u četiri različite konfiguracije pogona – RX 350 (279 KS), 350h (245 KS), 450h+ (306 KS) i RX 500h s 371 KS.