Lexus ES 300h – Luksuzni hibrid

Ekonomična, komforna i - rijetka. Zaslužuje li velika Lexusova limuzina našu preporuku? Donosimo dojmove iz prve vožnje

Lexusova limuzina koja obitava u segmentu Audija A6 ili Mercedesa E-klase, rijetka je zvjerka ne samo na domaćim prometnicama, što samo po sebi i nije tako loše, osobito ne želite li biti dio ‘čopora’. Neprimjetnima ćete, međutim, teško ostati zbog upečatljive maske koja u novoj generaciji ima manje vertikalnih linija pa izgleda još skulpturalnije. Iznutra, novi ES donosi mješavinu modernog i ‘old school’ pristupa s velikim brojem izravnih gumbi, što će itekako cijeniti dio kupaca. Moderni dio pokriva vrlo širok touchscreen (12,3″) infotainmenta koji u praksi djeluje besprijekorno, ali i opcionalni digitalni retrovizori.

Izvrstan head-up zaslon

Potonji su bili dostupni i kod prethodnika, a odsad nude bolju rezoluciju i automatsko zumiranje kada je uključen žmigavac. Usprkos širem kutu od klasičnih retrovizora potrebno je vrijeme privikavanja jer pogled prirodno najprije pada na kamere vani, a potom na zaslon koji zahtijeva promjenu fokusa. S potonjim nema problema kada je u igri izvrstan head-up zaslon, savršeno pozicioniran te s vrhunski riješenim navigacijskim uputama.

Postavljanjem strelica za navođenje u perspektivu sva križanja prestaju biti upitnima. Komfor je također visoko na listi prioriteta ES-a, ne samo na način kako se mekano zatvaraju prozori ili vrata (sasvim suprotno od teutonske percepcije solidnosti), već i udobnim sjedalima koja ne zamaraju ni na najdužim putovanjima. Straga ostaje mnogo mjesta i kad je vozačko sjedalo povučeno skroz nazad, a dostupne komande pokazuju da se ES može koristiti i kao limuzina sa šoferom.

Štedljiviji od konkurencije

Revidirani ovjes pokazuje koliko je daleko ES napredovao od percepcije lađe na kotačima, no nova stražnja osovina još uvijek reagira nešto grublje na neravnine nego, primjerice, ona u E-klasi. Nekoliko km/h sporije pred uspornicima rješava taj problem te čini putnike straga sretnijima. Vozački ES vrlo precizno i detaljno prati dane upute, dok kočnice djeluju kako i doliči, neprimjetno. No to ne znači da nije bilo prostora za napredak, zbog čega je papučica kočnice sada veća te u praksi eliminira vibracije.

U ES 300h hibridni sustav četvrte generacije kombinira 2,5-litreni benzinac (178 KS i 221 Nm) s e-motorom (88 kW) za ukupnih 218 KS, što je dovoljno za 8,9 s do stotke. Struja za e-motor pohranjuje se jeftinijim nikal-metal hidridnim baterijama što je pritiskanjem EV-gumba dovoljno za najviših 50 km/h na struju, ali na vrlo kratkim dionicama. Testne vožnje na otvorenoj cesti rezultirale su potrošnjom ispod šest litara, što pokazuje da je 1,7 tona težak ES 300h štedljiviji od konkurencije. Novi ES 300h u Hrvatskoj starta od 418.000 kn, odnosno 496.000 kuna koliko treba izdvojiti za varijantu F Sport.

Zaključak
Novi ES protiv sebe ima germanski naklonjenu publiku i segment u izumiranju, no sve to malo umanjuje njegovu besprijekornu izradu, uigran hibridni pogon i komfor, pa čak i povoljniju cijenu u odnosu na konkurenciju. Zašto onda nije prodavaniji? Osim limita na 180 km/h zapravo i nema pravih razloga, ali sigurni smo da će vlasnici tu ekskluzivnost još i više cijeniti.

TEHNIČKI PODACI
Lexus ES 300h

Motor redni/4
Snaga kW (KS) 131 (178) pri 5700 0/min
Okretni moment Nm 221 pri 3600-5200 o/min
E-motor Permanentni magnetni
Snaga kW (KS) 88 (120)
Okr. moment Nm 202
Ukupna snaga kW (KS) 160 (218)
Dužina x širina x visina mm 4975 x 1865 x 1445
Međuosovinski razmak mm 2870
Prtljažnik l 454
Spremnik goriva l 50
Masa/nosivost kg 1680/470
Ubrzanje s 8,9
Najviša brzina km/h 180
Potrošnja WLTP (pros.) l/100 km 5,2/5,8 (low/high)
Emisije CO2 (pros.) g/km 119/132 (low/high)
Doseg km 862-960
Cijena kn od 418.000