Kia EV6 GT – Električar, a sportaš
Više snage, više okretnog momenta i drift mode - pretvara li to e-crossover u sportaša? Test
Kao ljubitelji automobila, vjerojatno znate da kratica GT označava ‘Gran Turismo’, u slobodnom prijevodu ‘veliki touring automobil’. Vjerojatno također znate da duga putovanja nikada nisu bila problem Kiji EV6, jer se zahvaljujući 800-voltnoj tehnologiji može brzo puniti snagom do 240 kW. Ali top-izvedba manje razmišlja o putovanjima, a više o dinamičnoj vožnji – sa 585 KS, 740 Nm okretnog momenta, diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i drift načinom rada. Trebamo li zaista to?
Pola centimetra više za dodatnih 100 Nm
U svakom slučaju, aktiviranje drift moda zahtijeva priručnik kako bi se spriječilo da korisnik nehotično ne ‘zariba’ stvari. Ako želite isprobati kako pleše stražnjica Kije, trebali biste potražiti zatvorenu rutu. Primarno, jer tako nešto ne biste smjeli raditi u prometu, a drugo zato što pola centimetra dodatnog hoda papučice akceleratora znači osjetnih 100 Nm više, tako da stvari vrlo brzo mogu poći po zlu. Budući da je GT dobio novu karoseriju s elektronički kontroliranim amortizerima, 21-inčni kotači reagiraju delikatnije, osobito na prednjoj osovini – što je također posljedica mekših opruga.
Straga je, s druge strane, jačina opruge veća kako bi se 2,2-tonskom modelu olakšalo baratanje stražnjeg kraja, jer kada pritisnete papučicu akceleratora, iako se radi o AWD-vozilu, snaga uvijek malo više odlazi na stražnju osovinu. Ali bez panike, čak i u sportskim načinima rada, GT nudi maksimalnu stabilnost smjera, ali bi to trebalo komunicirati malo komunikativnije putem upravljača.
Pa nije baš tako sterilna kao standardni EV6, ali bi joj malo više komunikacije s vozačem dobro došlo. U skladu s povećanom dinamikom, GT dobiva dvodijelna sjedala s izdašnom bočnom potporom, u kojima se vozač može lijepo smjestiti, dok sprint do stotke traje 3,6 sekundi. Na kočnicama je, međutim, GT manje snažan sa 37,1 metrom zaustavnog puta.
Kako bi omogućila prijenos ekstremne snage od 430 kW, Kia struju od baterija preusmjerava na dva PSM-motora (270 kW, prednja – 160 kW). Odlučujuća su i dva pretvarača umjesto jednog, koji istosmjernu struju pretvaraju u korisnu izmjeničnu. Snaga rekuperacije do 300 kW također je izvanredna, pri čemu GT svladava vožnju bez diranja papučice gasa, dakle krstarenje i ‘one pedal drive’ vožnju. Visoka potrošnja od 27,1 kWh je gotovo nevažna. I dalje bez problema možete ostvariti doseg od 300 kilometara.
Usput rečeno – EV6 će uskoro moći automatski planirati zaustavljanja radi punjenja kada se putuje na veće udaljenosti (također putem online ažuriranja softvera). Dakle, sljedeće veliko putovanje možete planirati.
OCJENA: Dinamičniji, ali i s nešto više udobnosti i osjećaja za vožnju – EV6 je pravi električni sportaš. Drift mode? Dobar trik, ali nevažan za svakodnevnu upotrebu.