Kia Sportage 1.6 CRDi (2022.) – Zašto ne dizel

Kompaktni dizelski SUV-i u zadnje se vrijeme traže sve manje i manje. Testni primjerak ponukao nas je da se zapitamo zašto je tome tako

Taman je prošla godina dana od kad je Kia na europsko tržište uvela najnoviju genaraciju modela Sportage. Naravno, u prvom su planu bili elektrificirani motori s unutarnjim sagorijevanjem kao uvod u sofisticiranu elektro strategiju cijele grupe koja se odvijala u pozadini. No, svi kao da su zaboravili da se Sportage nudi i u kombinaciji s dizelskim motorima. Pomalo nepravedno jer je takva kombinacija godina bila sinonim uspjeha za Sportage. Danas međutim, popularnost dizelskih SUV-a kao da ide ruku pod ruku s njihovom dostupnošću. Čini se da uspjeh više nije sam po sebi zagarantiran. No, mora li to baš tako biti?

Dizel? Da, molim

Testni se primjerak pri tom nalazi na vrhu, ili točnije dnu, cjenika. Od 346.999 kuna koliko domaći zastupnik traži za 1.6 CRDi u top opremi GT nema skupljeg primjerka. Pogled na specifikacije otkriva i zašto – u DCT 7-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom tu je i pogon na sve kotače ali i izrazito izdašna oprema. Od kožnih, električno podesivih hlađenih sjedala i 3-zonske klime preko 19-colnih alu napalataka i panoramskog krova do sportskog upravljača i GT-loga, apsolutno sve je tu. Da, i veliki digitalni zasloni koji nude pogled na instrumente ili infotainment.

Za početak pritišćemo gumb za start i okrećemo velik rotacioni gumb mjenjača u poziciju D kako bi lagano mrmljajući Sportage pokrenuli s mjesta. 1,6-litreni turbodizel blagu pomoć dobiva od remenom pogonjenog starter-generatora i 48-voltnog sustava uključujući i minijaturnu litij-ionsku bateriju. Mild hibrid ipak nema mogućnost kretanja isključivo na struju.

Sedam stupanjski DCT radi brzo i ugodno te uvijek preferira niske okretaje, a mogući su i manualni uplivi vozača putem polugica na upravljaču iako reakcije nisu posebno brze. Elektronika mjenjača zato u svakodnevnim vožnjama koristi što više prilika kako bi Sportage učinkovito krstario u leru. I to savršeno odgovara karakteru 136 KS snažnog CRDi-a kojem po želji ne nedostaje momenta, ali se radije ne profilira kao sprinter. Otprilike 1,7 tona težak AWD na testu je trošio oko 7,0 l/100 km što je uz malo više pažnje lako spustiti.

Tom dojmu odgovara i ovjes koji je u GT-Line adaptivan pa u osnovi tvrđe podešenom ovjesu omogućuje dugo zadržavanje neutralnosti u zavojima bez neugodnog naginjanja karoserije ili grubog upliva ESP-sustava. Naravno, to pomalo oduzima od komfora, ali u svakodnevnim se zadacima Sportage ponaša uzorno. Tek kod brzih prelazaka poprečnih neravnina ili većih rupa opruge će doći do svojih granica.

Zaključak

Učinkovit pogon, dovoljno mjesta, vrhunska oprema. Da, testni Sportage nije jeftin, ali je vrijedan uloženih novaca. Uostalom, tu je i opcija bez automatika i AWD pogona, s početnom opremom od 248.999 kuna.

TEHNIČKI PODACI

Karoserija
DxŠxV 4515 x 1865 x 1650 mm, međuosovinski razmak 2680 mm, prtljažnik 526/1715 litara, masa 1668 kg, nosivost 557 kg


Motor
Turbodizelski, 1598 ccm, četiri cilindra, 100 kW/136 KS pri 4000 o/min, okretni moment 320 Nm pri 2000 o/min


Prijenos
Automatski mjenjač sa sedam stupnjeva, pogon na sve kotače


Vozne osobine

0-100 km/h……………………………………..… 11,0 s

Najviša brzina…………………………………….180 km/h

Potrošnja deklarirana prosječna (WLTP)………………..5,7-7,1 l/100 km

Potrošnja na testu…………………………………7,0 l/100 km

Emisija CO2………………………………………….- g/km


Cijena
Početni model………………………. 346.999 kn (46.082 eura)