Kenshiki Forum Toyota: 5 japanskih proroka za blisku budućnost! Toyota RAV4 plug-in, Mirai, GR Yaris i Supra, Lexus UX300e

Toyota pokazuje svoje karte čak i prije salona automobila u Ženevi s kojeg neće izostati. Tako smo otišli od Amsterdama i bacili oko na novu Toyotu RAV-4, Lexus UX 300e, Toyota Mirai, GR Yaris, GR Supra

Toyota je poznata kao brend koji ne prati trendove, već ih stvara. S druge strane, Toyota se pridružila sili proizvođača automobila koji svoje novitete predstavljaju uoči velikih sajmova. Naime, nisu željeli čekati nadolazeći Ženevski salon automobila u ožujku, već su novitete predstavili u Amsterdamu, na svom eventu naziva ‘Kenshiki Forum’.

Kada je riječ o ekologiji Toyota je u Europi prava sila, a i u svijetu

Johan van Zyl, generalni direktor Toyote za Europu, u svom pozdravnom govoru nije skrivao oduševljenje. Ponosno je recitirao uspjehe koncerna u proteklih pet godina.“Svjedoci smo velikih promjena u autoindustriji koje se u posljednje dvije godine rapidno ubrzavaju” – naglasio je van Zyl te odmah potom dodao – “Europa je predvodnik tih promjena, a mi smo u Europi prava sila”.

Mali Lexus UX300e stasati će na potpuno novoj platformi za električna vozila

Dobro je poznato da Toyota trenutno najbolje kotira među proizvođačima automobila kada je visina CO2 u pitanju, te je jedina flotnu emisiju uspjela spustiti ispod granice od 100 g/km (99 g/km). Naravno, takav rezultat nije slučajnost već je posljedica dobrog predviđanja u prošlosti.

Naime, dok su drugi na račun hibridne tehnologije zbijali neslane šale, Toyota je sustavno razvijala svoj koncept i sada uživa u rezultatima rada. Udio hibrida u trenutnoj prodaji Toyote je 52 posto, i upravo zbog toga je CO2 takav kakav jest. Sigurno je da će Toyota plaćati najmanje penale za prekoračenje propisanih emisija CO2 (manje od 95 g/km).

Udio hibrida u trenutnoj prodaji Toyote iznosi čak 52 posto

Nadalje, Toyota u Europi trenutno drži 5,2 posto tržišta, što je njihov najbolji rezulat ikada. Povećanje prodaje i rastuća potražnja za hibridnom tehnologijom omogućila je ulaganje od 1,3 milijarde eura u izgradnju i modernizaciju tvornica na Starom kontinentu.

Trenutna godišnja prodaja na globalnoj razini iznosi 9,5 milijuna jedinica, koncern predviđa da svijetom vozi preko 100 milijuna njihovih vozila a brojka prodanih hibrida upravo je premašila 15 milijuna.

Ovako će izgledati novi selektor s kojim će se upravljati pogonom u novom RAV-4 plug-in hibridu

Toyota je u Amsterdamu objavila konkretne planove za budućnost

Do 2025. lansirati će ukupno 25 novih modela, tu je i prva električna Toyota – koja je izrađena u kooperaciji s Suzukijem, Subaruom i Mazdom – a uskoro stiže i novi SUV B-segmenta.

Konkretno, najvažniji novi modeli koje smo mogli premijerno vidjeti na Kenshiki Forumu su Toyota GR Supra i GR Yaris (Gazoo Racing), potpuno električni Lexus UX 300e, Toyota RAV-4 plug in hibrid te druga generacija automobila na vodik – Mirai.

5 novih modela koje smo vidjeli prije Ženeve


1. Toyota RAV-4 plug-in hybrid – ravica za “uštekati”

Snaga sustava od 306 KS dovoljna je da RAV-4 do stotke ubrza za 6,2 sekunde. CO2 je ispod 29 g/km, a električni doseg ‘više od 65 km’ . Bit će to SUV s inteligentnim električnim pogonom na sve kotače, postavljen na GA-K platformi.

Pored elektromotora u RAV4 plug-in hibridu nalazit će se poznati 2,5-litreni benzinski motor koji neće biti potreban za brzine do 135 km/h. Veličinu baterije Toyota još nije komunicirala, ali je pozato da će prtljažnik i dalje biti izdašan (520l).

2. Lexus UX 300e – prvi 100 posto električni

Prvi u nizu modela koji dolazi pod sloganom ‘Lexus Electrified’ i prvi automobil na struju iz koncerna. Baterija kapaciteta 54,3 kWh smještena je u podnici vozila i omogućuje doseg od oko 400 km (NEDC). Pogon je na prednje kotače, snaga sustava je 150 kW.

Lexus UX 300e od nule do 100 km/h ubrzava za 7,5 sekundi te postiže najvišu brzinu od 160 km/h. Prodaja u Europi započinje u drugom polugodištu 2020.

3. Toyota GR Yaris – napokon prava bomba

Trkać razvijen u WRC-u, u suradnji s Tommi Makinenom. Novi trocilindarski 1,6-litreni motor razvija 261 KS, pogon je naravno 4×4 (GR-Four) a odnos snage i mase je 4,9 kg/1 KS.

Zanimljivo je da će Yaris GR sastavljati probrana ekipa najboljih Toyotinih zaposlenika koji su radili u tvornicama u Japanu. Karoserija je izrađena od trokompozitnog materijala i aluminija.

4. Toyota GR Supra – nakon veliko R6 stiže s manjim motorom

Supra GR se ujedno u Europi nudi u limitiranom izdanju ‘Fuji Speedway’ od 200 jedinica. Pokreće ju 2,0-litreni četverocilindarski turbak snage 258 KS. Od nule do 100 km/h stiže za 5,2 sekunde, najviša brzina je 250 km/h a raspored mase je idealnih 50:50.

Možda bi to mogala biti čak i veća poslastica od aktualnog modela s BMW-ovim rednim 6-cilindrašem. Novi 2,0-litreni motor u ponudi također potpisuje BMW te ga ugrađuje u Z4.

5. Toyota Mirai – daleko veći doseg vožnje

Druga generacija Miraija postavljena je na modularnu TNGA-platformu i ima 30 posto veći doseg od prethodnika (oko 500 km).